Mar­tin Smol­ka: Chce­me ísť do Ame­ri­ky, Nemec­ka a Ázie.

Richard Bednár / 20. októbra 2014 / Business

S Mar­ti­nom sme sa dlho neve­de­li spo­jiť kvô­li našim plným kalen­dá­rom. Nako­niec sa nám to poda­ri­lo a dali sme si cap­puc­ci­no v cen­tre Bra­ti­sla­vy.

Ako sa v LionExpe máte?

Výborne. Konečne sme v júli launchli produkt a pribúdajú noví klienti.

 

Prešli ste inkubačným programom Wayra. Čo vám dal?

Wayra je super v tom, že má skvelý networking. Na začiatku nám pomohla finančne a zároveň je to silný brand, ktorý otvára dvere. Dáva väčšiu dôveryhodnosť startupom. Na začiatku je to veľká pomoc.

 

Ako Ti napadlo vytvoriť Lionexpo?

Ja som s Peťou, mojou terajšou spoločníčkou, organizoval niekoľko rokov Národné dni kariéry. Vtedy sme zistili, že model výstav sa za posledných 50 rokov nezmenil. Organizátor sa snaží predať čo najviac metrov štvorcových vystavovateľom. Potom promuje podujatie cez rádia, print a billboardy. Vystavovatelia dúfajú, že návštevníci prídu na veľtrh a tí správni si nájdu cestu k ich stánku. Model obsahuje príliš veľa dúfania, náhody a veľmi závisí na marketingovej zručnosti organizátora

Čo im Lionexpo ponúka?

Hlavným cieľom je, aby sme organizátorovi pomohli predať čo najviac metrov štvorcových. Jemu ponúkame integrované softvérove riešenie, ktoré mu ušetrí čas a umožní mu sústrediť sa na jeho základný biznis. Zároveň vďaka nášmu softvéru sme schopní zachytiť a analyzovať viac kvalitných informácií o vystavovateľoch a návštevníkoch – kto sú, čo ponúkajú a aký problém či  záujmy majú. To všetko nám pomáha minimalizovať aspekt náhody a pre klientov výstav sprostredkovať väčší počet obchodných príležitostí pred, počas i po výstave.

Našou víziou je jednoduché a personalizované podujatie pre každého - návštevníkovi na základe jeho odpovedí na pár základných otázok pripravíme zoznam stánkov a vecí, ktoré sú pre neho na podujatí najreleventnejšie. Vystavovateľom  pripravíme zoznam vybraných ľudí, ktorí tam prídu a sú pre jeho business najpotencionálnejšími klientami alebo partnermi. On si vyberie a my mu dohodneme stretnutia priamo na výstave.

Kedy príde ten moment, keď si povieš, že firma funguje?

Pre mňa to bude ten moment, keď budeme mať v systéme čo najväčší počet veľtrhov kdekoľvek na svete.

 

Ako je to s konkurenciou?

Našou konkurenciou sú dnes hlavné interné systémy vyvinuté samotnými organizátormi. Bohužiaľ sú často zastarané a organizátorom chýba know-how i rozpočet na ich ďalší rozvoj.

 

Chcete ísť teda do zahraničia?

Na Slovensku a v Čechách nie je veľa výstav. Chceme ísť do Ameriky, Nemecka, Ázie. Tam sú tie najväčšie veľtrhy, ktorým chceme ponúknuť naše riešenie. Tak zabezpečíme dostatočný rast na dlhé obdobie.

Ďakujem Martinovi za rozhovor.

Pridať komentár (0)