Microsoft kupuje Minecraft za 2,5 miliardy dolárov.

Kika Besedičová / 15. septembra 2014 / Business

O čom sa minulý týždeň len šepkalo, to už je teraz oficiálne. Microsoft oznámil akvizíciu švédskeho herného štúdia Mojang v hodnote 2,5 miliardy dolárov. Obchod bude dokončený ešte tento rok. Mojang sa potom zaradí do divízie Microsoft Studios, ktoré už vlastní napríklad tímy 343 Industries (Halo), Trun 10 (Forza Motorsport), Black Tusk (Gears of War) alebo Lionhead (Fable).

Minecraft je viac než len skvelá herná značka, je to otvorený svet poháňaný živou komunitou, na ktorej nám záleží najviac,“ hovorí k akvizícii Satya Nadella, generálny riaditeľ Microsoftu. Firma zároveň sľúbila, že Minecraft rozhodne neuzavrie a okrem verzie pre Windows a Xbox 360 bude aj naďalej vyvíjať edíciu pre PlayStation, iOS a Android.

Minulý týždeň sa špekulovalo, že chce Microsoft začať točiť filmy a predávať hračky s tematikou Minecraftu. Ale všetci veľmi dobre vieme, že podobné plány mal aj Halo a doposiaľ žiadny film nevznikol.

Samotný Mojang bol zhovorčivejší. Potvrdzuje, že určite neukončí vývoj Minecraftu na platformách nepatriacich Microsoftu. Sám ale netuší, čo bude s ostatnými projektmami, na ktorých robili. Len na PC si Minecraft stiahlo už sto miliónov ľudí. K tomu tiež dodávajú, že naďalej budú podporovať tvorbu videí, módov a iných doplnkov, vďaka ktorým sa Minecraft sám rozvíja do nepredstaviteľných smerov


A prečo vlastne firmu predávajú? Oficiálnym dôvodom je, že Markus Notch“ Persson, ktorý Mojang založil a ktorý Minecraft vyvíja od samého začiatku, už nechcel byť zodpovedný za tak veľký, vplyvný a náročný projekt. Bolo toho na neho moc. Kupcom mohla byť len veľká firma s dostatkom zdrojov, ktorá by mohla Minecraft naďalej posilniť. S Microsoftom pritom Mojang spolupracuje od roku 2012, keď spoločne vyvíjali Minecraft pre Xbox.

Smutnou správou ale je, že z firmy odídu kľúčoví ľudia. Je to práve otec Minecraftu a majoritný akcionár Mojang Markus Persson, ale tiež ďalší spoluzakladatelia Carl Manneh (šéf Mojang) a Jakob JahKob“ Porser (game designer). Teraz sa budú venovať iným projektom nesúvisiacich s Minecraft.

Sám Markus prezradil, že robil hry pre zábavu. Nie preto, aby sa z nich stal hity a menili svet. To je to, o čo sa bude snažiť Microsoft. Sám teraz bude robiť menšie webové veci. A ak sa z nich opäť stanú hity, tak sa ich znova zbaví. Aké jednoduché :)

Pridať komentár (0)