Mechanik odhalil 5 chýb, ktoré robí takmer každý vodič. Ak sa im nevyhneš, v servise necháš tisícky eur

  • Tieto základné chyby robia vodičom poriadne problémy
  • Ak nechceš platiť v servise tisícky eur, radšej sa im vyhni
Auto, servis
Ilustračné foto, Canva/Stockphoto, Nejron
  • Tieto základné chyby robia vodičom poriadne problémy
  • Ak nechceš platiť v servise tisícky eur, radšej sa im vyhni

Vodičov možno rozdeliť na dve skupiny. Prvá jazdí tak, ako uzná za vhodné a je jej úplne jedno, čo svojím štýlom jazdy spôsobuje autu, a tá druhá skupina sa snaží šoférovať s ohľadom na svoje vozidlo, aby vydržalo čo najdlhšie.

Napriek tomu často opakujeme určité zlozvyky, ktoré môžu poškodiť rôzne časti auta a oprava môže byť poriadne drahá. Aj drobné chyby, ako je napríklad nesprávne umiestnenie nohy alebo ruky počas šoférovania či aj nevinné prívesky na kľúčoch od auta, môžu spôsobiť veľké škody.

Automechanik Jake Smith pre portál The Sun vysvetlil, že aj malá zmena v správaní vodiča mu môže ušetriť tisíce eur na opravách. U nás o tom informoval portál info.sk.

Smith vyzval vodičov, aby sa stále kontrolovali a venovali pozornosť svojmu správaniu za volantom, čím by mohli znížiť opotrebovanie svojho vozidla. Vybral zopár bodov, ktoré by mali motoristi sledovať.

Ignorovanie kontroliek

Niektorí vodiči si pri oranžových či červených kontrolkách na ich palubnom počítači povedia, že to vôbec nie je závažný problém a danú chybu nebudú riešiť. Každá kontrolka má však svoje opodstatnenie a jej ignorovaním si pomaly, ale isto zarábaš na problémy.

Ak nevieš, čo kontrolka znamená, je dobré vziať auto do servisu a dať ho skontrolovať odborníkom, ktorí auto pripoja na diagnostiku, a tak zistia, čo sa s autom deje.

Noha na spojke

Možno ti je prirodzené, že si pred a po preradení rýchlosti na vyšší či nižší prevodový stupeň necháš priloženú nohu na spojkovom pedáli, aby si ju udržal v pohodlnej polohe. Práve to však môže viesť k opotrebovaniu spojky. Keďže spojkový mechanizmus je veľmi citlivý aj na mierny tlak na pedáli, treba na to dávať obzvlášť veľký pozor.

Spojka auta je súčasť prevodového systému, ktorej úlohou je prenos krútiaceho momentu z motora do prevodovky. Nachádza sa medzi výstupom motora a prevodovkou. Okrem toho umožňuje aj krátke prerušenie krútiaceho momentu kvôli radeniu rýchlostí a plynulému rozjazdu auta.

V osobných autách sa najčastejšie používajú jednokotúčové trecie spojky, a tie majú buď priamy pákový prevod, alebo nepriame hydraulické ovládanie. Spojka je obyčajne suchá trecia kotúčová a netreba zabúdať na to, že ide o jednu z kľúčových súčiastok vozidla s manuálnou prevodovkou, práve preto by si sa mal o ňu poriadne dobre starať.

Ruka na riadiacej páke

Nedobrá pre auto je aj ruka opretá o riadiacu páku. To zase môže spôsobiť opotrebovanie prevodovky. „Položenie ruky na radiacu páku alebo nohy na spojku, sú dva zlozvyky, ktorých by sa mali vodiči zbaviť, inak riskujú, že si poškodia vozidlo, bez toho aby si to uvedomili,“ povedal Smith.

Opotrebovanie prevodovky vedie k preklzávaniu, taktiež k zlému výkonu a v najhoršom prípade ju budeš musieť vymeniť, čo môže stáť stovky eur.

Jazda po „dierach“

„Ďalším zlozvykom, s ktorým by mali vodiči prestať, je prejazd cez výmole. V situáciách, keď je to bezpečné, by ste mali výmole na ceste obchádzať. V opačnom prípade by sa vám mohli poškodiť kolesá, pneumatiky a spodok auta,“ napísal Smith. Mnohým sa to môže zdať samozrejmé, ale v dnešnej dobe na cestách sa niekedy len ťažko vyhneš poriadnemu výtlku.

Ťažké kľúče

Menej známy je fakt, že aj ťažké kľúče môžu poškodiť tvoje auto, a to tak, že sa opotrebuje a zničí systém zapaľovania. Keďže systém je veľmi krehký, aj menšia hmotnosť ho môže zničiť. Oprava je taktiež nákladná, o to viac, ak chybné zapaľovanie vedie k problémom v motore.

Zdroje: Info.sk, The Sun

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá