Koniec chillu pri Netflixe? Ak nechceš za služby platiť viac, musíš sa zmieriť s reklamami

  • Predplatiteľov Netflixu čakajú zmeny
  • Filmový priemysel je v kríze
  • Prečítaj si mega príbeh úspešnej spoločnosti
netflix
Unsplash/Oscar Vargas, Eric McLean
  • Predplatiteľov Netflixu čakajú zmeny
  • Filmový priemysel je v kríze
  • Prečítaj si mega príbeh úspešnej spoločnosti

Svet filmovej zábavy sa definitívne mení a presúva do obývačiek domácností. Obchod s DVD sa pomaly ale isto končí a nie je vylúčené, že definitívny úpadok zaznamenajú aj kiná.

Do priestoru, ktorý v nie tak vzdialenej minulosti Netflix ovládol, sa tlačia noví hráči. Čo to znamená pre seriálových a filmových fanúšikov? A máme sa pripraviť, že množstvo reklamy, ako je na Youtube, príde aj na Netflix?

Ako prakticky všetky veľké a úspešné projekty, aj príbeh Netflixu je príbehom pohodlnosti a vynikajúceho nápadu. Je to príbeh jednej poštovej zásielky, ktorá doletela až na červený koberec Hollywoodskych Oscarov.

Film v pohodlí domova

V 90-tych rokoch Ameriku ovládali videorekordéry. Najväčšia sieť videopožičovní tých čias, Blockbuster, zamestnávala 60 000 ľudí v 9 000 obchodoch. Upokojená zdanlivou neotrasiteľnosťou svojej pozície však prehliadla vývoj nových technológií.

VHS
zdroj: Unsplash/Delaney Van

Filmy distribuované na VHS kazetách mali niekoľko nedostatkov. Tieto nosiče boli pomerne veľké, kvalita obrazu používaním klesala, bolo nevyhnutné ich pretáčať po dopozeraní filmu, požičiavali sa len na veľmi obmedzený čas a zákazníci platili za kus.

A potom sa v roku 1997 objavilo DVD. Jeho potenciál si všimli dvaja muži. Marc Randolph a Reed Hasting boli spolupracovníci vo spoločnosti Pure Atria. Čo je podstatnejšie, spoločne sa vozili do práce jedným autom.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: Business Insider, The New York Times, The Economic Times, CNBC, Netflix, Interesting Engeneering

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá