VIDEO: Na diaľnici D1 sa prevrátil kamión. Dopravu na mieste odkláňajú

  • Nehoda na diaľnici D1
  • Príčiny zatiaľ nie sú známe
nehoda prevrátený kamión
Nehoda na D1, Facebook/Polícia SR - Bratislavský kraj
  • Nehoda na diaľnici D1
  • Príčiny zatiaľ nie sú známe

Na diaľnici D1 v Bratislave sa prevrátil kamión, príčiny zatiaľ nie sú známe, informuje TASR. Premávku z  dôvodu odstraňovania následkov na nevyhnutný čas odklonia na diaľnicu D2 smer Malacky, most Lanfranconi, Mlynská dolina. Premávka sa tam bude otáčať v smere do Rakúska.

TASR o tom informoval hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave Michal Szeiff. „Podľa doterajších informácií na výjazdovej vetve z diaľnice D1 na diaľnicu D2, v ľavotočivej zákrute v blízkosti výstaviska Incheba, došlo z doposiaľ presne nezistených príčin k prevráteniu ťahača značky Scania s návesom,“ priblížil hovorca. Polícia o udalosti informovala aj na svojej Facebookovej stránke. 

Našťastie sa nikto sa v dôsledku nehody nezranil. Prítomnosť alkoholu po dychovej skúške u vodiča vylúčili. Polícia žiada vodičov, aby zvýšili svoju opatrnosť, rešpektovali a riadili sa pokynmi polície a dopravného značenia. Vodiči môžu na prejazd využiť alternatívnu trasu.

Polícia tiež zverejnila video z kamerového záznamu, na ktorom je vidieť, ako sa kamión prevrátil ešte pred miernou zákrutou. Aj napriek zverejnenému videu ešte nie je príčina nehody jasná. 

Bočný vietor 

Za podobné nehody, pri ktorých dôjde k prevráteniu vozidla, môže niekedy aj silný bočný vietor. Riziko prevrátenia, najmä pri veľkých vozidlách ako sú kamióny či dodávky, hrozí v dvoch prípadoch. 

Prvým rizikovým miestom sú práve mosty. Aj napriek tomu, že polícia nepotvrdila príčinu nehody kamióna, podobnú nehodu môže zapríčiniť práve podcenenie bočného vetra pri prejazde na moste. Ak sa most nachádza nad riekou, bočnému vetru nad ňou nebránia v pohybe budovy ani stromy. Navyše, v chladnom období vzniká vysoké nebezpečenstvo námrazy, nakoľko vzduch nad vodou je chladnejší. Pridáva sa k tomu aj studená mostná konštrukcia a asfalt na nej. Pri námraze sa netreba nechať pomýliť, tá hrozí aj napriek prvým jarným slnečným lúčom prvými slnečnými lúčmi si množstvo vodičov myslí, že riziko námrazy mizne.

Druhá situácia sa týka vozidla, ktoré vychádza z lesa. Ako sme už upozornili, netýka sa to bežných lesných ciest, ale okresných, ktoré vedú cez zalesnenú oblasť. Najviac kritický je práve úsek, kde sa končí les alebo zastavaná časť, a začína sa otvorená plocha. Napríklad lúka.  Kvôli prítomnosti silného bočného vetra, ktorý nemá na tomto úseku žiadnu zábranu, je nutné spomaliť. Silný bočný vietor totiž môže zafungovať ako baranidlo. Vozidlo je tak vystavené možnosti odfúknutia do priekopy alebo do protismeru. Zároveň platí, že čím vyššia rýchlosť, tým náchylnejšie je auto na poryvy vetra, a tak je nutné prispôsobiť jazdu. 

Na silný bočný vietor upozorňuje aj dopravná značka Bočný vietor, s označením A32.  Tá býva osadená práve v kritických úsekoch ciest. Môže sa stať, že značka na podobnom úseku osadená nebude. V takom prípade je nutné, aby vodiči prispôsobili jazdu, najmä voči poveternostným podmienkam. 

Zdroje: TASR, Facebook/ Polícia SR -Bratislavský kraj 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá