Koronavírus je pre firmy bránou do budúcnosti. Ako nestratiť potenciál v ťažkých časoch a predbehnúť konkurenciu?

  • Koronavírus Slovákov znovu trápi, v časoch home officu sa musia firmy prispôsobovať a digitalizovať
  • Nie sú to však márne vyhodené peniaze, digitálny pokrok firmy do dvoch rokov čaká aj tak
  • Slovenské firmy tak môžu zabiť dve muchy jednou ranou, začať však treba v menšom
orange
TASR/unsplash
  • Koronavírus Slovákov znovu trápi, v časoch home officu sa musia firmy prispôsobovať a digitalizovať
  • Nie sú to však márne vyhodené peniaze, digitálny pokrok firmy do dvoch rokov čaká aj tak
  • Slovenské firmy tak môžu zabiť dve muchy jednou ranou, začať však treba v menšom

Až 78,4 % Slovákov uviedlo, že sa ich práca počas koronavírusu zásadným spôsobom zmenila. Nie je sa čomu čudovať, vplyvom pandémie sme sa stali v zamestnaní opatrnejšími – a predovšetkým, z veľkej časti sme sa presunuli na home office.

Z domu však efektivita, produktivita aj celofiremná flexibilita klesajú. Riešenia a inovácie sa s obmedzeným sociálnym kontaktom presadzujú omnoho náročnejšie.

Takmer polovica ľudí pracuje celý týždeň z domu a ďalšia pätina je na home office aspoň párkrát do týždňa. Tomu sa firmy musia rýchlo prispôsobiť, inak ich čakajú ťažké časy.

Pracuješ aktuálne na home office?

Blíži sa budúcnosť. Sú na to však Slováci pripravení?

Práve firmy, ktorých zamestnanci si môžu dovoliť pracovať z domu, musia v ťažkých časoch inovovať a hľadať digitálne riešenie. No aj napriek tomu, že pandémia zúri už vyše polroka, niektoré firmy majú s prechodom na digitálne riešenia problém.

Mnoho ľudí však koronavírus – a s ním spojené riešenia – vníma len ako dočasný stav, do ktorého sa jednoducho neoplatí investovať čas, peniaze ani energiu.

To však nie je pravda – podľa výskumu weforum sa do roku 2022 tak či tak adoptuje veľké množstvo digitálnych riešení – a to vo veľkých množstvách. Až 85 % dopytovaných firiem začne pracovať s veľkými dátami a analyzovať svojich používateľov a zákazníkov.

Na popularite naberajú aj aplikácie, internetový trh, umelá inteligencia či cloudové úložiská. Firmy, ktoré na inovácie nenaskočia, pravdepodobne zostanú v úzadí. Práve koronavírus sa stal tým hlavným spúšťačom, ktorý štartuje proces masívnej digitalizácie snáď každého segmentu.

Využíva tvoja spoločnosť aspoň jedno z inovatívnych riešení?

Digitálna revolúcia bude diktovať pravidlá biznisu najbližšie dekády

Všetky dáta nasvedčujú tomu, že stojíme na prahu digitálnej revolúcie – mnoho riešení, ktoré si vyžaduje blížiaca sa digitalizácia, sú však veľmi podobné s riešeniami, ktoré firmy musia nasadiť počas koronavírusu. Dve muchy jednou ranou.

Zefektívnenie komunikácie medzi oddeleniami, optimalizácia zdieľania súborov a dostupnosť dát sú priority, ktoré by firma mala mať nielen na prahu digitálnej revolúcie, ale aj druhej vlny koronavírusu.

Nie je to pritom vôbec zložité, riešenie pre efektívnu spoluprácu sa už pokúsil vyvinúť aj Orange. Orange Úložisko poskytuje zdieľanie spoločných dát a synchronizáciu všetkého potrebného medzi prepojenými zariadeniami.

Orange sa v časoch koronavírusu pokúsil presunúť rýchle zdieľanie súborov do online priestoru a užívateľsky príjemné Orange Úložisko je veľmi podarený výsledok, ktorý zefektívni komunikáciu firmy v akomkoľvek segmente.

Koronavírus môže byť pre firmy príležitosťou

Každá firma má však vlastné problémy a požiadavky na komunikáciu, spoluprácu a produktivitu. Miesto okamžitej adaptácie cudzích riešení by si tak mala každá firma vnútorne vyhodnotiť, čo vlastne potrebuje, na ako dlho, aké problémy bez služby vzniknú a za koľko peňazí im to stojí.

Sami vieme, že každá firma funguje odlišne a potrebuje čosi iné, vytvorené na mieru. Do Orange Úložiska, ktoré sami využívame, sme preto zapracovali napríklad aj možnosť video konferencie, ktorá je priamo integrovaná v úložiskovom riešení alebo, pre profesionálne riešenie, aj možnosť pripojenia vlastných plug-inov. Týmto poskytujeme zákazníkom viac funkcií v jednom riešení, zákazník si môže zadarmo k službe doskladať čo potrebuje. Podobným štýlom chceme pokračovať aj ďalej,“ vysvetľuje Juraj Šlesár z Orangeu.

Dáta ukladá Orange vo vlastnom dátovom centre, v TechParku v Bratislave – žiadny súbor tak neopustí slovenské hranice. Na rozdiel od viacerých iných dátových služieb, Orange do jedného ekosystému integruje aj smartfóny a tablety. Zamestnanci sú tak súčasťou jedného flexibilného tímu, nech sú kdekoľvek.

Využívaš pri práci digitálne riešenia? (sharovanie súborov, to-do-listy, online kalendáre, úložiská...)

Bezpečné a rýchle ukladanie dát, ktoré je nonstop k dispozícii vo virtuálnom priestore, je prvým krokom k digitalizácii každej firmy – práve dáta vedú k maximalizácii profitov a prakticky k akejkoľvek ďalšej inovácii. Predovšetkým však ide o efektívne riešenie, ktoré firmám počas krízy, ako je aj táto, pomôže k väčšej agilnosti, pohotovosti a flexibilite.

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Hacker Zdravia] Prekonal množstvo operácií a nevzdal to. Ak chceš byť lepší, musíš pokoriť svoje ego

Najnovšie