Mercedes sa v novej reklame snažil o iróniu. Vyslúžil si vlnu kritiky

  • Srandovať o klimatických zmenách sa nevypláca
  • Presvedčila sa o tom aj svetoznáma automobilka
Pixabay.com
pixabay.com
  • Srandovať o klimatických zmenách sa nevypláca
  • Presvedčila sa o tom aj svetoznáma automobilka

Globálne otepľovanie je v súčasnosti témou, ktorá je v spoločnosti prioritou. Svetové značky sa snažia zlepšiť svoju udržateľnosť a ľudia sa o stav planéty zaujímajú omnoho viac než v minulosti.

Viac o téme sa môžeš dozvedieť tu>>>Skončil sa 10. ročník TEDxBratislava. Bol bezodpadový a opäť mimoriadne inšpiratívny

Mercedes vtipkoval a šliapol vedľa

Na hlavu Mercedesu sa zosypala tvrdá kritika pre reklamu na upravený model SUV dcérskej značky AMG. Automobilka na Twitteri zverejnila krátky text, ktorý v preklade do slovenčiny znie: „Keby toto leto nebolo dostatočne teplé, Mercedes-AMG GLA 45 4Matic so svojím horúcim červeným lakom ešte trochu prikúri.“ V texte sa spomína aj spotreba a emisie oxidu uhličitého (CO2) na úrovni 193 gramov na kilometer, čo je dosť.

 

Skúsili to cez iróniu

Hoci sarkazmus a irónia sa v reklame stali bežným komunikačným nástrojom, v niektorých prípadoch s nimi treba narábať opatrne. Blamovať sa podarilo aj Mercedesu, ktorý sa na sociálnej sieti okamžite ospravedlnil. „Skúsili sme to s iróniou,“ povedal hovorca automobilky. Podľa neho to v súčasnosti inak nejde. Spoločnosť na Twitteri zdôraznila, že tvrdo pracuje na transformácii celého vozového parku. „Naším cieľom je neutrálna mobilita.“

Viac sa môžeš dozvedieť aj tu>> H&M redefinuje pojem fast fashion, svoje kúsky vytvorilo z pomarančových šupiek aj biomasy

Zareagovali aj politici

Nemecku ekológia nie je ukradnutá, a bez reakcie nezostal ani tweet známej automobilky. K téme sa veľmi rýchlo vyjadrilo viac než 700 ľudí. „Žiadame nového šéfa Daimleru Olu Källeniusa, aby okamžite ukončil reklamné jazdy proti ochrane klímy,“ reagoval prezident nemeckej ekologickej organizácie Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch.

Okrem politikov sa nad tweetom pozastavili aj ostatní používatelia. Istá žena podotkla, že jej nato stačia klimatické zmeny. Ďalší užívateľ Twitteru sa spýtal: „Ako veľa (málo) by spotreboval, keby ho vyrobili v eticky zodpovednej veľkosti?“

 

Zdroj: TASR

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá