Nebuď naj­lac­nej­ší, buď naj­lep­ší!

Martin Bohunický / 9. novembra 2015 / Lifehacking

Čas­to sa zakla­da­te­lia firiem trá­pia s pri­cin­gom svo­ji­ch pro­duk­tov.

 

Sledujú, koľko si za produkty účtuje konkurencia a nastavujú ceny tak, aby v tom rozmedzí cien boli čo najnižšie. Robia to preto, pretože neveria, že ľudia sú ochotní priplatiť si za kvalitu a nechcú hneď cenou zabiť svoju šancu získať prvých zákazníkov a neskorší úspech.

 

 

No niekto bude vždy lacnejší

Môžeš sa hrať na najlacnejšieho, no prvý konkurent ťa cenou prebije. Prídeš na trh ako nový hráč, znížiš cenu a stabilní hráči zareagujú - v pohode ťa prebijú. Vyhráva zákazník a konkurent, prehrávaš ty. Nepúšťaj sa s konkurenciou do cenovej vojny. Radšej sa sústreď na to, aby si bol lepší.

 

Ľudia chcú platiť za kvalitu

"Vieme, že nie sme najlacnejšou možnosťou na trhu, no našim klientom ponúkame zážitky na celý život a najlepšie podmienky," hovorí Mike Brcic, zakladateľ Sacred Rices. Jeho firma ponúka výlety na horských bicykloch a bola ocenená takými značkami, ako je National Geographic Adventure, či Outside Magazine.

 

 

Mike veľmi dobre vie, že jeho firma nie je najlacnejšia na trhu. No zároveň vie, že jeho zákazníci sú ochotní za kvalitu si priplatiť. Vďaka takejto cenovej politike jeho firma neustále agresívne rastie.

 

Radšej predať jednu vec drahšie, ako predať sto lacnejšie

Rob Alday, spoluzakladateľ spoločnosti Abode, sa špecializuje na prenájom luxusných horských chát. Mohol chcieť uspokojiť každého, no on si vybral radšej menej predajov a vyššie marže..

 

"Naše chaty nie su pre každého a vôbec mi to nevadí. Môžme sa vďaka tomu lepšie sústrediť na našu cieľovku, náš marketing je jednoduchší a aj vyťaženosť našich ľudí nie je tak veľká," tvrdí.

 

Takže keď nabudúce budeš naceňovať svoj produkt, kašli na hranie sa s centami a sústreď sa na to, aby si klientom ponúkol tú najvyššiu kvalitu. Prináša to omnoho menej stresu, ako neustále hranie sa s drobnými.

 

zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)