Neko­neč­ný rast nemá zmy­sel: Aj malý biz­nis si zaslú­ži obrov­ský rešpekt!

Martin Bohunický / 12. novembra 2015 / Lifehacking

Ak pod­ni­káš, urči­te čas­to dostá­vaš otáz­ku, “ako ide biz­nis?”

 

Je to len také prehodenie pár slov zo zdvorilosti, v zahraničí by sme to nazvali small talk. No napriek tomu sa naháňame za čo najlepšou odpoveďou, ktorá bude ako tak pravdivá. Čím väčšie čísla, tým lepšie vyzeráš. Ak máš nad 100 zamestnancov, ľudí ohromíš, ak máš malý biznis, zdvorilostne ti povedia, že je to fajn.

 

 

Prečo je to tak? Prečo je cieľom vždy expanzia? Čo nás tak láka, okrem nášho ega? Čo je zlé na tom, objaviť správnu veľkosť svojho biznisu a držať sa jej?

 

Pozri sa na Harvard alebo Oxford. Mohli by expandovať do celého sveta, najať tisíce profesorov a mať kampusy po celom svete...potom by to boli skvelé školy. Zdajú sa ti tieto slová hlúpe? Jasne že sú. Nehodnotíme ich kvalitu podľa týchto merítok. Tak prečo tak meriame biznis?

 

 

Možno sú správnou veľkosťou tvojej firmy piati zamestnanci. Možno štyridsať. Možno dvesto. Možno len ty a notebook. Nikam sa nenaháňaj. Nemusíš nabrať kopec ľudí aby si vyzeral dobre a aby si zachvíľu skrachoval. 

 

Malý biznis nemusí byť prechodným krokom. Môže byť cieľom.

 

Nikdy si si nevšimol firmy, ktoré túžili byť väčšie a keď sa to podarilo, tak túžili po flexibilite? Navyše, keď máš pod sebou stovky zamestnancov, je ťažké sa zmenšiť späť bez toho, aby si nevyhadzoval ľudí, nekazil morálku a totálne nemenil svoje ciele.

 

Byť stále väčší nemusí byť tvoj cieľ. A to neplatí len o zamestnancoch, ale aj o nákladoch, nájmoch, infraštruktúre, atď. To nie su veci, ktoré sa ti stanú. Rozhoduješ o nich ty sám. A keď si naložíš príliš, čaká ťa bolesť hlavy. Nie je hanbou túžiť po malom biznise. Každý, kto rozbehne niečo udržateľné a ziskové, či je malý alebo veľký, môže byť na seba ohromne pyšný.

 

zdroj: medium.com
Pridať komentár (0)