Mitická pomohla pitným režimom záchranárom, ktorí každodenne čelia hrozbe nákazy

Neštátne zdravotnícke zariadenie LSE – Life Star Emergency s.r.o. združuje záchranárov, ktorí poskytujú záchrannú zdravotnú službu. V čase pandémie vírusu COVID – 19 fungujú všetky ich stanice Základnej Zdravotnej služby v núdzovom režime.

Prirodzene náročná práca záchranárov sa tak, kvôli výskytu pandémie, stala v posledných týždňoch oveľa vyčerpávajúcejšou. Vďaka iniciatíve #mitickapomaha si momentálne viac ako 300 záchranárov dopĺňa minerály a pitný režim minerálnou vodou Mitická.

Vďaka iniciatíve #mitickapomaha sa podarilo rozdistribuovať pitný režim mnohým organizáciám. Iniciatíva sa zameriava na pomoc tým, ktorí sú v rámci ich práce v úzkom kontakte s ľuďmi a sú preto vystavení o to väčšiemu riziku nakazenia vírusom COVID-19.

Najnovšie dodal Mitická pitný režim viac ako 300 záchranárom spoločnosti LSE – Life Star Emergency s.r.o. Zabezpečili sme pitný režim pre vyše 30 záchranárskych staníc Základnej Zdravotnej služby v rámci západného a južného Slovenska.

Darovaná voda putovala do záchranných staníc Malacky, Senec, Pezinok, Hlohovec, Gbely, Horné Orešany, Šamorín, Trnava, Lučenec, Detva, Veľký Krtíš a mnoho ďalších,“ vyjadrila sa Monika Mišíková, Marketingová manažérka spoločnosti Trenčianske minerálne vody a.s.

Momentálnu situáciu na pracovisku záchranných staníc nám priblížila Vladislava Tamášová, regionálna záchranárka LSE – Life Star Emergency s.r.o., z regiónu Juh I.

zdroj: Mitická

Aká je momentálne situácia vo Vašich zariadeniach? Ako situácia ovplyvnila chod Vašich zariadení?

Naše stanice Základnej Zdravotnej služby, lekári, záchranári aj vodiči fungujú v núdzovom stave, čo v praxi znamená, že je uložená pracovná povinnosť. Záchranári si nemôžu čerpať dovolenky ani brať voľno. Sme  v neustálej pohotovosti 24 hodín denne 7 dní v týždni.

Tým, že sme v kontakte s pacientmi, máme zároveň obavy, aby sme nenakazili svojich rodinných príslušníkov, keďže táto hrozba je neustále reálna. Táto situácia je pre nás náročná po psychickej ako aj fyzickej stránke.

Ako pristupujú záchranári LSE – Life Star Emergency s.r.o. k jednotlivým prípadom a čo je momentálne najviac kritické, nám priblížila trnavská záchranárka.

Aký je momentálny postup zdravotnej starostlivosti vo Vašich zariadeniach?

Pri poskytovaní neodkladnej zdravotnej starostlivosti vždy myslíme na hroziace nebezpečenstvo. Tým chránime nielen seba, ale aj kolegov a v neposlednom rade aj našich rodinných príslušníkov. Po odovzdaní pacienta musí byť ambulancia doplnená, vyčistená a pripravená na ďalšieho pacienta.

Na stanovisku sa vypíše zdravotná dokumentácia. Opatrenia proti COVID-19 sú neustále aktualizované a usmernenia hlavného hygienika aplikujeme do našej práce.

Čo vnímate momentálne ako najviac kritické?

Od prvých týždňov sme bojovali s nedostatkom ochranných osobných pracovných, ale aj  dezinfekčných prostriedkov. Obyvatelia si neuvedomujú vážnosť situácie – nechránia sa rúškami, dokonca zatajujú informácie týkajúce sa kontaktov s potenciálne COVID-19 pozitívnymi osobami.

Nedostatočná informovanosť o novej nákaze, nedisciplinovanosť  ľudí a nedostatok ochranných prostriedkov pre prácu sú činitele, ktoré negatívne ovplyvňujú  našu, už aj tak náročnú prácu.

zdroj: Mitická

Ako vám pomohol pitný režim od Mitickej?

Pitný režim je určený pre pracovníkov našich staníc Záchrannej Zdravotnej služby. Ceníme si, že  v týchto vypätých časoch prichádza pomoc v podobe pitného režimu, ktorý je dôležitý pre udržanie sa v dobrej kondícii.

Minerálna voda dokáže telu v stresových situáciach efektívne doplniť minerály. Sme veľmi radi, že máme možnosť pomáhať ľuďom v týchto ťažkých časoch,vyjadrila sa Monika Mišíková, Marketingová manažérka spoločnosti Trenčianske minerálne vody a.s.

zdroj: Mitická

Ako iniciatíva funguje?

Do iniciatívy #mitickapomaha sa zapájajú mnohé organizácie a zdravotnícke zariadenia, ktorým sú minerálne vody postupne distribuované.

Na stránke www.mitickapomaha.sk je možné sledovať aktuálny počet rozdaných fliaš minerálnych vôd spolu s informáciou, komu bola voda poskytnutá.

Mitická poskytla pitný režim už viacerým zariadeniam, ako je napríklad Dopravný podnik Bratislava, Detské kardiocentrum v Bratislave, Národný ústav srdcových a cievnych chorôb v Bratislave,  Sociálne služby mesta Trenčín, záchranným staniciam Falck záchranná a.s., domovom pre seniorov a mnoho ďalších.

Všetky podrobnosti a aktuality nájdete na www.mitickapomaha.sk a na sociálnych sieťach minerálnej vody Mitická.

zdroj: Mitická

Najnovšie video