Influenceri fungujú najlepšie vtedy, keď sú sami sebou, hovorí Duklock (ROZHOVOR)

  • Jeden z najúspešnejších slovenských YouTuberov má po troch mesiacoch opäť možnosť tvoriť videá takmer bez obmedzení
  • Prezradil nám, koho by si vybral za svojho nástupcu, aj to, prečo sa dal zaočkovať
222384032_555237779165216_3711320909053634063_n
Duklock, YouTube
  • Jeden z najúspešnejších slovenských YouTuberov má po troch mesiacoch opäť možnosť tvoriť videá takmer bez obmedzení
  • Prezradil nám, koho by si vybral za svojho nástupcu, aj to, prečo sa dal zaočkovať

Dušan Brachna, vystupujúci pod menom Duklock, je jedným z najúspešnejších slovenských YouTuberov. Je aktívny aj na platformách ako Instagram, Reddit alebo Twitch.

Vyštudovaný 24-ročný grafik pôsobí na Youtube od roku 2013. Preslávil sa vďaka záznamom z hrania videohier, ktoré boli v tej dobe mimoriadne populárne. Dnes sa venuje hlavne recenziám techniky, videorozhovorom RECAST a iným vtipným formátom.

Najväčšia skupina ľudí, ktorá ma sleduje, sú vo veku 18 až 24 rokov, druhá je 24 až 33 rokov,“ komentuje svoju cieľovú skupinu. Rozhovor Duklocka s Romanom Naništom si môžeš pozrieť nižšie.

Zablokovaný kanál na YouTube

Dušan sa stal pred viac ako tromi mesiacmi obeťou neustále sa meniacich podmienok YouTube, ktoré sa týkajú hlavne autorských práv. Po kontrole zistili, že jedno z videí vydané v roku 2016 pravidlá porušuje a dostal prvú výstrahu (tzv. strike).

Po siedmich dňoch som pridal video, kde som nakladal Ondrovi Vlčkovi za jeho správanie, a keďže som si pritom búchal bejzbalkou po ruke, bralo sa to ako vyhrážanie. Za to som dostal druhý strike,“ vysvetľuje Duklock okolnosti jeho trojmesačnej pauzy. Aby o svoj kanál neprišiel, musel zmazať niekoľko videí a obmedziť nahrávanie nových.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Dušan Brachna (@duklock)

Každý mesiac som kvôli tomu stratil asi 4- až 5-tisíc eur,“ hovorí aj o tom, ako s ním firmy ukončili spolupráce, na ktorých mu záležalo. Podľa neho však vďaka novým pravidlám dokážeš prostredníctvom videí zarobiť oveľa viac. „Moja prvá spolupráca bola o tom, že mi firma dala herné zariadenie, ja som to potom predal a kúpil si konkurenčnú značku,“ spomína na svoje začiatky. 

Život influencera

Pripúšťa, že zmena názorov je prirodzená a nerozumie ľuďom, ktorí riešia malichernosti ako napríklad, čo má vo videách oblečené. To nie je vôbec témou jeho videí. „Nečudujem sa ľuďom, ktorí si myslia, že byť influencer nie je zamestnanie. Výsledok jeho práce je napríklad dovolenka alebo nové oblečenie od značiek. Vyzerá to tak, že influencer má pohodlný život. Ale ty si one man show marketing. Robíš kameramana, strihača, osvetľovača, komunikuješ s firmami, a ešte aj riešiš sociálne siete,“ približuje realitu, ako vyzerá jeho práca. 

Nerozumie, prečo by mal byť označený za celebritu, keďže keby vypli internet, môže ísť pracovať do Tesca. Najpodstatnejšie je, aby sa pri jeho videách dokázali diváci zabaviť. „Influenceri fungujú najlepšie vtedy, keď sú sami sebou. Vypočuť si názory iných je vždy dobré, ale najlepšie je robiť tak, ako chcem ja,“ hodnotí prístup k práci. 

Keby si mal vybrať jedného človeka, ktorému by zanechal svoj kanál aj s publikom 633- tisíc odberateľov, bol by to YouTuber a cestovateľ PPPeter. Je odhodlaný, a to, čo si zaumieni, aj dosiahne. Nie je si ale istý, či by niektoré z jeho videí zvládol urobiť niekto iný, pretože majú veľmi špecifický formát.

Tie vtipy, ktoré mám v hlave, neviem odovzdať niekomu inému,“ zdieľa svoj názor ma to, prečo je podstatné byť unikátnou osobnosťou na scéne. Preto si úplne nevie predstaviť fungovať v koprodukcii, aj keď sa jej nebráni. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PPPeter (@patopopular)

So zvyšujúcim počtom odberateľov ho na uliciach spoznávajú aj jeho fanúšikovia. „Najbizarnejší zážitok bol, keď ma v nákupnom stredisku Avion decká čakali pred kabínkou, zatiaľ čo ja som si skúšal oblečenie,“ smeje sa zo zážitkov, ktoré mu priniesla jeho práca.

K videám sa dostal cez kamaráta Goga, ktorý bol dlho číslo jeden na česko-slovenskej YouTube scéne. Pamätá si, ako počas spoločných stretnutí chodili fanúšikovia práve za Gogom. Teraz je v podobnej situácii aj on. 

Konštruktívna kritika alebo hejt

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK