Bekim prezradil, aké je to byť „outsiderom“ Telekomu a ako vníma celú kampaň, ktorá zaujala Slovensko

  • Bekim Aziri nám porozprával o tom, aká je spolupráca s Telekomom a ako vznikala reklamná kampaň, ktorej tvárou sa stal
  • V kampani Bekim prezentuje myšlienku „Ja hovorím ÁNO“
  • Zistili sme, čomu však hovorí NIE
  • Bekim Aziri nám porozprával o tom, aká je spolupráca s Telekomom a ako vznikala reklamná kampaň, ktorej tvárou sa stal
  • V kampani Bekim prezentuje myšlienku „Ja hovorím ÁNO“
  • Zistili sme, čomu však hovorí NIE

Čo bolo dôvodom toho, že si sa rozhodol prijať ponuku Telekomu?

Keď ťa osloví taká firma ako Telekom, myslím si, že by do toho išiel asi každý. Vieš ako, nie je to fiat-multipla (smiech). Takže som sa z toho určite tešil. Je to zaujímavý projekt, s ktorým sa stotožňujem, a to je dôležité.

Mal si niekedy v minulosti ambíciu dostať sa do reklamy? Prípadne si mal niekoho, pre koho by si sa rád stal tvárou kampane?

Nikdy to nebol môj veľký sen, ale keď som niekedy videl reklamy operátorov, tak som si povedal, že by sa tomu dalo inak vypáliť. A toto bola úplná náhoda. Ja som v tomto smere nikdy nikoho neoslovoval, oni oslovili mňa. Vo februári sme točili prvýkrát a od marca je to už vonku.

zdroj: Bekim
Ako vnímaš celý kreatívny koncept kampane Telekomu ty? Prispel si nejakými nápadmi či vylepšeniami?

V princípe mi to dali do rúk už hotové. Dostanem scenár, a potom to už celé doladíme spolu. Ak ti mám povedať úprimne, z mojej strany nie je veľmi čo dodať. Reklama je postavená na mne, nemusím vôbec nič hrať. Netlačia ma do nejakej roly, v ktorej by som sa necítil dobre, čo je úplne super.

Kúpiť lístky na konferenciu Back to the insight
Kúpiť lístky na konferenciu Back to the insight

 

Bolo v kampani niečo, s čím si ty sám nebol stotožnený, prípadne niečo, čo si nechcel urobiť a nesúhlasil si?

S niečím takým som sa nestretol. A to nehovorím preto, že by som ich chcel vychvaľovať, ale tak to naozaj bolo. Je jasné, že keď sme točili 15 hodín jeden spot na schodoch, tak to už bolo naozaj náročné, ale aspoň som pri tom cvičil, takže super. Z natáčania mám veľmi dobrý pocit a dostávam kladné ohlasy, a to je pre mňa podstatné.

Predpokladám, že okrem pozitívnych ohlasov si dostal aj nejaké negatívne…

Zo začiatku neboli takmer žiadne negatívne reakcie, možno 3-4, ale s každou ďalšou reklamou sa to teraz stupňuje. Ale veď to je bomba. Takto aspoň vidíš, že ľudia nemajú čo robiť. Niečo sa im nepáči, a predsa to pozerajú. Dokonca obetujú čas, aby si reklamu vyhľadali na internete a vlastný čas venujú niekomu, koho nemajú radi. Choré, nie (smiech)?

Zobraziť celú galériu (8)
zdroj: instagram/Bekim

Ako reakcia na negatívne ohlasy vznikla aj #Hejtparada. Bol to tvoj nápad?

Vzniklo to tak spontánne. Už ani neviem, kde konkrétne niekto niečo okomentoval (samozrejme negatívne). To nás inšpirovalo k založeniu #hejtparady. Uverejnili sme ju na mojom Youtube, ale priebeh kontroloval aj Telekom, aj reklamka.

Si človek, ktorý je nad vecou a prezentuje sa veľmi pozitívne. Predpokladám teda, že „hejty“ pre teba nie sú až taký problém. Ako k tomu ale pristupuje rodina?

Zo začiatku to nebolo ľahké ani pre mňa, ani pre nich. Keď som si niektoré veci prečítal, tak som ostal zaskočený, kde sa v ľuďoch berie toľko zlosti. Ale časom som si zvykol. A rodina? Majú taký svoj nadhľad, veď som predsa po rodičoch (smiech). Neberú to tragicky, hlavne sa tešia z toho pozitívneho.

V jednom zo spotov účinkovali aj tvoji známi a rodina. Určite to podporilo autenticitu videa. Bol to tvoj nápad zapojiť ich do toho? Nemali proti tomu výhrady?

V prvom spote účinkovala moja Laura, Šule a Mišo, môj tréner. V spote, kde som za outsidera hrá dokonca aj moja sestra, a pritom je dosť hanblivá (smiech). Chcel som, aby tam boli, ale s konkrétnou myšlienkou prišla reklamná agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Všetci sme chceli, aby to bolo reálne. Dokonca tam účinkoval aj môj pes, aby som na neho nezabudol.

Koľko času trvalo natočenie jedného spotu?

Naposledy sme točili len instastories, bolo ich asi 27 a zabralo nám to okolo 9 hodín. Ale k tomu som stihol ešte natočiť aj prezentáciu Magio pláže. Schody sme točili 15 hodín, prvý spot dokonca 2 dni po 13 hodín a teraz okolo 15 hodín. Pokiaľ ideme od rána nonstop, tak sa to dá občas zvládnuť aj za jeden deň.

A čo ty a Peťo Sagan? Ako sa vraví, prebral si po ňom štafetu. Aké si mal z toho pocity, keď ti povedali, že „ideš po ňom“?

Tak vieš, nahradiť Peťa Sagana… Povedal som si: „Tak teda v pohode, nie (smiech)?“ Nemal som nejaký prehnane veľký rešpekt. Samozrejme, veľmi si ho cením, ale nebál som sa toho. Je jasné, že Peťa Sagana pozná celý svet. Bol som z toho taký všelijaký. Ale vieš ako to je. Ľudia nadávajú vždy. Jeden je všade a všetci ho poznajú, a potom na druhej strane príde ďalší a pýtajú sa, kto to je, že ho nikto nepozná. Ľuďom nevyhovieš, keďže nevedia, čo chcú. Ale určite to bola pre mňa veľká česť „prebrať to po ňom“.

Poznali alebo stretli ste sa s Peťom aj pred natáčaním?

Nikdy. Samozrejme, že ja som vedel, kto je Peťo Sagan aj o ňom viem dosť, ale on ma nepoznal. Keď prišiel prvýkrát, tak mi sám povedal, že o mne študoval nejaké skriptá (smiech). Ale „týpek“ je to veľký, úplný „pohoďák“. V tom, čo robí, je úplne super. Vyniká a aj zviditeľnil Slovensko. 95 % známych ľudí zo Slovenska nepoznajú ani len v Kittsee a jeho pozná celý svet.

V prvom videu celej kampane padla veta, že to „ustojíš“. S odstupom času to vnímaš ako? Myslíš si, že si ustál tú zmenu z Peťa na teba?

Úprimne? Ja som s tým spokojný a určite som to ustál (smiech). Ostatné nech si povedia ľudia, či sa im to páčilo alebo nie, nemôžem sa predsa chváliť. Ale ja si myslím, že je všetko veľmi dobre spracované a hlavne že latka, ktorú Peťo nastavil naozaj vysoko, nepadla.

Vnímaš sám seba ako tvár, nazvime to, „reklamnej osvety“? Úprimne, si asi prvou tvárou reklamnej kampane, ktorá má takýto hendikep a je na vozíku. Myslíš, že aj táto kampaň Telekomu je prvým krokom k istej zmene v slovenskej reklame?

Určite. Táto reklama je veľkou reklamou aj pre mňa. Ľudia si ma všímajú a volajú ma na rôzne akcie. Samozrejme, volali ma už aj predtým, ale určite nie v takomto rozsahu. Vnímam to ako posun. Robím akcie aj medzi vozičkármi a vieš, keď prídu za mnou rodičia, že ich deti, ktoré sú na vozíku, tie reklamy pozerajú, tešia sa z nich a že znova začali cvičiť, je to super pocit. Veľa ľudí s hendikepom to nakoplo, motivovalo a znova začali bojovať. A dokonca som sa dozvedel, že to naštartovalo aj zdravých ľudí, čo je super.

Ľudia ťa presne takto vnímajú. Ako motivátora. Ty sám sa za neho považuješ?

Nikdy predtým som o sebe takto nepremýšľal, ani teraz sa tak úplne nevnímam, ale teším sa z toho. Viem povedať čo chcem, s pre mňa typickým nadhľadom a humorom, a keď robím deckám prednášky po školách, tak si to zapamätajú. A čo je podstatné je to, že ich bavím a počúvajú ma.

Máš niekoho, kto motivuje teba?

Úprimne, nehľadám motiváciu, ani v knihách, ani v žiadnych podobných veciach, to vôbec. Konkrétne nemám človeka, ktorý by ma doslova motivoval, alebo ktorého by som bral tak, že: Vau to je on, jemu sa chcem vyrovnať. Samozrejmá je rodina a moja Laura. Kto ťa podrží viac ako oni?

Chystáte s Telekomom nejaké ďalšie spoty?

Chystáme, chystáme… Ale o čom budú, to prezradiť nemôžem. Bude ich určite viac ako jeden, pracujeme na nich, ale úprimne, ešte ani neviem všetky termíny natáčania.

Ako vnímaš spoluprácu s Telekomom?

Z väčšej časti je to pre mňa skôr hobby ako práca. Mňa to baví, to je všetkým jasné. Ako to povedať, aby som nevyznel blbo? Jednoducho ma baví kamera, baví ma vystupovať a teším sa, keď je niečo dobré a myslím si, že toto dobré je. Nie je kampaň ako kampaň. Môžeš urobiť kampaň s miliónom vozičkárov a nedopadne dobre. Toto jednoducho vyšlo. Bol to super nápad.

Je niečo, čo ti paradoxne toto zranenie dalo? Veľa si tým stratil, to je jasné, ale pozeráš sa na veci veľmi pozitívne, preto ma zaujíma, či existuje niečo, v čom ti vozík zmenil život, paradoxne, k lepšiemu?

Ja som sa v správaní veľmi nezmenil. Srandu zo seba a z ľudí som si robil predtým rovnako ako aj teraz. Z väčšej miery ale zo seba. A keď si robíš srandu zo seba, môžeš si vystreliť aj z iných. Ale čo mi to dalo? Asi si viac uvedomujem, že ľudia si robia zbytočne veľkú hlavu z blbostí. Ale na druhej strane, to si teraz robím aj ja, lebo mi rastie pupok, mám šedivé vlasy a bojím sa, že o chvíľu budem mať kúty a budem plešatý. Ale v konečnom dôsledku som sa prestal zaoberať takýmito banalitami. Niekto dokonca povie, že som využil svoj hendikep. Ja však len robím to, čo som robil aj pred zranením. Na Slovensku je veľa vozičkárov. Prečo som práve ja niekoho zaujal? Svoju úlohu zohralo asi viac faktorov ako len to, že som na vozíku. Nestojí za tým jednoducho len to.

Heslom kampane je veta: „Ja hovorím áno.“ Existuje niečo, čomu by si povedal jednoznačne „NIE“?

Segedínsky guľáš, bryndzové halušky, na to ti rovno poviem NIE. Paradajky rovnako NIE. A horčica. Ešte tej poviem určite NIE.

Tvoja najhoršia a najlepšia vlastnosť?

Podľa mňa som človek, ktorý vždy pomôže, ak môže, a ak sa dá. Aj som na to už veľakrát doplatil. Je to vlastnosť (smiech)? Volajme to teda dobrosrdečnosť. A najhoršia? Viem strašne rýchlo vybuchnúť a niekedy to neskôr ľutujem. Najhoršie na tom je, že potom si to odnesú moji najbližší, čo mi je ľúto, lebo to nikdy nemyslím v zlom. Zbrklosť, v podstate.

Od Bekima sa viac informácií o tom, ako vznikala celá kampaň v spolupráci s Telekomom dozviete na marketingovej konferencii http://smartko.sk/, kde Bekim vystúpi spolu s ďalšími hosťami.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech