Mariana a Pavol chcú Slovákov naučiť čajovej kultúre. Čaje, ktoré prinášajú na trh sú absolútny unikát

  • Aby bol čaj chutný aj zdraviu prospešný, treba nielen pri jeho príprave, ale aj predaji dodržať niekoľko pravidiel
  • Ponúkať kvalitu, nezabúdať na ekológiu a urobiť z čaju aj vhodný zdravý darček je cieľom novej slovenskej značky Veselý Čaj
Veselý Čaj
  • Aby bol čaj chutný aj zdraviu prospešný, treba nielen pri jeho príprave, ale aj predaji dodržať niekoľko pravidiel
  • Ponúkať kvalitu, nezabúdať na ekológiu a urobiť z čaju aj vhodný zdravý darček je cieľom novej slovenskej značky Veselý Čaj

Hoci sa manželia Veselí venujú čaju už viac ako osem rokov a vedia o ňom naozaj veľa, svoju značku predstavujú slovenskému zákazníkovi neplánovane práve počas koronakrízy. Jednoducho to tak vyšlo a vedenie spoločnosti sa rozhodlo správať odvážne. „Ľudia chcú piť čaj v každej dobe. Prinášame novú značku, ktorú charakterizuje nielen kvalita, ale aj ďalšie pridané hodnoty. Veríme preto, že by sa štart mohol vydariť aj napriek tomu, že svet ohrozuje vážna choroba,“ povedal Pavol Veselý.

zdroj: Veselý Čaj

Začali to deti 

V portfóliu Veselého Čaju je aktuálne dvadsať rôznych druhov sypaného čaju – od zeleného a čierneho cez bylinkové, ajurvédsky čaj až po ovocné čaje.

„Vždy sme mali radi čaj, ale do skutočného sveta čajov sme začali prenikať až po tom ako sme si uvedomili, že keď cestujete s deťmi a chcete im napríklad na čerpacej stanici kúpiť niečo na pitie, okrem čistej vody alebo sýteného nápoja v plaste nebolo veľmi na výber. Chceli sme napríklad ľadový čaj, ale skutočný, nie v PET fľaši a dochucovaný. Tak sme začali uvažovať nad tým, že by sme túto dieru na trhu vyplnili,“ pokračuje v rozprávaní Pavol Veselý. Realita plán trochu upravila, ale cieľ venovať sa čajom zostal. Ide o originálne sypané čajové zmesi, ktoré sú určené malým aj veľkým.

Aký je Veselý Čaj?

Manželia Veselí majú ako partneri v biznise veci podelené. Kým manžel sa venuje administratíve, zákonom a povoleniam, manželka má na starosti marketing a kreatívu. Čaje, ktoré zaradia do portfólia Veselý Čaj, však vyberajú spoločne. „Je pre nás dôležité, aby bol náš čaj prírodný, bez éčok a poskytoval viacero blahodarných benefitov aj chutí. Preto sme sa vybrali cestou sypaných čajov. Predávame ich v sklenených a papierových dózach, ktoré nielenže dobre vyzerajú, ale zároveň nezaťažujú životné prostredie. Dajú sa znova naplniť, použiť na niečo iné alebo recyklovať,“ vysvetľuje Mariana Veselá.

zdroj: Veselý Čaj

Už dnes sú všetky „veselé čaje“, z ktorých väčšina je v bio kvalite, balené do refill obalov v papierových vrecúškach, ktorými si môžete dózu opätovne naplniť a šetriť tak životné prostredie. V blízkej budúcnosti budú k dispozícii aj v nálevových pyramídkach. Tie poskytujú čajovým lístkom, ovociu či bylinkám väčší priestor ako klasické nálevové vrecúška, preto je čaj vylúhovaný z pyramídiek chutnejší a zdraviu prospešnejší.

Zároveň sa do nich zmestia väčšie kusy ingrediencií, ktoré sú základom každého dobrého a kvalitného čaju. „To je veľmi dôležité! V zásade je jedno, či ide o klasický čaj z čajových lístkov alebo o to, čo čajom v našich končinách nazývame. Hoci ovocie a bylinky čaj nie sú, žiadna z týchto ingrediencií by nemala byť rozdrvená na prášok, čo je bežné pri väčšine nálevových vrecúšok. Ich obsah je presušený a nemôže obsahovať mnohé dobré látky, napríklad oleje, ktoré sú inak v čaji obsiahnuté,“ vysvetľuje ďalej Pavol Veselý.

Širšie portfólio

Koronakríza, počas ktorej značka Veselý Čaj prichádza na slovenský trh, možno priláka viac zákazníkov do e-shopu. Túto formu nakupovania ľudia momentálne hojne využívajú. Jedným z „ťahákov“ predaja kvalitných sypaných čajov by mohli byť aj atraktívne darčekové balenia Veselých Čajov, ktoré sa hodia nielen ako pozornosť pre hostiteľov namiesto fľaše vína, ale určite neurazia ani obchodného partnera či zdravotnícky personál, ktorému sa chceme poďakovať za služby.

zdroj: Veselý Čaj

Značka ďalej plánuje portfólio, ktoré v tomto momente tvoria sypané čaje v sklenených dózach, atraktívne čaje v darčekovom balení a príslušenstvo na prípravu čaju, postupne rozširovať o ďalšie nevšedné a kvalitné produkty, ktoré s čajom súvisia. Majú to byť čajové sviečky, čajové vône či čajové sušienky. Všetko v bio kvalite a s ohľadom na životné prostredie.

Ďalším z cieľov je dostať sa do bezobalových obchodov, kde si zákazníci budú môcť kúpiť Veselý Čaj do vlastných nádob, aj do kaviarní a reštaurácií. „Veľmi by sa nám páčilo povýšiť pitie čaju v týchto zariadeniach na vyššiu úroveň. Aby sa predaj horúcej vody s vrecúškom čaju zmenil na skutočný zážitok pre zmysly s reálnymi benefitmi pre konzumentov,“ odhaľuje plány a ciele Pavol Veselý.

Znaky kvality

A ako má bežný spotrebiteľ spoznať kvalitný čaj? „Ako sme už vraveli, mal by obsahovať väčšie kúsky toho, z čoho je zložený. O kvalite svedčia aj obalové údaje o pôvode, o predajcovi, o tom, či obsahuje éčka, a dôležité je aj to, či sa píše o aróme. Najmä ovocné čaje totiž treba dovoňať, ale nie je jedno, čím,“ hovorí Mariana Veselá.

zdroj: Veselý Čaj

Za kvalitu a chuť Veselých Čajov majitelia značky ručia. „Výber čajov je naozaj široký. Za tie roky sme ich otestovali stovky. Každý jeden sme ovoniavali, skúšali, ako chutí teplý, studený, akú má farbu. Každý atribút sme bodovali a len čaje s najvyšším počtom bodov sme sa rozhodli ponúknuť zákazníkom.“ V ponuke sú okrem kvalitnej klasiky v bio kvalite aj rôzne zaujímavosti, napríklad ovocný čaj s burizónmi, s pukancami či s kandizovaným ovocím a zatiaľ nie veľmi známa chuť čaju honeybush.

Ten manželia raz ochutnali a okamžite vedeli, že ho chcú vo svojom produktovom portfóliu. „Čaje, ktoré prinášame na slovenský trh, nie sú bežné čaje, ktoré pijeme, keď sme chorí alebo na raňajky. Sú to jedinečné, starostlivo vyberané zmesi zelených a čiernych čajov, ovocia, zeleniny, byliniek a ingrediencií, ktoré by ste bežne v čaji nečakali. Ich kombináciou vznikli fantastické chute a zmesi prospešné pre zdravie. Veríme, že pitie našich čajov prinesie zážitok, zlepší náladu, obohatí telo a poteší ducha,“ uzatvára Pavol Veselý.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá