Mercedes sa v novej reklame snažil o iróniu. Vyslúžil si vlnu kritiky
- Srandovať o klimatických zmenách sa nevypláca
- Presvedčila sa o tom aj svetoznáma automobilka
- Srandovať o klimatických zmenách sa nevypláca
- Presvedčila sa o tom aj svetoznáma automobilka
Globálne otepľovanie je v súčasnosti témou, ktorá je v spoločnosti prioritou. Svetové značky sa snažia zlepšiť svoju udržateľnosť a ľudia sa o stav planéty zaujímajú omnoho viac než v minulosti.
Mercedes vtipkoval a šliapol vedľa
Na hlavu Mercedesu sa zosypala tvrdá kritika pre reklamu na upravený model SUV dcérskej značky AMG. Automobilka na Twitteri zverejnila krátky text, ktorý v preklade do slovenčiny znie: „Keby toto leto nebolo dostatočne teplé, Mercedes-AMG GLA 45 4Matic so svojím horúcim červeným lakom ešte trochu prikúri.“ V texte sa spomína aj spotreba a emisie oxidu uhličitého (CO2) na úrovni 193 gramov na kilometer, čo je dosť.
[Kraftstoffverbrauch kombiniert: 8,5 l/ 100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 193 g/km | https://t.co/NCNjWnA238]
If this summer wasn't warm enough already, the Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC will heat things up even more with this red-hot finish. 🔥
📷 Mercedes-Benz Kundencerter pic.twitter.com/2xfcKAb85f
— Mercedes-Benz (@MercedesBenz) August 1, 2019
Skúsili to cez iróniu
Hoci sarkazmus a irónia sa v reklame stali bežným komunikačným nástrojom, v niektorých prípadoch s nimi treba narábať opatrne. Blamovať sa podarilo aj Mercedesu, ktorý sa na sociálnej sieti okamžite ospravedlnil. „Skúsili sme to s iróniou,“ povedal hovorca automobilky. Podľa neho to v súčasnosti inak nejde. Spoločnosť na Twitteri zdôraznila, že tvrdo pracuje na transformácii celého vozového parku. „Naším cieľom je neutrálna mobilita.“
Zareagovali aj politici
Nemecku ekológia nie je ukradnutá, a bez reakcie nezostal ani tweet známej automobilky. K téme sa veľmi rýchlo vyjadrilo viac než 700 ľudí. „Žiadame nového šéfa Daimleru Olu Källeniusa, aby okamžite ukončil reklamné jazdy proti ochrane klímy,“ reagoval prezident nemeckej ekologickej organizácie Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch.
Okrem politikov sa nad tweetom pozastavili aj ostatní používatelia. Istá žena podotkla, že jej nato stačia klimatické zmeny. Ďalší užívateľ Twitteru sa spýtal: „Ako veľa (málo) by spotreboval, keby ho vyrobili v eticky zodpovednej veľkosti?“
Zdroj: TASR