Nová Škoda Octavia prevalcovala konkurenciu v hodnotení bezpečnosti

  • Škoda Octavia získala aj najlepšie hodnotenie v podobe 88% v oblasti ochrany detskej posádky
  • Za ochranu dospelých členov posádky pritom získala až 92%
Škoda Auto
  • Škoda Octavia získala aj najlepšie hodnotenie v podobe 88% v oblasti ochrany detskej posádky
  • Za ochranu dospelých členov posádky pritom získala až 92%

Nová generácia modelu Škoda Octavia dnes od nezávislého združenia European New Car Assessment Programme získala najlepšie možné hodnotenie. Octavia sa tak zaradila medzi najbezpečnejšie kompaktné modely. Päť hviezd od Euro NCAP získali nedávno napríklad aj modely Kodiaq a Karoq.

Zo všetkých testovaných modelov nová Škoda Octavia získala aj najlepšie hodnotenie v podobe 88% v oblasti ochrany detskej posádky. Za ochranu dospelých členov posádky pritom získala až 92%.

zdroj: Škoda Auto

Christian Strube, člen predstavenstva spoločnosti Škoda za oblasť technického vývoja, uviedol: „Veľmi nás teší päťhviezdičkové hodnotenie nového modelu OCTAVIA od Euro NCAP. Intenzívne pracujeme na ďalšom zlepšovaní aktívnej aj pasívnej bezpečnosti a na neustálom zvyšovaní ochrany účastníkov cestnej premávky. Všetky naše nové modely dosiahli v uplynulých rokoch v tomto nezávislom referenčnom hodnotení bezpečnosti najlepší možný výsledok. Po modeloch SCALA a KAMIQ získala nová OCTAVIA, ako tretí model v roku 2019, päťhviezdičkové hodnotenie Euro NCAP. V novej generácii tohto modelu dopĺňajú rozsiahlu bezpečnostnú výbavu asistenčné systémy, ktoré boli doteraz obvyklé vo vozidlách vyšších tried.“

zdroj: Škoda Auto

Rozšírená bezpečnostná výbava

Z mnohých asistenčných systémov, ktoré sú k dispozícii v novej generácii modelu Škoda Octavia, sa vo vozidle Škoda objavuje vôbec po prvýkrát asistent vyhýbania, asistent pre odbočovanie alebo varovanie pri vystupovaní z vozidla. V meste varuje Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov opticky, akusticky a ľahkým pribrzdením pred možnou kolíziou.  

V  prípade nutnosti začne aj automaticky brzdiť. Side Assist až do vzdialenosti 70 m ukáže, že sa zozadu blíži alebo sa v mŕtvom uhle nachádza iné vozidlo. Na diaľniciach a rýchlostných cestách tak účinne pomáha zabrániť nehodám.

zdroj: Škoda Auto

Pokiaľ sa to napriek všetkým asistenčným systémom nepodarí, pripraví proaktívna ochrana posádku a vozidlo na stret, aby sa zmiernili následky kolízie. Posádku pri náraze chráni až deväť airbagov, okrem iných aj kolenný airbag vodiča. Po náraze vozidlo zastaví multikolízna brzda a zabráni tak nekontrolovanému pokračovaniu v jazde. 

zdroj: Škoda Auto

Od roku 1997 dochádza k postupnému sprísňovaniu testov

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je združenie ministerstiev dopravy, automobilových klubov, zväzov poisťovní a výskumných ústavov z ôsmich európskych krajín, založené v roku 1997. Konzorcium má sídlo v belgickom meste Leuven.

Realizuje bezpečnostné testy aktuálnych modelov automobilov a hodnotí ich aktívnu a pasívnu bezpečnosť. V uplynulých rokoch sa testy postupne sprísňovali a teraz zahŕňajú niekoľko scenárov kolízií. Kým v minulosti sa hodnotili výhradne výsledky nárazových testov, teraz sa do výsledku stále výraznejšie premieta aj hodnotenie aktívnych bezpečnostných a asistenčných systémov. 

Zdroje: TS

Najnovšie video