Nie je PPC rekla­ma ako PPC rekla­ma. Btw. vede­li by ste správ­nu odpo­veď?

HYPE.SK: Ondrej Macháček / 31. januára 2015 / Business

Chce­te vedieť, ako si vybrať agen­tú­ru a na čo si dávať pozor pri tvor­be PPC? Čítaj­te ďalej.

 

Streti ste sa už niekedy s pojmom PPC? Predpokladám, že áno. Či už ste o tom čítali niekde na webe, spomenuli vám to známi, prípadne sa vám už svoje služby snažili predať viaceré agentúry. Všetci spomínali pritiahnutie potenciálnych zákazníkov,  zvýšenie návštevnosti stránky, predaja produktov, či služieb. Znie to lákavo, tak prečo to nevyskúšať? A najmä keď "pay-per-click" - platíte iba za kliknutie na vašu reklamu.

 

Ako však začať správne s PPC?

Možností je viacero. Ako najjednoduchšia sa väčšinou javí "niečo si o tom prečítam na internete, pozriem nejaké videá a skúsim to sám. Veď to nemôže byť až také ťažké". Áno, výhodou je, eliminácia výdavkov navyše. No práve voľba správnej stratégie, prvotné nastavenie a profesionálna  správa kampane je to najpodstatnejšie, čo prinesie výsledky.

Po neúspešnom pokuse o laickú PPC kampaň, ktorá nepriniesla želaný efekt, väčšina podnikateľov túto možnosť reklamy buď úplne zavrhne alebo zostanú voči nej a jej prínosom skeptickí.  V tom lepšom prípade sa pokúsia nájsť niekoho, kto by im vedel pomôcť. Či už freelancera alebo agentúru, ktorá mu s kampaňou pomôže. 

 

 

Ako vybrať správnu agentúru?

Marketingových, digitálnych, online či PPC agentúr vyrástlo v posledných rokoch ako húb po daždi. No ich kvalita sa rôzni. Klienti by si mali teda vyberať, komu zveria nielen svoju kampaň, ale aj svoje zdroje na komunikáciu.

Kvalitná agentúra je v prvom rade o kvalitných ľuďoch. To znamená profesionáli s niekoľkoročnými skúsenosťami nielen s PPC kampaňami, ale aj komplexným digitálnym marketingom a dnes už takmer "povinnými" certifikátmi od Google. Tie vám zaručia, že títo ľudia ovládajú nielen teóriu AdWords kampaní, ale majú aj informácie o najnovších trendoch a možnostiach, ktoré vedia aj využívať. Ešte vyšší level tvoria tzv. Google Partners certifikované agentúry. Tieto majú okrem vyššie uvedených profesionálov aj dostatočný objem spravovaných kampaní, ktorý tiež napovie o veľkosti agentúry.

Avšak ani certifikácia, alebo veľkosť vám nezaručí, že sa vám bude s touto agentúrou dobre spolupracovať, a že bude vaším kampaniam venovať dostatok času a spraví pre ich výkon maximum. Treba teda hľadať také, ktoré vedia poskytnúť dobré referencie, najlepšie z oblasti vášho podnikania. Ak potrebujete zvýšiť počet inštalácií vašej aplikácie na vytváranie faktúr, nenechajte sa uchvátiť referenciami na brandingovú kampaň pre veľkú módnu značku.

 

Dobrá agentúra má tiež ľudí, ktorí okrem reklamného systému, analytiky a marketingu ako takému, rozumejú aj potrebám klienta. Zaujímajú sa o vašu firmu, odvetvie v ktorom podnikáte, vašu cieľovú skupinu zákazníkov, produkty, ich výhody, nevýhody a konkurenciu. Pretože toto všetko je potrebné pre návrh kvalitnej kampane, ktorá aj prinesie želaný efekt. Od agentúry, ktorá sa nespýta ani na cieľ, ktorý chcete kampaňou dosiahnuť, radšej ruky preč. Rovnako už aj prvotná komunikácia niečo napovie. Rýchlosť odpovede na váš dopyt, ochota, množstvo otázok pred vypracovaním cenovej ponuky, prípadne bezplatnej prvotnej analýzy a návrhu kampane vám potvrdí kvalitu, alebo presný opak.

Cena, alebo veľkosť agentúry nie je sama o sebe ukazovateľom kvality. Aj menšia agentúra po splnení vyššie uvedeného môže založiť a spravovať kampane lepšie a samozrejme aj lacnejšie.

 

 

 

Čo od spolupráce s agentúrou očakávať?

Je to v prvom rade dosiahnutie vopred stanovených cieľov (KPI). Tieto ciele si však treba nastaviť spolu s agentúrou tak, aby boli aj reálne splniteľné. Časom sa samozrejme môžu meniť a sprísňovať, keďže efektivita kampaní rastie. Keď sa dohodnete na odmeňovaní podľa dosiahnutia KPI, bude agentúra motivovaná pracovať na efektivite ešte viac. No tento spôsob odmeny nie je vhodný pre každý produkt alebo kampaň, preto na nej netrvajte v každom prípade, ale nechajte si poradiť. Ak je to však možné a odmeňovanie je nastavené správne, nemá agentúra dôvod neprijať ho, keď bude sama motivovaná vašimi dosiahnutými výsledkami.

Spolupráca znamená najmä dobrú komunikáciu. Na jednej strane musí mať agentúra snahu pomôcť a na strane druhej musí byť klient nápomocný. Keďže aj pre agentúry sú aj dobrí a zlí klienti, snažte sa byť ten dobrý. A teda byť dostupný, dostatočne rýchly, čo najpresnejšie zodpovedať otázky potrebné pre správne nastavenie kampane, byť nápomocný pri nastavovaní cieľov, potrebných úprav v kóde, schvaľovaní kreatív, informovať agentúru o pripravovaných zmenách na stránke, či produktovom portfóliu. 

 

 

Dobrá agentúra by vám mala dať okrem povinného pravidelného reportu aj interpretáciu výsledkov a odporúčania na zlepšenie na ďalšie obdobie. Nadštandardom môžu byť tiež rady na zlepšenie webovej stránky, e-shopu, komunikácie na sociálnych sieťach, PR, merania výkonnosti a iné služby. Nebojte sa opýtať na čokoľvek, čo s vašou online komunikáciou súvisí, no nečakajte, že každá služba bude zadarmo.

Samostatnou kapitolou je spolupráca s full-service agentúrou, ktorá vie zabezpečiť nielen komplexnú mediálnu stránku kampane, ale aj idea making, prípravu bannerov, efektívnych reklamných textov, alebo podkladov pre offline časť kampane. Takou agentúrou sme aj my v Hype.sk. Preto, ak máte akékoľvek otázky, opýtajte sa nás. Radi vám pomôžeme.

 

Treba si uvedomiť, že spolupráca by mala byť dlhodobá. Pred výberom si teda vopred stanovte, čo je pre vás najdôležitejšie. Vyberajte dôsledne. Jedná sa predsa o váš úspech a efektívne využitie vašich peňazí.

 

Chcete sa dozvedieť, aké sú základné pravidlá úspechu v marketingu? Ako a kde komunikovať vašu značku? Sledujte náš blog. Postupne v ňom rozoberáme témy od jednoduchých základov, až po detailné spracovanie kampaní. Keby ste nenašli, čo vás zaujíma alebo máte záujem, aby sme pomohli s marketingom aj vašej firme, kontaktujte nás.

 

Pridať komentár (0)