Bratislavčania strávia v zápchach spomedzi sledovaných metropol najviac času. To najhoršie má prísť o mesiac

  • Najnovšia štatistika aplikácie Waze potvrdzuje to, čo mnohí z nás denne zažívajú na bratislavských cestách
  • Dopravná situácia v hlavnom meste je s prehľadom najhoršia spomedzi všetkých testovaných hlavných miest
  • Magistrát dokonca varuje pred dopravným kolapsom, ktorý má prísť v septembri
pexels-photo
Pexels
  • Najnovšia štatistika aplikácie Waze potvrdzuje to, čo mnohí z nás denne zažívajú na bratislavských cestách
  • Dopravná situácia v hlavnom meste je s prehľadom najhoršia spomedzi všetkých testovaných hlavných miest
  • Magistrát dokonca varuje pred dopravným kolapsom, ktorý má prísť v septembri

Vývojári obľúbenej mobilnej navigácie Waze analyzovali dopravnú situáciu v jednotlivých hlavných mestách so zameraním na vodičov zo strednej a východnej Európy. Prehľadná štatistika znázorňuje priemerný čas, za ktorý boli vodiči schopní prejsť autom jeden kilometer.

Suverénne najviac času za volantom strávia práve vodiči v Bratislave. Jeden kilometer nám v priemere zaberie 2,5 minúty jazdy, pričom vo väčších mestách prejdú vodiči rovnakú vzdialenosť za výrazne kratší čas.

Metropoly okolitých krajín (Budapešť, Praha, Varšava) majú pred nami náskok viac ako 30 sekúnd/kilometer. Štatistiku ovplyvnila nielen infraštruktúra, ale aj prebiehajúce opravy ciest. Od septembra navyše u nás dôjde k ďalšiemu zhoršeniu situácie. Okrem tradičného ruchu spôsobeného začiatkom školského roka očakávame uzávierku kruhového objazdu pod Prístavným mostom (výstavba R7) a spustenie ďalšej etapy rekonštrukcií.

Bratislave dokonca na jeseň hrozí dopravný kolaps. „Konzorcium súkromných firiem ohlásilo na september 2018 výstavbu obchvatu D4/R7, čo je najväčší stavebný a investičný projekt v Bratislave za posledné desaťročia. Táto stavba výrazne zasiahne do dopravnej situácie v Bratislave a ovplyvní život v meste,“ informoval primátor Ivo Nesrovnal na svojom Facebooku.

„Hrozí napríklad, že v septembri absolútne skolabuje doprava v Bratislave. Zhotoviteľ obchvatu sa totiž chystá zavrieť dva kľúčové nájazdy na Prístavný most – zjazd smerom z Petržalky na Bajkalskú a zjazd na Prístavnú ulicu,“ varuje magistrát.

Pri takto obrovskom projekte je absolútne kľúčové, aby fungovala koordinácia a hlavne komunikácia. Nielen medzi jednotlivými úradmi či firmami, ktoré stavbu realizujú, ale hlavne s občanmi a inými dotknutými subjektami.

„Projekt D4/R7 bude úspešný iba vtedy, keď sa nám ho podarí vysvetliť všetkým Bratislavčanom. Každý musí rozumieť tomu, čo sa bude diať. Preto som zvolal koordinačné stretnutie všetkých zainteresovaných strán a s jeho závermi pôjdem za ministrom dopravy ako gestorom projektu,“ dodáva primátor.

Najdôležitejším záverom stretnutia je uvedomenie si nutnosti vytvorenia úradu splnomocnenca, ktorý bude projekt koordinovať, vysvetľovať a bude k dispozícii na zodpovedanie všetkých otázok občanov, zástupcov samospráv, inštitúcií a ďalších subjektov.

Podľa primátora je potrebné aj zverejnenie harmonogramu prác, zvolenie reálnych obchádzkových trás, posilnenie prímestskej, vlakovej a mestskej dopravy, ako aj vybudovanie dočasných záchytných parkovísk, prípadne zavedenie ďalších opatrení.

Nečudo, že Jiří Hájek, investičný šéf Národnej diaľničnej spoločnosti, odporúča šoférom v Bratislave na najbližšie dva roky vymeniť auto za MHD alebo bicykel.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK