Najväčší mobilný operátor na Slovensku hlási výpadok služieb. Skontroluj, či sa to týka tvojho okresu

  • Orange Slovensko ohlásil na svojom webe niekoľko výpadkov
  • V najbližších dňoch môžu nastať problémy s internetom či televíziou
  • Pozri sa, kde sa tak stane
orange výpadok
Ilustračné foto, Freepik
  • Orange Slovensko ohlásil na svojom webe niekoľko výpadkov
  • V najbližších dňoch môžu nastať problémy s internetom či televíziou
  • Pozri sa, kde sa tak stane

Mobilný operátor Orange ohlásil plánované výpadky svojich služieb v niekoľkých lokalitách na Slovensku, čo môže ovplyvniť dostupnosť mobilných a internetových služieb pre obyvateľov a firmy v týchto oblastiach.

Ako píše Orange Slovensko na svojej webovej stránke, za výpadky služieb môžu práce iného operátora, konkrétne Slovak Telekom, a.s., ktoré „môžu mať dopad na službu Orange Doma (internet, televízia)“.

Podľa poskytnutých informácií dôjde k prerušeniu služieb v nasledujúcich termínoch a lokalitách:

23. apríla 2024 v čase od 8:30 do 18:30 v oblasti Horovce;

24. apríla 2024 v čase od 9:00 do 13:30 v oblasti Horné Orešany;

24. apríla 2024 v čase od 9:30 do 15:30 v lokalitách Stankovany a Slovenská Ľupča.

Orange sa ospravedlňuje za prípadné nepríjemnosti spôsobené týmito výpadkami a ďakuje zákazníkom za pochopenie. Zdôrazňuje, že tieto prerušenia sú plánované kvôli údržbe a modernizácii siete, čo by malo v dlhodobom horizonte zlepšiť kvalitu a spoľahlivosť poskytovaných služieb.

Zákazníkov vyzývajú, aby v prípade, že po ukončení plánovaných prác stále čelia problémom s funkčnosťou svojich zariadení, reštartovali svoje mobilné telefóny alebo iné zariadenia. Tento krok môže pomôcť obnoviť spojenie so sieťou.

V prípade ďalších otázok alebo potreby asistencie sa môžu zákazníci obrátiť na zákaznícku podporu Orange, ktorá je k dispozícii na riešenie akýchkoľvek dotazov súvisiacich s týmito výpadkami alebo inými otázkami týkajúcimi sa služieb operátora.

Pozor na pochybnú aplikáciu

Spotrebiteľská organizácia dTest upozorňuje na nebezpečenstvo ukryté v aplikácii Temu. V súvislosti s vysokými cenami hľadajú ľudia rôzne alternatívy, ako a kde ušetriť.

Riešenie ponúkajú e-shopy a nákupné trhoviská z Číny, ktoré sa zamerali na európsky trh. Jedným z takých trhovísk je aj Temu. Viacero influencerov ho začalo propagovať a ukazujú množstvo tovaru, ktoré si z neho objednali.

Aplikáciu Temu si stiahlo viac ako 100 miliónov ľudí po celom svete. Populárna sa stala aj na Slovensku, kde si tiež ľudia objednávajú tovar za výhodné ceny.

V susednej Českej republike sa však dostalo Temu do oblasti záujmu Národného úradu pre kybernetickú a informačnú bezpečnosť, rovnako ako predtým iné čínske aplikácie TikTok alebo WeChat.

Úrad vidí riziko v možnosti úniku citlivých používateľských informácií. Temu je navyše podozrivé z odovzdávania citlivých informácií svojich používateľov.

Zároveň sa aplikácia môže správať ako tzv. malware či spyware. To znamená, že aplikácia môže bez vášho vedomia pracovať na pozadí, škodiť vám a zbierať vaše informácie. „Aplikácie podobných typov o nás zbierajú množstvo informácií a nie je jasné, akým spôsobom spracovávajú naše osobné údaje,“ varuje riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.

Objasňovanie a analýza ešte nie je ukončená. Národný úrad pre kybernetickú a informačnú bezpečnosť teda zatiaľ nevydal žiadne stanovisko ani bezpečnostné varovanie. „Aplikáciu Temu však neodporúčame sťahovať do mobilného telefónu, pretože už len samotné stiahnutie aplikácie môže predstavovať bezpečnostné riziko,“ dodáva Hekšová.

Temu je povinné dodržiavať aj slovenské zákony

Temu porušuje podľa Hekšovej svoju informačnú povinnosť voči spotrebiteľom napríklad tým, že im nedodáva návody v slovenskom jazyku.

Následne je možné vidieť problém v prehnaných zľavách, ktoré sa nezdajú byť reálne. „Neuvádzaním pravdivých informácií ohľadom poskytnutých zliav sa môže Temu dopúšťať nekalých obchodných praktík,“ vysvetľuje Hekšová.

Pokiaľ spotrebiteľ nakúpi nekvalitný tovar, ktorý chce reklamovať alebo vrátiť, zvyčajne nič nevyrieši, pretože vymáhateľnosť spotrebiteľských práv od ázijského e-shopu je mizivá.

Slovenská obchodná inšpekcia či Európske spotrebiteľské centrum nemajú na Temu dosah a nemajú veľa možností, ako proti tejto platforme zakročiť. Jedinou možnosťou, ako proti Temu zasiahnuť, by mohlo byť podľa Hekšovej zablokovanie platformy na slovenskom trhu z dôvodu bezpečnostnej hrozby.

Zdroje: Orange, SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá