PAYOWALLET: „Pomáhame vytvárať návštevnosť“

  • Poznáte to: peňaženku máte plnšiu kartičiek z rôznych obchodov ako finančných prostriedkov. Keď ste však v obchode, zaručene nemáte pri sebe práve tú, ktorú potrebujete. A čo keby ste mali všetko pokope a ešte by vám to nezaberalo veľa miesta? A keby ste si mohli na jednom mieste aj pozrieť, čo zaujímavé vám ponúkajú obľúbené podniky? To tiež znie super! Poznáme systém, ktorý vás zaujme. Vyspovedali sme preto Klaudiu Drabikovú a Gabriela Ceglédiho z Payowallet.
Payowallet-foto-kavickarisk
kavickari.sk
  • Poznáte to: peňaženku máte plnšiu kartičiek z rôznych obchodov ako finančných prostriedkov. Keď ste však v obchode, zaručene nemáte pri sebe práve tú, ktorú potrebujete. A čo keby ste mali všetko pokope a ešte by vám to nezaberalo veľa miesta? A keby ste si mohli na jednom mieste aj pozrieť, čo zaujímavé vám ponúkajú obľúbené podniky? To tiež znie super! Poznáme systém, ktorý vás zaujme. Vyspovedali sme preto Klaudiu Drabikovú a Gabriela Ceglédiho z Payowallet.

Klaudia: Payowallet je nástroj, v ktorom môžu obchodníci zviditeľňovať seba a svoje  svoje produkty, alebo služby, kvôli ktorým by zákazník mal ku nim prísť, ideálne sa tam opakovane vracať. Technicky povedané Payowallet je platforma pre digitálny marketing, ktorá má zaujať obchodníkov možnosťami, ako osloviť zákazníka v dobe moderných technológií. Umožňuje vytvárať a zobrazovať odmeňovacie programy v mobile, kampane, alebo  predplatné produktov, ktoré zákazníka privedú späť.

 

Pomáhame podnikom dostať sa do mobilného telefónu zákazníka s cieľom priviesť ho do prevádzky, teda pomáhame mu vytvárať návštevnosť. Zákazníka má aplikácia zaujať hlavne užitočnosťou a samotným obsahom. Je to jedna appka, ktorú používa pri nakupovaní, lebo mu šetrí peniaze, miesto v peňaženke a čas.

Gabo: Nazvali sme to marketingová „platforma“, ale môžeme to označiť aj ako „nástroj na udržanie si zákazníka“. Umožňuje vytvárať vzťah so zákazníkom formou moderných technológií. Lebo stále platí, že udržať si zákazníka je 7x lacnejšie, ako získať nového a navyše pravidelný zákazník minie o 67% viac peňazí, ako nový. Obchodníkovi poskytujeme technológiu aj službu na to, aby vedel robiť komunikáciu a marketing. Pretože po prvé: nemá technológiu, po druhé nemá na to čas.

Spomínate, že aplikácia zviditeľňuje produkty, ktoré sú dobré – podliehajú teda prevádzky nejakému výberu?

Klaudia: Každý podnik sa chce pochváliť tým, čím je unikátny. Chceme predstaviť tých, ktorí robia pre zákazníka viac, možno sú „trendsettermi, prípadne vytvárajú komunitu.“.Aby našich userov „bavilo“ aplikáciu používať a tieto podniky – miesta navštevovať a zbierať si u nich odmeny.  . Aj pre nás je dôležité mať kvalitných partnerov. Aplikácia Payowallet je vhodná pre každý malý alebo stredný podnik, ktorý chce byť moderný a vie, že prichádza nová generácia, ktorej spotrebiteľské správanie je výrazne ovplyvnené technológiami.

Keď dnes idete na kávu, väčšina ľudí v kaviarni pozerá do mobilu a očakávajú, že im telefón nahradí čím ďalej, tým viac služieb, tak prečo by nemohol pomôcť v zbieraní odmien, alebo predplatného na 10 káv za cenu ôsmych. Nie je sympatickejšie gesto od podniku kam rada chodím, že mi dajú „niečo na ich účet“ Payowallet mi to všetko len zjednoduší a spríjemní. Je to aplikácia, ktorá by z pohľadu obchodníka aj používateľa  mala byť „must have“. Zákazník totiž za svoje minuté peniaze dostane relevantné odmeny a obchodník má nástroj, ako s ním komunikovať a odmeňovať ho. Najlepšie je, že sa o takýto nástroj  ani jeden z nich nemusí veľmi  starať.

Gabo: Podľa štatistiky človek pozrie do mobilu 200x za deň. Aj preto je dôležité ho využívať v prospech obchodníka a jeho zákazníka.

Klaudia: Toto je riešenie, pri ktorom človek ešte do podniku nešiel a už ho to motivuje, aby doň vkročil. A toto všetko je iba začiatok. Nám to poskytuje informácie o spotrebiteľskom správaní, ktoré chceme opäť vracať obchodníkovi. Tieto informácie zbierame a vyhodnocujeme v prospech ďalšieho marketingu toho konkrétneho obchodníka. Aby vedel, čosa chcú k nemu vrátiť.

Gabo: A tieto dáta a informácie majú byť opäť v prospech oboch strán. Koncový zákazník má dostať správne informácie iba v množstve, ktoré potrebuje. Napr. keď kupujem pivo, chcem vedieť o novom pive a nie o novom víne. A obchodník taktiež šetrí energiu a marketingové náklady, pretože „nespamuje“ všetkých a jeho aktivity padnú „na úrodnú pôdu“.

Od koho prišiel nápad na takúto novú platformu?

Klaudia: Nápad niečo takéto skúsiť, bol pôvodne od Gaba,ja som bola prizvaná do projektu, aby sme ho spoločne vytvorili.

Dá sa povedať, že myšlienka je od muža a technické zázemie od ženy? To je veľmi zaujímavé.

Gabo: Takto by som to nepomenoval (smiech).

Klaudia: Ja som tu na to, aby som ho „ťahala za rukáv k zemi“. Gabo je vizionár, ktorý vidí oveľa ďalej do budúcnosti. Ja skôr riešim veci tu a teraz, ktoré sú potrebné. Veľakrát potrebujem Gaba na to, aby mi povedal, kam sa to môže ďalej rozvíjať alebo aké sú trendy vo svete. Rád to sleduje. Nechcem však hovoriť za neho.

Gabo: Áno, toto sedí. Chcel by som však upresniť, že myšlienka síce bola moja, ale od začiatku som do toho chcel ísť spoločne s Klaudiou. Vedel som, že niekto to musí uchopiť, zastrešiť, usporiadať.

Ako Vám napadlo vytvoriť takýto systém?

Gabo: „Inovácie“ je kľúčové slovo. Obaja sme vždy robili s inováciami – či už išlo o nové produkty alebo procesy a koncepty. Ja som robil s platobnými kartami – novými čipovými, kreditnými, vernostnými programami… Myšlienka teda súvisí s naším predchádzajúcim profesionálnym životom. Vtedy sme už robili niečo podobné, videli sme, ako takéto veci fungujú v zahraničí a sledovali sme trendy. Videli sme, že to dáva zmysel, ľudia a trh na to reagujú a taktiež, že to má význam aj v našom regióne. Nielen na Slovensku, ale aj v okolí, kde to nie je.

Inšpirovali ste sa teda zahraničím?

Klaudia: Áno, v zahraničí sú technológie ešte ďalej a ovplyvňujú správanie sa zákazníka. Zoberme si príklad aplikácie Starbucks – dnes je to významný predajný nástroj a vytvára tretinu obratu spoločnosti, existuje segment zákazníkov, u ktorých nakupovanie začína v aplikácii.  Aj my chceme naučiť obchodníka, že aj keď bol doteraz zvyknutý napr. na Facebook a bolo to jediné miesto, kde sa o ňom zákazníci dozvedia, tak sú tu aj iné spôsoby. Je dôležité, aby zákazník, ktorý si ten obsah prečíta nielen prišiel, ale aby sa aj vracal. A s tým mu pomôže Payowallet.

Ako teda systém funguje v praxi?

Klaudia: Jednoducho, zákazník, alebo user ako chcete, si nainštaluje aplikáciu, a vidí všetky podniky, ktoré s nami spolupracujú.. vďaka tomu uvidí aktuálnu ponuku, odmeňovacie programy, ktoré práve majú, alebo akcie, ktoré prebiehajú. Prídem to takého podniku a pokiaľ chcem len pečiatku, ukážem  svoj QR kód v aplikácii a pečiatku dostanem, pokiaľ chcem využiť akciu, ukážem príslušný QR kód v aplikácii a zľavu dostanem, pokiaľ chcem kávu, ktorú som si kúpil vopred, ukážem len príslušný QR kód. Obchodník používa na načítavanie QR kódov našu druhú apku určenú pre podniky.

Čo ešte okrem odmeňovacieho systému a upozornení môže využiť obchodník?

Klaudia: Podporujeme tiež spontánne nakupovanie, obchodník má možnosť nastaviť predplatné na akýkoľvek produkt  Pre obchodníka je to teda nový distribučný kanál, pomocou ktorého môže predávať produkty aj inak ako na prevádzke.

Gabo: V zahraničí už existujú v prevádzkach aj špeciálne rady pre zákazníkov, ktorí si kúpili produkty vopred. Čo neuveriteľne šetrí čas. Technológia mi umožní, aby som kupoval nielen v e-shope alebo na webe, ale aj v mobile. Pre zákazníka je to minimálna námaha, pre obchodníka to znamená ďalší spôsob predaja.

Kde všade na Slovensku môžem nájsť takéto „trendy“ podniky?

Klaudia:. Začali sme najskôr v Bratislave, pretože tu sídlime. Taktiež sme to tu testovali. Rozširujeme sa však už aj do Žiliny, Košíc, Trnavy a ďalších miest. Primárne sa zameriavame na mestá, kde je dobrá základňa „millennials“ – sú tam univerzity, veľa študentov. Oni nerobia veľké nákupy, robia malé a často. Nejdú dvakrát do týždňa do potravín, ale trikrát na kávu. Zacieľujeme na takýchto zákazníkov.

Rozprávame sa viac-menej o prevádzkach z oblasti gastronómie. Aké podniky sa môžu zapojiť?

Klaudia: Ideme na to postupne a zatiaľ máme spoluprácu s bistrami, a kaviarňami. Už táto „gastro“ kategória je rozdelená na skupiny ako „káva“, „jedlo“, dokonca „street food“ je ako samostatná kategória a pod. Postupne však v aplikácii pribudnú aj ďalšie skupiny, napr. kaderníctva, autoumyváreň, kvetinárstvo, masáže, fitness, vstupenky na akcie, prípadne menší obchod… Všetky služby, ktoré majú tendenciu pravidelnejšieho využívania v krátkom čase.

Takisto by to mohla byť aj sieť prevádzok, napríklad potravín, ktorá nemá vlastnú aplikáciu a je pre ňu lepšie zveriť sa do našich rúk. Hlavnou výhodou je, že tie prevádzky vidí aj zákazník, ktorý v nich ešte nikdy nemusel byť.

Aké sú vaše ambície? Chceli by ste sa rozšíriť aj do zahraničia?

Gabo: Sú veci, ktoré vidíme aj inde a nie sú to úplne naše nápady, ale smerujeme k nim. Napr. že mobilný telefón bude slúžiť ako platobný nástroj. Už naším prvým krokom je, že si človek môže v mobile kúpiť produkty. Ďalším bude to, že mobilom zaplatí „na predajni“ V niektorých situáciách mi bude stačiť len mobil, aby som zaplatil a zároveň bol odmenený.

Klaudia: Máme viaceré nápady, ale je dôležité aj správne načasovanie. Nie vždy ľudia hneď reagujú dobre na najnovšie „vychytávky“. Občas treba novinky prezentovať postupne, aby to zákazníci stihli stráviť. Vďaka tejto technológii vieme ponúknuť lojalitu aj marketing dokopy. Dnes sa to už nedá veľmi oddeľovať. Nie je to iba o zbieraní bodov, ale aj o obsahu, o tom, čo obchodník ponúkne a zákazník prostredníctvom toho „zažije“, ako mu to spríjemní nakupovanie. Zákazníkovi vytvárame príjemný zážitok z nakupovania.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá