Sajfa prezradil, podľa čoho si vyberá, s ktorou značkou chce spolupracovať

  • Ako si influenceri vyberajú, na ktorú spoluprácu kývnu ?
  • Odpovede na otázky nám poskytol jeden z najlepších česko - slovenských influencerov - Matej Sajfa Cifra.
11156231_10152948105774794_5142320099317334347_n
  • Ako si influenceri vyberajú, na ktorú spoluprácu kývnu ?
  • Odpovede na otázky nám poskytol jeden z najlepších česko - slovenských influencerov - Matej Sajfa Cifra.

Sajfa je moderátor v slovenskom Fun radiu, populárny zabávač s 230,000 followermi na Instagrame a veľmi šikovný vlogger, ktorý za posledné 2 roky nazbieral 155,000 fanúšikov. Okrem toho stojí za zmienku, že Sajfa veľmi dobre rozumie marketingu, vždy sa o túto tému aktívne zaujímal a svojou vyspelosťou a skúsenosťami patrí k influencerom, ktorí pristupujú k tejto disciplíne veľmi profesionálne.

Zadávatelia reklamy sa radi pozerajú na influencerov ako na ďalších publisherov, s ktorými môžu spolupracovať. Publisherov, ktorým zavoláme či majú voľný priestor pre našu reklamu, tí nám priestor a impresie do 24 hod potvrdia, všetko naklikáme do systémov a kampaň spustíme. Na rozdiel od štandardných publisherov ale influencer môže povedať nie. A veľmi často vám nie aj povie. Spolupráce si naozaj úzkostlivo vyberajú, sú časovo vyťažení, váš brand alebo kampaň im nemusí byť sympatický, alebo honorár nie je dostatočne vysoký. Dôvodov môže byť mnoho.

Kúpiť lístky na konferenciu Back to the insight
Kúpiť lístky na konferenciu Back to the insight

Podľa čoho sa teda rozhoduje napríklad taký Sajfa?

 

Značke a myšlienke kampane rád verí, stotožňuje sa s ňou a produkt vo svojom živote aj využíva. Zároveň mu aj vyhovuje positioning značky a nevadí mu sa s ňou asociovať.

Druhé kritérium, na ktoré Sajfa dá je zaujímavé a často krát podceňované – mediátor, ktorý túto spoluprácu sprostredkováva (brand manažér, agentúra…) mu musí byť sympatický a musí mať jasnú predstavu a stratégiu v tom, čo po ňom chcú. Nie preto že by bol povrchný, ale Sajfa veľmi trefne podotkol, že mnoho spoluprác je na začiatku komunikovaných nenáročne a prívetivo a nakoniec sa z toho vykľuje raz toľko postov, jeho účasť na evente nad rámec aj s moderáciou, agresívne označovanie brandu v postoch, nadiktovaný scenár, nekonečný schvaľovací proces medzi ním a klientom.

Áno. Toto je bohužiaľ často krát pravda. Z toho vyplýva jedno veľké odporúčanie- už na začiatku si veľmi jasne s klientom schváľte content plán, rozsah brandingu/ označovania v postoch, rozsah slobody v tvorbe obsahu, schvaľovací proces a načasovanie postov. Toto v čo najväčšom detaile hneď na začiatku postavte pred influencera- ušetrite sebe, klientovi aj infleuncerovi kopec času a sĺz.

Tretie kritérium je rozsah spolupráce. Preferuje dlhodobejšie spolupráce pred jednorazovkami. Rád si vyberá a keď si už vyberie, tak preto, že tomu verí a vloží do toho viac zo seba. Je radšej ambasádorom ako len ad hoc influencerom.

Výber influencerov pre kampaň tak isto nie je pre Sajfu zanedbateľným kritériom. Vždy sa pýta, kto ďalší bude do kampane zapojený – je preňho dôležité, kto sú jeho kolegovia na projekte, aj keď s nimi nemusí prísť do styku. Influenceri majú spolu vytvárať istý image o danom produkte. Koncepčne mu napríklad nesedí, aby on aj Zuzana Plačková mali propagovať jeden a ten istý produkt.

Či má byť spolupráca priznaná a riadne označená pre Sajfu hlavným kritériom nie je, ale pokiaľ ide o platenú spoluprácu, prikláňa sa k verzii tento obsah adekvátne označiť a byť voči svojej cieľovke transparentný. Dodáva však, že mnoho krát ukazuje značky, produkty, miesta, reštaurácie kam rád chodí a využíva absolútne dobrovoľne a z vlastného uváženia. Tu nemá potrebu nič označovať- rád sa podelí o názor so svojimi followermi, ktorých si váži a chce s nimi udržať dlhodobo pozitívny vzťah.

V neposlednom rade – má rád slobodu v tom, ako zapojí značku do svojho obsahu. Nemá problém s tým, ak si klient určí podmienky, ktoré musia byť splnené, ale do nadiktovaného a sileného scenáru by nešiel.

Ak Vás táto téma zaujíma podrobnejšie, Sajfu budete mať možnosť stretnúť na marketingovej konferencii Back to The Insight, ktorú bude celú nie len moderovať, ale čo to porozprávaj aj o tom, ako pristupuje k otázke self proma.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech