Kvôli tvojmu lacnému tričku z Číny musia niektoré krajčírky žiť priamo vo fabrike, prispieť k zmene vieš teraz aj ty

  • V secondhandoch môžeš natrafiť na značkové kúsky za smiešne nízke ceny
  • Jeden z nich sa teší z úspechu, prvý Textile House vznikol na Slovensku
moda, zena, oblecenie, fast fashion
Secondhand, Unsplash/Elijah M. Henderson, Marcus Spiske
  • V secondhandoch môžeš natrafiť na značkové kúsky za smiešne nízke ceny
  • Jeden z nich sa teší z úspechu, prvý Textile House vznikol na Slovensku

Časy, keď si sa za nákupy v secondhandoch musel hanbiť, sú nenávratne preč. Dnes je z „lovenia“ obnoseného šatstva trend, ktorý propagujú aj influencerky na sociálnych sieťach.

Je síce pravda, že ony si obľúbili nákupy v secondhande z trocha iných dôvodov, ako je šetrenie životného prostredia, no aj napriek tomu je to posun oproti minulosti, kedy sa to považovalo za hanbu. 

Na uliciach vznikajú ako huby po daždi, dokonca niektoré sú už špecializované iba na určitý typ oblečenia – vintage. Kamenné predajne jedného konkrétneho sú takmer v každom meste. Textile House ja známy svojimi nízkymi cenami a pravidelnými novými kolekciami. 

Z triediarne textilu na vrchol

Spoločnosť Textile House vznikla ako triediareň textilu v roku 1996.

Denník SME píše o tom, ako si škandinávski majitelia najprv vybrali Bratislavu len ako sklad, v ktorom sa bude triediť oblečenie, až neskôr otvorili kamenné predajne. Výber Bratislavy spočíval v tom, že je v strede Európy a ľahko sa z nej dá cestovať smerom na západ aj na východ. 

Odvtedy sa rozrástla do ôsmich krajín v Európe, medzi ktoré patrí: Česko, Slovensko, Poľsko, Slovinsko, Chorvátsko, Srbsko, Rumunsko a Bosna a Hercegovina. Kamenných predajní majú aktuálne už 170. Podľa ich webovej stránky navštívili ich predajne minulý rok viac ako 3 milióny zákazníkov. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Textile house – second hand (@textilehouse_secondhand)

Nenájdeš ich v nákupných centrách, keďže sa snažia, aby do ich obchodov bol prístup z ulice. Takto chcú byť v bližšom kontakte so zákazníkmi, prípadne osloviť aj nových.

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Zdroje: SME, NetGuru, Startitup, The Guardian, Greenpeace, The World Counts, Textile House

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie