[Diskusný Klub] Ekonóm Karpiš: Po 12 rokoch bez reforiem ekonomicky stagnujeme

[Diskusný Klub] Jakub Ptačin: Odrbávať na Slovensku už nemôže byť jednoduchšie

[Hacker Zdravia] Prekonal množstvo operácií a nevzdal to. Ak chceš byť lepší, musíš pokoriť svoje ego

Legenda sa vracia do Bratislavy: Po viac ako 30 rokoch sa tu bude opäť vyrábať milované auto Slovákov

  • Nasledujúce generácie modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb bude po novom vyrábať Volkswagen Slovakia
  • Pre bratislavský závod to znamená budúce investície v objeme približne 500 miliónov eur
  • Naspäť do hlavného mesta sa tak po viac ako 30 rokoch vráti prvý model vyrábaný v bratislavskom závode - Volkswagen  Passat  
Volkswagen
Volkswagen
  • Nasledujúce generácie modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb bude po novom vyrábať Volkswagen Slovakia
  • Pre bratislavský závod to znamená budúce investície v objeme približne 500 miliónov eur
  • Naspäť do hlavného mesta sa tak po viac ako 30 rokoch vráti prvý model vyrábaný v bratislavskom závode - Volkswagen  Passat  

Na začiatku minulého roka predstavila spoločnosť Volkswagen Slovakia stratégiu Plán 2025. Cieľom bolo zabezpečenie budúcnosti podniku a zamestnanosti pre zamestnancov automobilky. K tomu výrazne pomôže práve oznámená novinka.

Ide pritom o jasnú stratégiu, v rámci ktorej sa automobilka snaží umiestňovať nové projekty výroby vozidiel do už existujúcej výroby. „Zlúčením oboch modelov  v bratislavskom závode optimalizujeme vyťaženie závodu, posilníme dôležité synergie v rámci produktovej rodiny a znížime tak výrobné  náklady,“ uviedol Dr. Christian Vollmer, člen predstavenstva pre produkciu  a logistiku značky Volkswagen.

Každé piate predané auto na Slovensku je tejto značky. Aj napriek pandémií má prvé miesto v predajoch

Nasledujúce generácie Volkswagen Passat a Škoda Superb budú integrované do existujúcej produkcie bez toho, aby sa musel závod priestorovo rozširovať. Veľký podiel investícií sa využije na prebudovanie karosárne, kompletnú prestavbu linky v lakovni, ako aj na ďalšie dodatočné technológie.

Obidve vozidlá patria do rovnakej produktovej rodiny. Vďaka ich plánovanému spojeniu v jednom závode sa dajú využiť významné prepojenia vo výrobe a logistike. Napríklad komponenty nebudú musieť byť v budúcnosti dodávané do dvoch, ale len do jedného závodu, čo znižuje náklady.

zdroj: Volkswagen

Zároveň môžu byť vozidlá zhotovované na rovnakej výrobnej linke a odpadajú tak dodatočné výdavky na prestavovanie výroby. Produkciou modelov Volkswagen Passat a ŠKODA Superb si bratislavský závod jednoznačne upevní pozíciu flexibilného závodu vyrábajúceho viacero značiek pod jednou strechou.

Oplatí sa spomenúť, že práve Volkswagen vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 6 miliónov vozidiel. Je pilierom slovenského exportu a zároveň jedným z najväčších súkromných zamestnávateľov v krajine. Na Slovensku zamestnáva viac ako 15-tisíc ľudí.

zdroj: Volkswagen

Volkswagen Slovakia je spolu so svojimi zamestnancami najväčším prispievateľom do verejných rozpočtov. Spoločnosť preinvestovala na Slovensku od svojho vzniku už vyše 4,5 miliardy eur. Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii electric, ŠKODA Karoq a ŠKODA CITIGOe iV. 

Vsádza karty na elektomobilitu

Volkswagen sa ako prvý automobilový koncern na svete zaviazal k splneniu cieľov Parížskej dohody o ochrane klímy a do roku 2050 chce dosiahnuť klimatickú neutralitu pomerne ambicióznym projektom Way to Zero. Koncern vo svojom dlhodobom pláne pre najbližších desať rokov počíta s tým, že do roku 2030 uvedie na trh približne 70 modelov s výlučne elektrickým pohonom. Výroba 20 z nich sa už začala, ďalších 50 bude nasledovať.

Do konca desaťročia je navyše plánovaných spolu 60 hybridných vozidiel, z toho sa viac ako polovica už vyrába. Do roku 2030 počíta s celkovým počtom 26 miliónov vyrobených elektromobilov. U hybridných modelov očakáva koncern v rovnakom období sedem miliónov predaných vozidiel.

Zdroj: Volkswagen

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Diskusný Klub] Jakub Ptačin: Odrbávať na Slovensku už nemôže byť jednoduchšie

Najnovšie