Matovičovo hnutie nalialo do reklamy viac ako 50-tisíc eur, ľudí aj tak viac zaujímajú príspevky strany Smer-SD

  • OĽaNO dalo do reklamy na sociálnych sieťach viac ako 50 000 eur
  • Ich interakcie na príspevkoch sú však oproti strane SMER-SD, ktorá investovala približne 4 000 eur, výrazne nižšie
Matovič
TASR/Jaroslav Novák
  • OĽaNO dalo do reklamy na sociálnych sieťach viac ako 50 000 eur
  • Ich interakcie na príspevkoch sú však oproti strane SMER-SD, ktorá investovala približne 4 000 eur, výrazne nižšie

Hnutie OĽaNO investovalo do reklamy na sociálnej sieti od začiatku roka 2021 viac ako 55 000 eur. Vyplýva to z analýzy, za ktorou stojí komunikačná agentúra Katedra komunikácie

Popularita víťaza v parlamentných voľbách prudko klesla. Ukazuje sa na to prieskumoch verejnej mienky, ale aj na sociálnych sieťach. Od začiatku roka datujú 10-tisícový pokles v počte sledovateľov. Mohlo ich však ubudnúť aj viac, keďže oficiálna stránka OĽaNO mohla získať aj nových fanúšikov .

Tu si však treba uvedomiť, že ‚odlajknúť’ stránku je na sociálnych sieťach nezvyčajný krok, keďže najčastejšie vám ju po vašej neaktivite na nej prestane zobrazovať samotný Facebook. Ísť teda proaktívne na nejakú stránku a stlačiť tam ‚unfollow’ už vyžaduje celkom slušnú dávku hnevu či sklamania,“ vysvetľuje Katedra komunikácie

SMER-SD dal do reklamy menej, interakcie má však vyššie

OĽaNO do reklamy na sociálnych sieťach investovalo 55 000 eur, opozičná strana Smer-SD len 4 000. Smer-SD však dosahuje omnoho vyššie interakcie na príspevkoch, ide o číslo približne 2 milióny. Hnutie OĽaNO dosahuje napriek obrovskej investícii len niečo cez 1 milión. 

„Tu však treba zdôrazniť, že interakcie nie sú jediným vyjadrením úspešnosti profilu, strany môžu prostriedky investovať aj do videní videa či preklikov na web, tieto parametre sú však pre externistov nemerateľné. Časť peňazí môže smerovať aj do Instagramu, preto výsledný nepomer môže byť v konečnom dôsledku nižší,“ komentuje Katedra komunikácie.

OĽaNO kleslo v novembrovom prieskume pod 10 % 

Hnutiu OĽaNO klesajú percentá aj v prieskumoch. Vo voľbách do NR SR v roku 2020 získali 25,02 %, z prieskumu AKO, ktorý sa uskutočnil od 8. do 16. novembra na vzorke 1 000 respondentov, vyplýva, že v novembri by získali už len 9,7 %. 

Zdroj: Katedra komunikácie

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie