Na Slovensku štartuje najväčšie európske online trhovisko. Sľubuje najnižšiu cenu aj revolúciu v nakupovaní

  • Poľský internetový obchod funguje rovnako ako Amazon
  • Dnes ho oficiálne uviedli na trh predstavitelia spoločnosti
Spustenie Allegra
Spustenie Allegra Allegro.sk
  • Poľský internetový obchod funguje rovnako ako Amazon
  • Dnes ho oficiálne uviedli na trh predstavitelia spoločnosti

Najväčšie poľské internetové trhovisko vstúpilo v pondelok 18. marca na slovenský trh. Na tlačovej konferencii ho oficiálne predstavili viacerí členovia spoločnosti. Nechýbal Maciej Ruczaj, veľvyslanec Poľska na Slovensku, Matthias Frechen, obchodný riaditeľ Allegra či Pavel Brecik, ktorý vo firme pracuje ako manažér pre projekty a inžinierstvo. 

Spoločnosť Allegro predstavuje najväčší e-commerce tím v strednej a východnej Európe. Spolupracuje so šiestimi krajinami, kde sa aj nachádzajú prevádzky či tri lokalizované trhoviská. Firma sa tiež chváli 70 miliónmi zákazníkmi v celej strednej a východnej Európe. Podľa predstaviteľov spoločnosti celkovo dnes majú v ponuke vyše 40 miliónov produktov.

Model fungovania je Slovákom známy 

Allegro funguje na rovnakom princípe ako známy americký gigant Amazon. Celá platforma je založená na modeli online trhoviska. Obchodníci na Allegre zalistujú svoje produkty a následne ich predávajú priamo koncovým zákazníkom. Firma si následne z ich transakcií berie províziu.

Katalóg produktov zahŕňa všetko od elektroniky, domova a záhrady, športu a voľného času, výrobkov pre deti, automobilov, cez módu a obuv, zdravie a krásu, knihy, až po médiá, zberateľské predmety a umenie. Svojím európskym pôvodom a ochranou každého nákupu prostredníctvom programu Allegro Protect podľa zástupcov firmy zaisťuje Allegro bezpečné a spoľahlivé nakupovanie na internete.

Spoločnosť už funguje na českom trhu. Platforma tu za menej ako rok prilákala až 1,6 milióna aktívnych kupujúcich, čím sa v poslednom štvrťroku 2023 zdvojnásobila jej zákaznícka základňa. 

Allegro spúšťa online trhovisko so 100 miliónmi ponúk

Táto expanzia je súčasťou pokračujúceho rastu Allegro v strednej Európe a nasleduje úspešné spustenie allegro.cz v Česku. Práve tam spoločnosť získala viac ako 1,6 milióna aktívnych kupujúcich a stala sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou za menej ako rok.

„Využívame naše skúsenosti a poznatky z českého trhu a snažíme sa priniesť podobnú, lokalizovanú a na partnerstvá orientovanú stratégiu aj na Slovensko. Naším cieľom je zabezpečiť hladké a príjemné nakupovanie a predávanie,“ uviedol Matthias Frechen, obchodný riaditeľ spoločnosti Allegro.

„Z našich prieskumov vyplýva, že slovenskí zákazníci od Allegro očakávajú výhodné ceny, široký sortiment a spoľahlivé nakupovanie podložené overenými hodnoteniami od ostatných používateľov. Sme odhodlaní tieto očakávania na Slovensku nielen splniť, ale aj prekročiť,“ doplnil Frechen.

Spustenie Allegra na trh
zdroj: Allegro

Slováci poznajú online trhoviská a ich výhody

Allegro prostredníctvom svojho modelu trhoviska zjednodušuje priame obchodovanie medzi predajcami a zákazníkmi, čo prináša prospech obom stranám. Zákazníci majú vďaka tomu prístup k širokej škále produktov za výhodné ceny a môžu nakupovať bezpečne online.

Pre predajcov predstavuje Allegro spoľahlivého partnera, ktorý podporuje rozvoj ich podnikania v novom a populárnom predajnom kanáli, a zároveň im dáva plnú kontrolu nad ich ponukami a cenami.

Prieskum medzi slovenskými zákazníkmi ukázal, že online trhoviská sú čoraz populárnejšie vďaka ich pohodliu, rozmanitosti a konkurenčným cenám. Keďže 77 % respondentov je oboznámených s konceptom trhoviska a 42 % už pozná Allegro podľa mena, platforma je dobre pripravená na to, aby sa stala cenným a spoľahlivým partnerom pre slovenských predajcov.

Allegro im ponúka hladký proces predaja vďaka svojim technologickým a finančným riešeniam, analytickým nástrojom, ľahkej integrácii s ich vlastnými e-shopmi, vzdelávacím programom a marketingovým nástrojom, ktoré sú navrhnuté na podporu rastu ich podnikania.

Všetky funkcionality sú prispôsobené miestnemu trhu – od jazyka, meny a spôsobov dopravy, vrátane doručenia do širokej siete odberných miest Packeta v rámci celého Slovenska.

Registrácia a prevádzka predajného účtu na platforme je bezplatná, čo predajcom umožňuje ľahko vyskúšať benefity, ktoré Allegro ponúka. V rámci Uvítacieho programu môžu noví predajcovia využívať benefit 0 % predajných provízií počas prvých 180 dní. 

Vstup Allegra na slovenský trh
zdroj: Allegro

Zameranie sa na zákazníka

Allegro.sk ponúka slovenským spotrebiteľom prístup k rozsiahlemu výberu produktov, s až 100 miliónmi dostupných ponúk. To robí z allegro.sk najväčšiu e-commerce platformu na Slovensku. Ponúka 10-krát viac produktov ako akýkoľvek e-shop na Slovensku za najlepšie ceny.

„Ako ukazuje náš prieskum, cena je jedným z kľúčových faktorov, ktoré motivujú slovenských spotrebiteľov k nakupovaniu online. Taktiež je pre nich oveľa jednoduchšie nájsť dobrú ponuku online, ako v tradičných obchodoch. A práve to sa im snažíme ešte viac zjednodušiť našou garanciou najnižšej ceny, ktorá porovnáva ceny na Allegro s vybranými online obchodmi na Slovensku a ukazuje najlepšie ponuky na našej platforme. Ak by sme takúto garanciu nevedeli splniť, vrátime zákazníkom 150 % rozdielu ceny vo forme kupónu uplatniteľného na Allegro,“ povedal Wojciech Bogdan, marketingový a finančný riaditeľ v Allegro.

Okrem portálu allegro.sk je k dispozícii aj mobilná aplikácia Allegro. Tá je dostupná pre zariadenia iOS aj Android. Ponúka plný rozsah nákupných funkcií a uvítací kupón 10 € na prvú objednávku v rámci aplikácie, ktorý je možné uplatniť pre objednávky nad 50 €.

Spustenie Allegro na Slovensku je úplne novou kapitolou v slovenskom e-commerce svete, ale zároveň stavia na dedičstve MALL.sk. Predstavitelia spoločnosti deklarujú, že pokračujú v prevádzke MALL.sk ako samostatnej platformy a zároveň aj jedného z obchodníkov na Allegro. Tento strategický ťah zabezpečuje hladké zoznámenie sa s vylepšeným modelom trhoviska Allegro. 

Zdroj: Allegro.sk

Najnovšie videá

Trendové videá