Na Slovensku otvorí pobočku jeden z najúspešnejších českých startupov Kiwi.com

  • Kiwi vyvíja u nás nový cestovateľský produkt
  • Vďaka nemu sprístupní všetkým exkluzívne ponuky dovoleniek
  • Minulé leto dosiahla spoločnosť rekordný obrat - 100,2 milióna eur
zdroj: archív Kiwi, pexels.com
  • Kiwi vyvíja u nás nový cestovateľský produkt
  • Vďaka nemu sprístupní všetkým exkluzívne ponuky dovoleniek
  • Minulé leto dosiahla spoločnosť rekordný obrat - 100,2 milióna eur

Jeden z historicky najúspešnejších českých startupov Kiwi.com otvorí strategickú pobočku na Slovensku. V Bratislave by sa mala otvoriť už toto leto, šancu majú predovšetkým schopní dátoví analytici.

Spoločnosť,  ktorú pred siedmimi rokmi založil vtedy len 24-ročný Oliver Dlouhý, nespokojný s ponukou leteniek, s Jozefom Képesim, stojí na princípe prepojovania leteniek spoločností, ktoré spolu štandardne nespolupracujú. Za jednoduchým nápadom stojí sofistikovaný algoritmus, ktorý prepojuje lety vyše 750 dopravcov z celého sveta. Z pôvodného „garážového“ startupu je dnes spoločnosť s viac ako 2600 ľuďmi, ktorá aj naďalej rastie a operuje v niekoľkých svetových metropolách. Centrálu v Brne doplňujú kancelárie v Barcelone, Prahe a čoskoro aj v Bratislave, kde má vzniknúť špecializovaná pobočka.

Gepostet von Kiwi.com am Montag, 26. Juni 2017

„Kancelárie v Bratislave otvárame zo strategických dôvodov. Jedným je samozrejme blízkosť k Brnu, druhým sú schopní dátoví analytici, ktorí na Slovensku historicky fungujú vďaka množstvu tunajších startupov,“ objasňuje v tlačovej správe dôvody expanzie Jozef Képesi, technický riaditeľ Kiwi.com, ktorý už teraz stavia v Bratislave nový tím.

Práve s ním plánuje Kiwi.com vyvinúť nový produkt, ktorý prepojí cestovateľov s tými najlepšími dovolenkovými ponukami za zlomok ceny. „Ide o taký česko-slovenský projekt, v Prahe preň vyvíjame front-end, na Bratislave bude back-end a dáta,“ približuje plány v slovenskej metropole Képesi.

Z dielne Kiwi.com pochádza aj minulý rok uvedený NOMAD, ktorý je schopný cestovateľovi naplánovať trasu do vybraných destinácií tak, že ich zoradí chronologicky podľa najväčšej cenovej efektivity. B2B partnerom akejkoľvek veľkosti zase ponúka možnosť využiť celý obsah Kiwi.com na ich webových stránkach prostredníctvom platformy TEQUILA.

Okrem tohto sa pôvodne letenkový startup postupne presunul do role sprostredkovateľa globálnej multimodálnej prepravy. „Naším cieľom je dostať človeka z bodu A do bodu B, od dverí ku dverám. Mimo letenky sme tak do nášho algoritmu integrovali aj cestnú a železničnú dopravu – autobusy, vlaky a v budúcnosti napríklad aj taxíky,“ vysvetľuje Képesi.

„Spolupracujeme s niekoľkými letiskami a spoločne s nimi cestujúcim zjednodušujeme cestu, aby prebiehala bez opakovaných check-inov a kontrol, čo sa týka hlavne pasažierov, ktorí tu prestupujú z jedného letu na iný,“ vymenúva ďalšie aktivity, ktorých vývoj aj fungovanie má na svedomí práve jeho tím.

Spolupráci s ďalšími partnermi sa nebráni ani na Slovensku. „Ak to bude mať význam, sme otvorení prakticky čomukoľvek,“ tvrdí Képesi.

Týka sa to aj univerzít a ich absolventov, s ktorými majú dobré skúsenosti v Českej republike. „Dlhodobo sa nám osvedčila spolupráca s ČVUT a jej študentami a absolventmi, takže radi nadviažeme podobné partnerstvo aj s univerzitami na Slovensku,“ doplňuje s tým, že im Kiwi.com ponúka nielen stáže a študentské projekty, ale aj klasické pracovné miesta.

Gepostet von Kiwi.com am Samstag, 17. Juni 2017

„Pričuchnúť k práci v Kiwi.com môžu napríklad  počas pravidelných meetupov, ktoré v Bratislave tiež organizujeme, na hackatonoch alebo v globálnych súťažiach, kde si môžu svoje schopnosti otestovať so svetovou konkurenciou,“ vymenúva možnosti Képesi a dodáva, že práve na nich sa dlhodobo darí Čechom aj Slovákom.

Kvalitní programátori a programátorky sa zďaleka neregrutujú iba z radov absolventov technických univerzít. „Excelujú u nás aj fyzici, biológovia a chemici, alebo aj ľudia bez vysokej školy, ktorí programujú od mala, alebo sa to naučili v iných startupoch. Nepozeráme sa na dosiahnuté vzdelanie, dôležité pre nás je, aby ich zaujímal náš produkt, chceli ho neustále vylepšovať a videli v ňom zmysel,“ uzatvára Képesi.

Startup, ktorý sa stal v oblasti vyhľadávania leteniek svetovým trendsetterom

Kiwi.com (v minulosti známe ako SkyPicker) založili v roku 2012 Oliver Dlouhý a Jozef Képesi. Vďaka vlastnému algoritmu, takzvanému virtuálnemu prepojovaniu, umožňuje Kiwi.com užívateľom kombinovať lety vyše 750 dopravcov, ktorí častokrát vzájomne nespolupracujú. Aj vďaka špičkovej záruke Kiwi.com Guarantee patrí Kiwi.com medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v regióne strednej Európy.

Kiwi.com sa v roku 2017 umiestnila na 7. mieste v rámci Deloitte Technology Fast 500 EMEA a stala sa tak vôbec najlepšie umiestnenou českou spoločnosťou v tomto rebríčku. Kiwi.com denne sprostredkuje viac než 100 miliónov vyhľadávaní leteckých spojení a zamestnáva viac ako 2600 ľudí po celom svete.

zdroj: kiwi.com, twitter.com

O autorovi
Linda Cebrová