Kedy je najlepší čas na tréning? Odborníci zodpovedali túto otázku, odpoveď ťa prekvapí

  • Rád cvičíš, no nevieš, v ktorej časti dňa je správny čas dať si do tela?
  • Pozreli sme sa na výhody a nevýhody tréningu ráno, na obed a večer
pjimage - 2021-07-20T190425.424
Unsplash/Dane Wetton Unsplash/Hayley Kim Design
  • Rád cvičíš, no nevieš, v ktorej časti dňa je správny čas dať si do tela?
  • Pozreli sme sa na výhody a nevýhody tréningu ráno, na obed a večer

Nájsť si medzi všetkými povinnosťami čas na cvičenie, môže byť niekedy nesmierne náročné. Pre mnoho ľudí nie je jednoduché vložiť do svojho programu ani pol hodinu času, ktorú by venovali cvičeniu. Ak si ho však nájsť dokážeš, kedy cvičíš? Vstávaš ráno o skôr, alebo predlžuješ svoj deň? 

Ranné, no aj večerné cvičenie má mnoho výhod, no nie vždy sa nám podarí tento režim dodržiavať. Odborníci zisťovali, kedy je najlepší čas na cvičenie. O ich zisteniach píše MSN.

zdroj: Unsplash/Jonathan Borba

Ukázalo sa, že ideálny čas na tréning neexistuje a vykonávať fyzickú aktivitu môžeš hocikedy počas dňa. Spôsobené to je tým, že nášmu telu je v podstate jedno, kedy vydá energiu. Odborníci však odporúčajú cvičiť v ranných hodinách, pretože ak sa rozhodneš cvičiť večer po práci, je pravdepodobné, že sa k tomu nedostaneš. 

Svieži štart do dňa

Cvičenie ráno má jednu veľkú výhodu – svoju dennú dávku pohybu si odbiješ skôr, než sa na teba zvalia všetky každodenné povinnosti. Zároveň tvoje telo vyplaví množstvo endorfínov, ktoré ti zabezpečia dobrú náladu počas celého dňa. Tvoj deň sa tým pádom začne pozitívne. 

zdroj: Unsplash/Graham Mansfield

Odborníci zároveň dokázali, že ranné cvičenie dokáže povzbudiť metabolizmus a telo dokáže spáliť viac tukov. Ak sa venuješ práve rannému cvičeniu, je veľmi pravdepodobné, že sa mu budeš venovať dlhodobo – ľahšie si naň vytvoríš návyk. 

Samozrejme, ranné posilňovanie má aj niekoľko nevýhod. Prvou je ranné vstávanie, ktoré nie je pre každého z nás. K rannému tréningu patrí aj poriadna rozcvička a strečing. Ak na tieto záležitosti zabudneš, je možné, že veľmi ľahko prídeš ku zraneniu. 

zdroj: Unsplash/Sule Makaroglu

Je cvičenie popoludní menej náročné?

Tak, ako v prípade ranného tréningu, aj ten popoludňajší má niekoľko výhod a nevýhod. Začnime teda výhodami. Asi najpostrehnuteľnejšou výhodou je fakt, že si v tejto časti dňa odolnejší a výkonnejší ako ráno po prebudení. Vďaka popoludňajšiemu tréningu sa dokážeš veľmi rýchlo zbaviť stresu z celého dňa a zrelaxovať. V tomto prípade sa riziko zranenia výrazne znižuje.

Ak sa rozhodneš trénovať poobede, je možné, že tvoj tréning narušia neočakávané udalosti, ako sú pracovné povinnosti alebo spoločenské akcie. Keďže žijeme v dobe plnej stresu, môže sa stať aj to, že na tréning jednoducho nebudeš mať chuť. Dosť veľkou nevýhodou poobedného tréningu sú aj preplnené posilňovne, ktoré dokážu tréning výrazne predlžiť.

zdroj: Unsplash/Carl Barcelo

Netreba sa ho báť ani večer

Hovorí sa, že večerné posilňovanie škodí spánku, no odborníci tento mýtus vyvrátili. Ak ideš cvičiť tesne pred spaním, mal by si sa vyhnúť príliš intenzívnemu posilňovaniu. Vyskúšať by si mal napríklad jogu alebo jemný strečing. Práve tieto druhy cvičenia ti pomôžu zaspať a zabezpečia kvalitný spánok. 

Zdroj: msn.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK