Hyundai sa zbláznil, na vybrané trhy začína ponúkať Tucson v tele pracovného pick-upu

  • Model Santa Cruz je zameraný hlavne na trh v USA, no musí mať na pamäti fatálne zlyhanie Mercedesu triedy X
  • „Nemecký“ pick-kup takmer nikto nechcel a konkurencia v Amerike je obrovská
  • Hyundai však neprestáva prekvapovať a aktuálne patrí medzi najprogresívnejších výrobcov automobilov vôbec
Hyundai Santa Cruz
Hyundai.com
  • Model Santa Cruz je zameraný hlavne na trh v USA, no musí mať na pamäti fatálne zlyhanie Mercedesu triedy X
  • „Nemecký“ pick-kup takmer nikto nechcel a konkurencia v Amerike je obrovská
  • Hyundai však neprestáva prekvapovať a aktuálne patrí medzi najprogresívnejších výrobcov automobilov vôbec

Pamätáš si ešte, ako na Slovensku a v Európe začínali kórejské značky Hyundai či Kia? Hovoríme napríklad o sedanoch Elantra alebo Accent z roku 2004, prípadne prvej Kii Sorento, ktorá debutovala ešte o rok skôr. 

Pozíciu na trhu si budovali len pomaly. Zákazník zvyknutý na nemecké a zabehnuté francúzske alebo japonské automobilky bol nedôverčivý, prípadne mal rovno celý rad predsudkov, keďže z Južnej Kórey prišlo aj konkurenčné Daewoo Tico. To bolo často právom terčom vtipov a veľkých obáv o jeho pasívnu bezpečnosť. 

zdroj: Wikipedia.org / Lukas 3z

Karta sa však poriadne obrátila. Hyundai i30 či Kia Cee’d sú hatchbacky, ktoré v porovnaní obstoja aj proti etalónu triedy kompaktov, Volkswagenu Golf a z ostrej verzie N sú doslova nadšení aj fanúšikovia jazdenia na okruhoch. 

Kia už dokázala postaviť aj plnohotnotné GT-čko Stinger s s pohonom zadnej či oboch náprav a výkonným šesťvalcom pod kapotou.

Spoločný koncern tiež patrí k tým najserióznejším hráčom na poli elektromobility. 

Hyundai i30 N porazil na Slovensku Golf aj Type R. Stal sa najpredávanejším hot-hatchom

Úspech v Európe aj USA, krajine veľkých SUV a pickupov

Na Slovensku je najnovšie hitom aj Hyundai Tucson, ktorý sa vlani stal vôbec druhým najpredávanejším SUV-čkom u nás, informuje Pravda na základe oficiálnych tabuliek Združenia automobilového priemyslu. To však bol rok 2020, kedy toto kompaktné SUV ešte vyzeralo pomerne striedmo. 

O predaje od roku 2021 ďalej sa bude starať Tucson štvrtej generácie, ktorý šokoval najmä futuristickou prednou maskou a extravagantne delenými LED svetlometmi, zasadenými priamo v jednotlivých segmentoch mriežky. Vozidlo vyrábané v susednej Českej republike je opäť ďalej aj vďaka dizajnu interiéru, technike pod kapotou, komfortu a jazdným vlastnostiam. 

zdroj: Hyundai.com

Auto so základnou cenou 21 990 eur môžeš mať s 1,6-litrovým benzínovým turbomotorom, rovnako veľkým dieselom alebo dokonca aj v mild-hybridnej konfigurácii s pomocnými batériami v podvozku. Ako „dvojkolku“, aj ozajstné SUV schopné v teréne hrabať všetkými štyrmi kolesami. 

Nebudeme príliš preháňať, ak odhadneme, že v konkurencii Dacie Duster a Škodoviek Kamiq či Karoq pôjde tento rok v rebríčkoch predajov o najväčšieho favorita.

Tucson aj ako pick-up

Hyundai sa však neteší len úspechu v Európe. Frontálny útok hlási aj na americkom trhu, kde, pochopiteľne, autíčka ako spomínanú i30-tku, či dokonca súrodencov i20 a i30 ani náhodou nenájdeš. 

Celú modelovú paletu tam tvoria SUV-čka a sedany, spolu s elektromobilmi Kona a Ioniq. Vlastne, trochu zavádzame. Spomenúť treba ešte „luxusnú“ odnož Hyndaiu s okrídleným logom Genesis, ktorá spočíva na vlajkových lodiach G80 a G90, prípadne podobne značených koráboch GV70 a GV80.

Že ide o brand, ktorý má v USA naozaj meno, svedčí aj trochu nešťastná udalosť. Auto od značky Genesis šoféroval napríklad slávny golfista Tiger Woods, hoci to jeho, už po veľkej nehode, určite jazdiť nebude.

Najnovší prírastok do rodiny Hyundaiov je ešte bláznivejší, než nový Tucson. Autobild.de predstavil pick-up Santa Cruz, ktorý zo známejšieho SUV-čka vychádza. 

Príbuznosť jasne prezrádza predná maska, no od prednej nápravy už ide o úplne inak tvarované auto. V Európe by si zvláštnosť s kabínou pre piatich cestujúcich zakončená korbou zrejme príliš veľa fanúšikov nenašla, a keďže sa má vyrábať v Alabame, ani ho u našich dealerov zatiaľ nečakaj. No za morom má šancu zahrať na strunu mnohým farmárom, domácim kutilom a priaznivcom tohto svojského segmentu. 

Podľa Hyundaiu nejde o bežný pick-up (čo iné by PR oddelenie mohlo tvrdiť, že?). Manažment ho považuje za kombináciu pick-upu, SUV a crossoveru. Volá ho však „Sports Adventure Vehicle“, čím však nič nové nevymyslel – BMW používa slogan Sports Activity Vehicle. 

zdroj: Hyundai.com

Korba sľubuje 1,32 metrový priestor s uzamykateľnou strieškou. Na výber budú 18- alebo 20-palcové kolesá a výbava podobná Tucsonu.

Drobným problémom modelu Santa Cruz môžu zostať motory, na výber totiž bude len spomedzi dvoch štvorvalcových benzínov s 2,5-litrovým objemom. Základný má generovať 200 koní, výkonnejší dopovaný turbodúchadlom až približne 280 koní. Všetky verzie dostanú pohon 4×4 a od motorizácie závisí aj to, či kabína znesie 1 590, alebo až 2 270 kilogramov nákladu. 

Predaj by mal odštartovať v júni 2021, ceny však zatiaľ dostupné nie sú. Autobild vymenúva bohatú paletu jeho konkurentov v podobe Fordu Ranger, Mitsubishi L200, Toyoty Hilux či VW Amarok. Mimochodom, všetky si v Európe môžeš kúpiť, takže príchod Santa Cruzu na naše trhy zas až taká utópia nemusí. 

Príbeh Mercedesu-Benz triedy X, ktorý Nemci postavili na šasi z Nissanu Navara, no po dva a pol roku produkcie zo showroomov vďaka mizerným predajom navždy zmizol, je však veľkým varovaním. 

zdroj: Hyundai.com
Zdroje: Pravda.sk, Autobild.de, Motortrend.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá