Pokračuje 9. schôdza Národnej rady, Šimkovičovú odvolávať nebudú

  • V utorok v parlamente pokračuje 9. schôdza Národnej rady
  • Startitup situáciu sleduje priamo v parlamente
Schôdza parlamentu
Startitup/Gabriel Bezuška
  • V utorok v parlamente pokračuje 9. schôdza Národnej rady
  • Startitup situáciu sleduje priamo v parlamente

Ministerka kultúry sa ani v utorok odvolávať nebude. Poslanci Národnej rady (NR) SR neboli ráno ani na druhý pokus uznášaniaschopní pri otvorení mimoriadnej schôdze o odvolávaní ministerky kultúry Martiny Šimkovičovej (nominantka SNS). V parlamente tak pokračuje 9. schôdza Národnej rady.

V rokovacej sále nebola nadpolovičná väčšina všetkých poslancov, prítomných ich bolo len 53. Predseda parlamentu Peter Pellegrini (Hlas-SD) informoval, že v zmysle rokovacieho poriadku bude tento bod mimoriadnej schôdze, teda návrh na odvolanie ministerky, navrhnutý do programu nasledujúcej schôdze NR SR, informuje TASR. 

Startitup situáciu sleduje priamo v parlamente. „Je to hanba – ministerky Šimkovičovej, aj predsedu parlamentu Pellegriniho. Dnes sme mali rokovať o návrhu na jej odvolanie. Požaduje to dostatok poslancov a poslankýň parlamentu, aj skoro 190-tisíc signatárov petície za jej odvolanie. Lenže čo sa stalo? Ministerka Šimkovičová ani neprišla do parlamentu,“ uviedol ešte v pondelok líder PS Michal Šimečka.

Parlament podobne ako aj v utorok vtedy nebol uznášaniaschopný a poslancom sa nepodarilo otvoriť mimoriadnu schôdzu na odvolanie ministerky. „Peter Pellegrini totiž zaradil jej odvolávanie na program práve počas jej pracovnej cesty do Abú Zabí. Popravde netuším, čo na tej ceste bude robiť celých šesť dní, či má ozaj toľko voľného času. Predseda parlamentu mal každopádne zariadiť, aby k takejto kolízii neprišlo. Ale toto sú celí oni – nemajú úctu k verejnosti ani k demokratickým inštitúciám,“ dodal Šimečka.

Skrátiť sa má prax pri vedení vozidiel s právom prednostnej jazdy

Vozidlo s právom prednostnej jazdy skupiny C1 bude môcť viesť aj vodič s jednoročnou praxou vo vedení tohto typu vozidla. V súčasnosti sú to dva roky. Vyplýva to z novely zákona o cestnej premávke, ktorú v utorok schválili poslanci Národnej rady (NR) SR. Zmeny sa týkajú vozidiel integrovaného záchranného systému.

Potreba úpravy vychádza podľa predkladateľov z aplikačnej praxe, keď sa zmenila hmotnosť najmä pri vozidlách integrovaného záchranného systému.

„Doposiaľ boli konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3500 kilogramov (kg), v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva SR celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4000 kg,“ uviedli v dôvodovej správe k návrhu.

„V praxi to znamená, že pre vedenie vozidla v kategórii C1 s právom prednostnej jazdy sa bude vyžadovať vek vodiča 21 rokov, vodičská prax najmenej dva roky vo vedení motorového vozidla v kategórii B, následne je vodičovi umožnené viesť vozidlo s právom prednostnej jazdy, a po získaní oprávnenia pre kategóriu C1 si vyžaduje ďalší rok vodičskej praxe v tejto kategórii. Až po týchto lehotách môže viesť vozidlo v kategórii C1 s využitím práva prednostnej jazdy,“ píše sa v predloženom návrhu.

Zdroje: TASR, Facebook/Michal Šimečka 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá