Módny reťazec H&M bude predávať oblečenie z druhej ruky

  • Čoraz častejšie sa začína hovoriť o negatívnych vplyvoch módneho priemyslu na naše životné prostredie
  • Jeden z najväčších módnych gigantov H&M sa týmto problémom zaoberá dlhodobejšie
  • V súčasnosti prichádza s novým riešením
Unsplash
  • Čoraz častejšie sa začína hovoriť o negatívnych vplyvoch módneho priemyslu na naše životné prostredie
  • Jeden z najväčších módnych gigantov H&M sa týmto problémom zaoberá dlhodobejšie
  • V súčasnosti prichádza s novým riešením

Módny priemysel sa v súčasnosti zaraďuje medzi najväčších znečisťovateľov našej planéty. Podľa portálu nature.com sa výrobou odevov dostane ročne do ovzdušia 1,2 miliardy ton oxidu uhličitého, čo je viac emisií, ako vyprodukuje medzinárodné letectvo či námorná doprava. Životné prostredie ohrozuje predovšetkým takzvaná „rýchla móda“, ktorá sa nesie v duchu rýchlej a lacnej produkcie trendových módnych kúskov. Mnohé módne reťazce preto v posledných rokoch vyvíjajú iniciatívy s cieľom znížiť uhlíkovú stopu, ktorú za sebou nechávajú.

Značka H&M sa dlhodobo sústredí na program udržateľného módneho biznisu. Najnovšie plánuje spustiť predaj použitého “second hand” oblečenia. Tento krok je súčasťou globálnej iniciatívny módnej spoločnosti, ktorá má smerovať k ekologickejšiemu módnemu priemyslu a zároveň zmierniť obavy zákazníkov o negatívne dopady na životné prostredie, ktoré „rýchla móda“ zapríčiňuje.

Švédska značka plánuje spustiť pilotný projekt predaja použitého oblečenia na e-shope “& Other Stories”, čo je jedna z 8 značiek spoločnosti H&M Group. Informuje o tom portál Teraz.sk.

Hlavným cieľom má byť rozšírenie tohto projektu aj na ďalšie trhy a značky po celom svete. Takzvané “vintage” módne kúsky sú už v súčasnosti k dispozícii na nákupných portáloch ASOS a eBay.

Spoločnosť H&M sa “módu z druhej ruky” pokúšala zaviesť do obchodov aj v minulosti, no tento nápad napokon zlyhal. V posledných rokoch začala známa značka v tomto smere zavádzať čoraz viac opatrení  – používa organickú bavlnu, ponúka opravy odevov a spotrebiteľov nabáda k tomu, aby recyklovali. Aj vďaka týmto krokom bola tento rok zaradená na zoznam spoločností s najetickejšími obchodnými štandardami.

Slovensko bolo jednou z krajín, ktoré sa zapojili do programu zberu šatstva, v rámci ktorého sa použité oblečenie predáva ako second hand alebo sa premení na iné výrobky, napríklad prešívané kolekcie či utierky. Textílie, ktoré sa už použiť nedajú, slúžia na výrobu tlmiacich a izolačných materiálov v automobilovom priemysle. Výhodou pre zákazníka je to, že za plnú tašku oblečenia získava výhody pri ďalšom nákupe.

Na základe Správy o udržateľnosti, ktorú spoločnosť H&M pred pár dňami uverejnila na svojej stránke, je 57 percent materiálov, z ktorých značka tvorí produkty, vyrobených z recyklovaných materiálov alebo trvalo udržateľných zdrojov vlákien. Ide o nárast o 37 percent v porovnaní s predošlým rokom.

Podľa vedúcej oddelenia pre udržateľnosť v H&M Group Anny Geddy bolo už od začiatku úlohou H&M „demokratizovať módu“. “Dnes to znamená spraviť ju udržateľnou: je to jediný spôsob, vďaka ktorému budeme mať aj naďalej prístup ku skvelej móde a dizajnu. Budeme sa snažiť, aby naša práca aj naďalej viedla k udržateľnému módnemu priemyslu,” vyjadrila sa v oficiálnej tlačovej správe.

Okrem toho online weby H&M a H&M Home čoskoro spustia službu, vďaka ktorej zákazník bude môcť zistiť, v ktorej továrni sa vyrobilo jeho obľúbené oblečenie, alebo si prečítať podrobnosti o materiáli a možnostiach recyklácie. Jedným z cieľov spoločnosti je dosiahnuť aj to, aby do roku 2030 boli všetky obaly a tašky vyrobené z recyklovaných alebo trvalo udržateľných materiálov.

Zdroj: Teraz.sk, H&M, Nature.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech