Koľko stála Ficova kampaň „zhúleného“ Trubana? Strany do online reklamy investujú státisíce eur

  • Strany cez Facebook či Google preinvestovali dohromady 440-tisíc eur
  • Najviac minula koalícia PS/Spolu - 95-tisíc eur a Smer-SD
BeFunky-collage-2
TASR - Jakub Kotian
  • Strany cez Facebook či Google preinvestovali dohromady 440-tisíc eur
  • Najviac minula koalícia PS/Spolu - 95-tisíc eur a Smer-SD

Od oficiálneho spustenia volebnej kampane prešli približne 2 mesiace. Počas tohto obdobia už však politické strany cez online spoločnosti ako Facebook či Google preinvestovali dohromady 440-tisíc eur, informuje Transparency International Slovensko. Ich výdavky sú omnoho vyššie, avšak jednou z kľúčových oblastí predstavuje práve online priestor.

Z vyššie spomenutej sumy najviac minula koalícia PS/Spolu – 95-tisíc eur. PS/Spolu bezkonkurenčne kraľuje na Google/YouTube reklamách s výdavkami za 40-tisíc eur. Na druhom mieste sa umiestnila strana Smer-SD, ktorej reklamy sa najčastejšie objavujú na Facebooku a Instagrame. Na týchto dvoch platformách za reklamu minuli už 67-tisíc eur, pričom dve tretiny v decembri.

Ako ďalej informuje TIS, Progresívne Slovensko a Spolu sa zameriavajú prevažne na mikrokampane, ktoré propagujú jednotlivých kandidátov. Reklama Smeru je podľa nich oveľa koncentrovanejšia. Napríklad len ich dve antikampaňové videá, pri ktorých sme oslovili aj politického marketéra kvôli ich kontroverznosti, vyšli politickú stranu na viac než 17-tisíc eur.

PS/SPOLU A SMER DOMINUJÚ INTERNETU, SEKUNDUJÚ HARABIN S KOLLÁROMZa prvé dva mesiace oficiálnej volebnej kampane…

Gepostet von Transparency International Slovensko am Mittwoch, 8. Januar 2020

Na ďalších priečkach sa umiestnili strany Vlasť a Sme Rodina. Zaujímavosťou je, že hnutie Borisa Kollára, ako jedno z mála inzeruje viac cez YouTube ako Facebook.

„Skokanom mesiaca je SNS, ktorá v decembri minula na Facebooku 28-tisíc eur, čo bol druhý najvyšší objem na tejto sociálnej sieti celkovo za Smerom, ktorý oproti novembri takmer zdvojnásobil reklamnú silu na tejto sieti. Kým v novembri minuli strany cez FB 130-tisíc eur, v decembri to bolo celkovo už 200-tisíc,“ uvádza Transparency International Slovensko.

Čítaj viac>>Slováci posielajú politickým stranám centové dary s komentármi. Toto sú tie najvtipnejšie

K dnešnému dňu navyše cez transparentné účty všetkých politických strán pretieklo viac než 6 miliónov eur, z čoho najväčšie výdavky mala strana Smer-SD. Jej výdavky predstavujú približne 1,3 milióna eur. Pre porovnanie, napríklad koalícia PS/Spolu minula 1 milión eur a strana Andreja Kisku Za ľudí 600-tisíc eur.

Zdroje: Transparency, International, Slovensko, transparentneucty.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech