Musk s týmto definitívne pochová spaľovacie motory. Pracuje na batérii s dojazdom 1 000 kilometrov

  • Riaditeľ Tesly Elon Musk, priniesol ďalšie dobré správy pre fanúšikov elektromotorov
  • So svojím tímom vyvíja ešte výkonnejšiu batériu, ktorá by mala dojazd až 1000 kilometrov
  • Okrem toho pre Európu plánuje nové auto, ktoré by bolo menšie ako americké modely
musk
TASR/AP/Ringo H.W
  • Riaditeľ Tesly Elon Musk, priniesol ďalšie dobré správy pre fanúšikov elektromotorov
  • So svojím tímom vyvíja ešte výkonnejšiu batériu, ktorá by mala dojazd až 1000 kilometrov
  • Okrem toho pre Európu plánuje nové auto, ktoré by bolo menšie ako americké modely

Riaditeľ Tesly Elon Musk priniesol ďalšie dobré správy pre fanúšikov elektromotorov. So svojím tímom vyvíja ešte výkonnejšiu batériu, ktorá by mala dojazd až 1 000 kilometrov. Batéria má byť tiež lacnejšia a ekologickejšia.

Práve nízky dojazd je najčastejším argumentom proti elektromobilom. „Naše vozidlá s najdlhším dojazdom majú dojazd viac ako 600 kilometrov, ale môžeme urobiť ešte oveľa viac,“ uviedol Musk v rozhovore na Európskej konferencii o batériách usporiadanou Nemeckom v rámci jeho predsedníctva v Rade Európskej únie. „Máme dokonca nejaké dlhodobo vyvíjané batérie, ktoré by mohli prejsť na 1 000 kilometrov.“

Zároveň uviedol, že sa chystá navýšiť kapacitu aj tých batérií, ktoré sú už vo výrobe na dojazd 700 kilometrov.

Business Insider však upozorňuje, že takéto navýšenie kapacít batérií nie je niečo, čo by dokázala spraviť Tesla osamote. Médium ako príklad uvádza miliardárove tohtoročné sťažovanie sa nad vysokými nákladmi na suroviny pre batériu.

„Aj keď spoločnosť Tesla naďalej vedie s najlepšou technológiou celkového pohonu,“ uviedli analytici UBS v októbri pre Business Insider, „nákladový náskok v batériových článkoch je v súčasnosti malý a v budúcnosti bude závisieť od jeho nového patentovaného dizajnu.“

 Batéria s väčším dojazdom by sa mohla vyrábať v Nemecku

Americká spoločnosť buduje neďaleko Berlína továreň na elektrické autá, ktorá bude prvou spoločnosťou Tesla v Európe. Zahájiť výroba by sa mala v polovici budúceho roka a nakoniec by sa mohlo ročne vyrobiť až 500 000 automobilov. Tento projekt je dôležitým rozšírením, pretože umiestňuje spoločnosť na trh nemeckých automobilových gigantov Volkswagen AG, BMW, ktoré tiež rozširujú svoje vlastné ponuky elektrických automobilov.

Elon Musk prepisuje dejiny. Rok 2020 z neho urobil druhého najbohatšieho človeka na svete

Musk uviedol, že batériu s dojazdom 1 000 kilometrov zatiaľ len vyvíjajú, ale čoskoro budú usilovať o jej pilotnú verziu a ak sa to podarí, mohla by sa vyrábať v Berlíne vo veľkom rozsahu.

Pre Európu plánuje nové auto

Začiatkom tohto roka Musk naznačil, že spoločnosť by mohla skonštruovať hatchback z Nemecka.

elon musk
zdroj: TASR via AP/John Raoux

„V Európe by malo zmysel vyrábať kompaktné vozidlá, možno hatchback,“ povedal Musk počas konferencie. „V USA bývajú autá väčšie. Ak sa snažíte parkovať v hustom mestskom prostredí, je dôležité mať auto, ktoré sa skutočne zmestí na parkovacie miesta. Jazdil som s modelom X po Berlíne a mali sme veľa problémov s nájdením parkovacieho miesta, do ktorého by sa zmestilo.“

Musk tiež uviedol, že Tesla by mohla čoskoro začať s hľadaním dizajnérov a inžinierov v Európe, pretože výstavba jej továrne v Nemecku sa blíži ku koncu. Spoločnosť tam plánuje vyrábať batérie spolu s automobilmi.

Zdroje: Business Insider, Clean Technica

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech