KFC musí meniť slogan kvôli koronavírusu, aby si ľudia neolizovali prsty. Spraví tak po 64 rokoch

  • Kentucky Fried Chicken mení svoj 64 rokov starý slogan kvôli koronavírusu
  • Ide však len o dobrú marketingovú kampaň
BeFunky-collage-74
Unsplash / Bailey Torres, Unsplash / Aleks Dorohovich
  • Kentucky Fried Chicken mení svoj 64 rokov starý slogan kvôli koronavírusu
  • Ide však len o dobrú marketingovú kampaň

Americký fastfoodový reťazec Kentucky Fried Chicken sa rozhodol prerušiť používanie svojho hesla „finger lickin‘ good“ v dôsledku koronavírusu. KFC priznalo, že v týchto časoch prezentovať produkty pod týmto sloganom nie je pravdepodobne ten najlepší nápad.

Slogan má pritom dlhú tradíciu. Americké médium CNN uvádza, že značka sa pod ním prezentuje už 64 rokov. Úrady a zdravotnícke organizácie pri tom už niekoľko mesiacov vyzývajú, aby sa ľudia prstami nedotýkali tváre, reťazec preto zvážil, že svoj dlhoročný slogan na chvíľu pauzne. 

Nachádzame sa v jedinečnej situácii. Máme ikonický slogan, ktorý sa úplne nehodí do súčasného prostredia,“ uviedla vo vyhlásení Catherine Tan-Gillespie, globálna marketingová riaditeľka spoločnosti KFC.

Nič len kampaň

Spoločnosť uviedla, že svoje menu nechce meniť. Čo sa vlastne potom zmenilo? V podstate nič. Na videu je vidieť, že oznámenie KFC, že dočasne pozastavuje svoj slogan v dôsledku hygienických opatrení, je len marketingový trik. Možno dbá na situáciu, v ktorej sa momentálne všetci nachádzame, ale stále sa snaží reklama dať do popredia značku reťazca a zviditeľniť ju.

Celá kampaň tkvie v rozmazaní vety, ktorá napáda ľudí si po jedle oblízať prsty. Je rozpixelovaná a nedá sa čítať, všetko ostatné je po starom. 

KFC, podobne ako to bolo aj v iných reštauráciách s rýchlym občerstvením, v marci dočasne zatvoril svoje jedálne a nabádal zákazníkov, aby si ich produkty objednali prostredníctvom donášky.

Po niekoľkých mesiacoch bola návštevnosť v kamenných prevádzkach alarmujúca a tak sa reťazec, ktorý vlastní Yum! Brands (YUM), spolu s Pizza Hut a Taco Bell, rozhodol rozbehnúť novú kampaň, ktorá by dokázala zákazníkov nalákať naspäť.

KFC reklamy vsádzajú na aktuálnosť

KFC, rovnako ako väčšina fastfoodových reťazcov, sa cez svoje reklamy snaží čo najviac zaujať. V minulosti spoločnosť prezentovala viac marketingových kampaní, ktoré nie vždy boli úspešné. Väčšina však odkazovala na aktuálne udalosti, ktoré sa momentálne diali. Azda najväčšie fiasko nastalo pred dvoma rokmi, kedy vo viac ako 900 prevádzkach sa úplne minuli zásoby kuracieho mäsa po tom, čo sa KFC rozhodlo zmeniť dodávateľa na kuriérsku službu DHL.

Hrozí nám scenár ako Česku? Majú už 106 lokálnych ohnísk, z jednej párty mali 250 nakazených

Zákazníci boli rozhorčení a chceli svoje obľúbené kurča naspäť. Krátko po udalosti sa KFC verejne prostredníctvom novín svojim zákazníkom ospravedlnilo a to v naozaj veľkým štýlom, keď zvolili krátku ale výstižnú titulku „FCK, Sorry Sorry“.

Tá bola vo viacerých médiách označená ako jeden z najlepších brandingov uplynulého roka. To však nič nemení na tom, že takýto škandál, by sa globálnej spoločnosti akou je KFC bez pochýb nemal stať.

Zdroje: CNN, KFC

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech