Ino­va­tív­ne slo­ven­ské ihris­ká, soft­vér pre leká­rov a hra, kto­rá má vycho­vať nový­ch ved­cov

Baška Klimek, Impact HUB Bratislava / 10. decembra 2015 / Business

Po 3 mesia­co­ch inten­zív­ne­ho prog­ra­mu Impact Inku­bá­to­ra vie­me, kto vyhral. Za pro­jek­ty s naj­väč­ším poten­ciá­lom poro­ta ozna­či­la ino­va­tív­ne ihris­ká Octa­go, hru, kto­rá pomá­ha poro­zu­mieť ché­mii Chem­play a Gener.io – novú plat­for­mu pre rádi­oló­gov, kto­rá im ušet­rí čas pri tvor­be lekár­sky­ch nále­zov.

Mysli na inovatívnosť, udržateľnosť a predaj mi tvoj nápad.

 

To boli kritériá výberu finálovej poroty na Final Pitch Day. Okrem toho sa posudzoval aj tím a jeho predpoklady na riešenie problému a exekúciu v danej oblasti. O poradí projektov a udelení celkových výhier rozhodovali partneri inkubátoru Alexander Resch, CEO VÚB Banka, Matej Duriš - New Business Development Telekom doplnení o Michala Jablonku - Limerock Advisory a spoluzakladateľov Impact HUB Bratislava.

IMG_2808

 

Octago (prečítaj si rozhovor s týmto tímom) má za sebou viacero úspechov. Ich najväčšiu pridanú hodnotu vidia organizátori Impact Inkubátora v inovatívnosti konštrukcie ihrísk a ich flexibilnosti. Ich aplikácia či následné premiestnenie a upravenie je hračka. Ponúkajú tak nový rozmer zdravého životného štýlu pre rodiny aj mestá. Ich primárnou cieľovkou sú momentálne developeri, s ktorými rokujú o partnerstvách. Existuje aj významný priestor pre teritoriálnu expanziu a predaj.

IMG_3134

 

Chemplay (prečítaj si rozhovor s týmto tímom) tím študentov nám jasne dokázal, aký má Slovensko problém. Nerastie u nás nová mladá generácia vedcov. Namiesto toho sa množia humanitné odbory. Chémia je pritom všade okolo nás. Preto chcú začať zmenou už na základných školách. Momentálne hľadajú možnosti, ako ich hru preniesť do online sveta a pokryť aj ďalšie predmety.

 

Gener.io vychádza z potreby jedného zo zakladateľov. Je rádiológ a denne píše niekoľko lekárskych nálezov. Na svete však neexistuje žiadne komplexné riešenie, ktoré by túto prácu uľahčovalo a zefektívnilo. Preto s kolegami a priateľmi vyvíja softvér, ktorý ušetrí lekárom až 50% času. Aplikáciu práve testujú samotní doktori a má aj prvých užívateľov.

 

IT vs. sociálne inovatívne projekty

Aj od projektov v počiatočnej idea stage fáze sa vyžadoval jasný cieľ a predstava o biznis modeli. Čísla sú základom každého podnikania a už v úvodnej fáze nápadu treba mať na stole biznis plán. Prekvapením bolo, že práve túto časť zvládli o čosi lepšie projekty so sociálnym rozmerom, než aplikácie a technologické riešenia. Ukázalo sa, že práve začínajúcim projektom v IT robí stále veľký problém reálne zhodnotiť náklady a výnosy ich služieb. Aj z tohto dôvodu udelila porota špeciálne ceny venované spoločensky prospešným riešeniam – dizajnérskej hre Memonik pre nevidiacich a aktivite Hento – toto, zamestnávajúcej mentálne postihnutých ľudí, ktorí si svoj biznis plán postavili na profesionálnom cateringu a dizajnérskych výrobkoch.

IMG_3011

 

Spolupráca viac ako víťazstvo

Business Validation, Social Innovation value, Strategy, Team Management, Legal, Accounting, Effective and low budget marketing, Brand building, Data analystic, UX design and wireframing, Business Case, Presentation skills, How to pitch to potencial investors a ďalšie bloky, ktoré projekty absolvovali zlepšili ich podnikateľskú gramotnosť a zvýšili šance na dlhodobú udržateľnosť a rozvoj. A hoci nevyhrali všetci, organizátori veria, že dodatočná pridaná hodnota inkubátora je aj v budúcich projektoch a nových spoluprácach. Nejeden projekt si doplnil svoj tím práve z ostatných účastníkov a medzi projektmi Memonik, Octago a CirkusKus vzniká aj nová spolupráca.

IMG_3300
Fotografie: Stanči Karellová

Pridať komentár (0)