Na reklame od hejterov sme vyrástli. Drzá a vyzývavá slovenská značka sa nebojí povedať to, čo si myslí (ROZHOVOR)

  • Lokálna, štýlová a poriadne kontroverzná, značka Mamke ťa prekvapí nie len svojím sarkazmom, ale aj humorom
  • O tom, ako značka vznikla, a čo samotný tím inšpiruje k trefným nápadom, nám prezradil zakladateľ Tomáš v rozhovore
značka Mamke
archív Mamke
  • Lokálna, štýlová a poriadne kontroverzná, značka Mamke ťa prekvapí nie len svojím sarkazmom, ale aj humorom
  • O tom, ako značka vznikla, a čo samotný tím inšpiruje k trefným nápadom, nám prezradil zakladateľ Tomáš v rozhovore

S lokálnymi značkami sa akoby na Slovensku roztrhlo vrece. Je ich čím ďalej, tým viac. Jednou z nich je aj nápaditá značka Mamke, ktorá uzrela svetlo sveta v Prievidzi.

„V Mamke sa nebojíme stáť si za svojím názorom, skúšať neobjavené a robiť si veci po svojom. Nepáčime sa všetkým, ale to ani nie je náš cieľ. Mamke je o vyjadrení sa, bez nutnosti čokoľvek povedať, o mladých a kreatívnych ľuďoch, zábave, vlastnom názore a všetkom, čo patrí k mladosti.

Jej príbeh sa začal písať v roku 2017, keď Tomáš s dnes už bývalou priateľkou cestoval po juhovýchodnej Ázii. „Predtým som sa venoval digitálnemu marketingu, chceli sme však spoločne rozbehnúť niečo hmotné a priniesť to medzi ľudí. Veď už ako dieťa som túžil tvoriť vlastné trička, tvrdí zakladateľ značky Tomáš.

Ako sa z obchodu pre rodičov stala vychýrená značka

A prečo práve Mamke? „Je to jednoduché, zapamätateľné a pôvodne to mal byť darčekový obchod pre rodičov. Koncept sa potom zmenil, ale názov ostal. Premýšľali sme aj nad Louie Originals, no dnes som veľmi rád, že sme to nakoniec nevybrali, priblížil špecifický názov zakladateľ.

Pod svojimi ochrannými krídlami má Tomáš skvelý tím, ktorý tvoria experti na marketing, fotografiu, cez výrobu a tlač textilu až po zubára. Každý z iného a pritom rovnakého sveta.

„Milujeme cestovanie, festivaly, módu a párty, ktoré končia až ráno. Občas sme zodpovední a občas na nám nechce robiť nič. Neznášame obmedzenia, pravidlá a máme radi šport. Sme mladí, presne ako ty.

Aj vďaka tímu, ktorí si Tomáš dokázal vybudovať patrí Mamke k popredným lifestylovým značkám na Slovensku a v Česku.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa MAMKE (@mamkesk)

No hádam každý úspešný podnikateľ potvrdí, že začiatky sú vždy náročné. Človek vkročí do niečoho nového a učí sa dá sa povedať, že od nuly. Inak to nebolo ani v prípade Tomáša.

 „Išlo to pomaly. Nemal som potrebné skúsenosti. Zo začiatku som sa len učil a snažil sa pochopiť, čo sa v biznise deje. Bola to však zábava. Sťahovali sme sa z priestoru do priestoru a hľadali ten, ktorý bude pre nás ten naj. Kreovali nápady, tlačili tričká a dennodenne navštevovali poštu,spomína na začiatky Tomáš.

Značka Mamke sa drží nikdy nekončiaceho sa zlepšovania „Ešte nenastal zlomový bod úspechu. No za najväčší úspech jednoznačne považujem, že robíme, čo nás baví a ľuďom sa to páči. Čo sa týka biznisovej časti, ešte sme len na začiatku, rozbiehame sa. Máme, ale v pláne distribúciu po celej EÚ a zároveň chceme preraziť aj v Ázii.“

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa MAMKE (@mamkesk)

Krádež návrhov či súdne spory

Tím Mamke sa nebojí stáť si za svojím názorom, skúša neobjavené a robí si veci po svojom. To svedčí aj o hodnotách, ktoré preferuje – odvaha a zdravá drzosť. „K tvorbe nás do veľkej miery inšpiruje cestovanie a aj večer v bare pri Gin tonicu nám vštiepi skvelé nápady.

Oblečenie nechávajú šiť v lokálnych firmách na Slovensku alebo u našich českých susedov. „Potlač a všetko ostatné s tým spojené je už na nás.

„Nepáčime sa všetkým, a to je náš cieľ.“

V každom obore prichádza boj s konkurenciou. Výnimkou nie je ani Mamke, ktoré si tento súboj nepripúšťa. No napriek tomu sa neraz stretli s „krádežou“ svojich nápadov. „Nikto totiž nechápe, že to nie je o tom napísať niečo na tričko, ale o značke kvalite, komunikácií, eventoch a podobne. Mali sme dokonca pár súdnych sporov, keďže naše návrhy sú chránené ochrannou známkou a autorským zákonom,“ hovorí zakladateľ.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa MAMKE (@mamkesk)

Na reklame od hejterov sme vyrástli

Keby mamka vedela, či Mám vieš kde… Sarkazmus a humor je ich poháňacím motorom. No v samotných začiatkoch si za to vyslúžili poriadnu vlnu hejtu. „Paradoxne sme na tom sme vyrástli, pretože to bola reklama zadarmo.

Propagácia značky je dnes alfa a omega, bez nej je do veľkej miery značka zatratená. Nato dbá aj Mamke, no nikdy do nej neinvestovali veľké peniaze. „Naše úplne prvé reklamy mali 5 eurový budget a dosahy také, ako má kampaň za 5000€. Išlo o takzvaný moment prekvapenia“.

Stánok Mamke je každoročne súčasťou veľkých festivalov ako Grape, Pohoda či Colours. Rok 2020 bol však iný a s festivalmi sme sa rozlúčili. To spôsobilo obrovský škrt cez rozpočet aj Mamke a taktiež prekazilo zopár plánov. „Mali sme v pláne otvárať viacero kamenných predajní a spoluprác. Mali sme naviazaný launch nemeckého Mamke spolu s obchodom v Berlíne.

Mamke predstavuje skvelú a trefnú myšlienku. Na trhu sa teší veľkej obľube a môžeme povedať, že patrí k lokálnym unikátom. Svoju výhodu vidia predovšetkým v kvalite produktov a cene, ktorá im je adekvátna.

„Tiež si dávame záležať na vzťahu a komunikácií so zákazníkmi. Dôležité je neklamať a byť o krok vpred ako konkurencia. Zákazníci to v tom prípade vedia oceniť a radi sa k nám vracajú, dodáva na záver majiteľ.

 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa MAMKE (@mamkesk)

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech