Z Instagramu zarába ako priemerný lekár: Slovenka odhaľuje príjem influencerov a ich budúcnosť (ROZHOVOR)

  • Prácu influencera niektorí ľudia stále neberú vážne
  • Napriek tomu zarábajú viac ako skúsení lekári
  • Janka Kočišová prezradila, prečo je to tak
influencerka Janka topanka
  • Prácu influencera niektorí ľudia stále neberú vážne
  • Napriek tomu zarábajú viac ako skúsení lekári
  • Janka Kočišová prezradila, prečo je to tak

Janu Kočišovú môžeš na Instagrame poznať pod menom jankatopanka. Mladá influencerka v rozhovore pre Startitup prezradila, koľko si zarobí ako influencerka a s ktorými značkami sa jej spolupráca páčila najviac. 

Janka je okrem influencerky aj talentovaná kostymérka či stylistka. Influencerstvo pre ňu nie je jediný zdroj príjmu a berie ho skôr ako „side job“. Napriek tomu si ho náramne užíva. 

Ako vyzerá bežný život influencera? 

Keďže Janka nie je typická influencerka, ktorá okrem sociálnych sietí nerobí nič iné, jej deň vyzerá často šialene a musí stihnúť mnoho aktivít. Prečítaj si, na ktoré spolupráce je najviac pyšná a ako budú podľa nej vyzerať influenceri o 5 rokov. 

  • Koľko si mesačne zarobí z práce influencera
  • Ktorý typ influencera nebude relevantný do 5 rokov 
  • Kedy sa značkám oplatí spolupráca s influencerom
  • Aký je jej najväčší úspech v online priestore
  • Ako sa vyrovnáva s negatívnymi komentármi

V súčasnosti sa stretávame s tým, že ľudia neberú prácu influencerov vážne. Ako by si ty definovala prácu influencera?

Ja beriem každú svoju prácu vážne, som zvyknutá na disciplínu a keď je to práca, ktorá ťa naozaj baví a dávaš do nej kúsok seba, tak je to podľa mňa vidno. Okrem toho, ja mám prácu influencera ako hobby popri mojej práci, ktorú milujem, takže pre mňa to nie je jediný zdroj príjmu. 

Prečo podľa teba dnes zarába 20-ročný influencer viac než skúsený lekár? Ide „influencerstvo“ brať ako nejaký druh podnikania?

Podľa mňa je to trošku smutné a nemalo by to tak byť. Ale v marketingu boli vždy veľké prachy a „influ marketing“ je novodobý spôsob. V dnešnej dobe už aj dobrí lekári vedia pracovať aj na týchto platformách, živiť sa influencerstvom a dávať odborné rady.

Kedy má podľa teba pre značku zmysel spolupráca s influencerom – a kedy nie?

Myslím si, že je to dobré vždy, keď má ten influencer čísla. Či už ide o šírenie povedomia o značke, alebo predaj. Aj v jednom aj v druhom prípade sa to oplatí.

Myslíš si, že súčasný influencer biznis je udržateľný?

Ak je konzistentný a jeho čísla stále stúpajú, tak si myslím, že áno. Aj keď v súčasnej dobe ľudí, ktorí to robia, rapídne stúpol. Takže tým pádom aj tá trhová cena a zárobok influencera sa trošku umiernil, aspoň ja mám taký pocit. Môže to byť kvôli konkurencii mladších vôd (smiech). 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Jana Kočišová 🌸 (@jankatopanka)

Ktorý typ influencerov podľa teba nevydrží ďalších 5 rokov – a prečo?

Nemám úplne že typ, ale skôr si myslím, že nevydržia tí nekonzistentní. Tí, ktorí to vzdávajú a budú si myslieť, že keď už nadobudli nejaké čísla, tak že netreba už nič robiť. A ešte takí, ktorí nemajú žiadnu pridanú hodnotu. 

Čo podľa teba bude „nový influencer“ o 5 rokov?

Podľa mňa bude nový influencer veľmi technologicky zdatný, napríklad bude dokonale pracovať s AI a bude to pre neho oveľa jednoduchšie. My, stará škola, sme si všetkým museli prejsť. Ale ťažko sa to hodnotí, asi si na to, čo príde, musíme počkať. 

Čo ťa inšpirovalo začať tvoriť obsah na sociálnych sieťach a aké je tajomstvo tvojho úspechu?

Mňa osobne inšpirovala vlastná vášeň – móda. V čase, keď ešte Instagram ani žiadna platforma nebola určená na marketing som si tvorila obsah zo srdca, postovala svoje outfity ako zahraničné blogerky, ktoré som v tom čase sledovala a veľmi sa mi to páčilo. 

Nejako som sa potrebovala kreatívne činiť a toto mi prišlo ako dobrý začiatok a takisto odrazový mostík. Netušila som, že to niekedy bude mať zmysel. 

Aké sú tvoje hlavné témy na sociálnych sieťach a prečo si si ich vybrala?

Určite tá móda, hlavne preto, lebo ma to baví a venujem sa tomu aj profesijne – robím stylistku a kostymérku. Potom ma baví lifestyle, cestovanie, pozitívna energia. Proste to, čo ma napĺňa a považujem to za svoje hobby. 

influencerka Janka Topanka
zdroj: Instagram/jankatopanka

Nerada riešim ťažké témy, akou je napríklad politika. A už vôbec neriešim žiadne hejty alebo internetové drámy influencerov, ktoré sú inak aktuálne v kurze. 

Čo považuješ za svoj najväčší úspech v online priestore?

Za mňa to sú asi spolupráce s vysnívanými značkami, ktoré som obľubovala aj predtým, ako to boli spolupráce. Ale zároveň milujem skúšať nové veci a odporúčať ich ďalej, ak sú skutočne dobré. Celkovo je úspech aj dobrý feedback od ľudí a od klientov. 

Ako vyzerá tvoj bežný pracovný deň?

Každý deň je iný a každý sa niečím líši. Záleží, čo mám ten deň v pláne. Buď som na produkcii, kde dávam hercom kostýmy alebo som na fotení, kde stylujem osobnosti. Alebo točím spoluprácu, alebo behám po obchodoch a tvorím stylingy a niekedy sedím za počítačom a tvorím moodboardy. A niekedy točím content pre klientov. 

Mám asi tisíc aktivít a každý deň iné, ale nevynechávam nikdy ranné fitko. To je za mňa must. Strašne veľa času som v aute a lietam po Bratislave (smiech). 

S ktorými značkami si najradšej spolupracovala a prečo?

Moje vysnívané kozmetické spolupráce boli určite YSL, Lancome, Armani a L’Oreal. A čo sa módy týka, tak rada spolupracujem so slow fashion dizajnérmi. Rada podporujem lokálnu tvorbu. 

Môžeš prezradiť, aký je tvoj mesačný príjem z influencerstva?

Každý mesiac to je iné, nikdy nie je fixný. Práve preto som rada, že je to len taký part-time. Pretože popri svojej práci nemám ani čas brať každú jednu spoluprácu, ktorá mi dôjde a vlastne je to aj proti môjmu presvedčeniu brať všetko zaradom. 

influencerka Janka topanka
zdroj: Instagram/jankatopanka

Niekedy si zarobím mesačne tisíc eur a niekedy aj 5-tisíc eur, keď sa zadarí viac dobrých kampaní. Sú silnejšie mesiace a sú mesiace, keď spolupráce jednoducho nechodia. 

Aké sú tvoje hlavné zdroje príjmu?

Hlavný zdroj príjmu je pre mňa styling a kostýmy, ktoré robievam pravidelne pre rôzne produkcie, reklamy, film, videoklipy, časopisy. Potom som content creator pre rôzne firmy. Okrem toho mám svoj ateliér, ktorý prenajímam. A ako som už sopmínala – influencerstvo je hobby job. 

Momentálne pracujem na väčšom projekte – chystám nahrávacie zvukové a vizuálne štúdio, ktoré bude takisto na prenájom. Akurát tam ale ešte prebiehajú stavebné práce. Verím, že bude čoskoro hotové. 

Ako si nastavuješ ceny za spolupráce?

Ceny na spolupráce mám fixné, mám urobený jednotný cenník, ktorý sa ale líši v tom, či to má byť pravidelná spolupráca, alebo len jednorazovka – tie sú, logicky, drahšie. 

Investuješ svoje príjmy aj mimo sociálnych sietí?

Veru investujem, napríklad od zvukového štúdia teraz dávam všetko, takže som momentálne vyžmýkaná (smiech). Ale bude to pecka a verím v to. Aj do bitcoinov som už čosi dala. Takisto mám aj pokladničku – také prasiatko, tam si šetrím na dovolenky. 

Ako ovplyvnilo influencerstvo tvoj osobný život?

Musím povedať, že to nejako neovplyvnilo môj život, okrem toho, že som si prestala kupovať kozmetiku a oblečenie, pretože mi chodievajú v PR balíčkoch, takže aspoň na takýchto veciach ušetrím. Ľudia ma spoznávajú, to je milé, ale väčšinou sa hanbím.

A pozývajú ma na rôzne eventy a tlačovky. Aj tak na nich nemám čas chodiť, pretože pracujem. Neviem prečo všetky influencerské eventy robievajú doobeda (smiech). 

Ako zvládaš negatívne komentáre alebo kritiku?

Ja našťastie úplne v pohode, neriešim to a už vôbec na to nereagujem. Nemám na to energiu a nechce sa mi. Keď reagujem, tak pozitívne, pozdravím a pošlem kúsok lásky. To ich buď naštve ešte viac alebo nechápu. Inak to fakt som mnou nič nerobí. 

Čítajte viac z kategórie: Inšpiratívni Slováci

Najnovšie videá

Trendové videá