Nové Bugatti za 3,2 miliónov eur sa snaží ohúriť maximálkou 440 km/h. Žiaľ, elektromobil ho v akcelerácii doslova zničí

  • Bugatti vyrobí len 60 kusov derivátu Chiron Super Sport
  • V promomateriáloch sa hovorí len o jedinom – maximálnej rýchlosti
  • Ak chceš byť medzi šťastlivcami, budeš potrebovať 3,2 miliónov eur
Bugatti Chiron Super Sport
Bugatti
  • Bugatti vyrobí len 60 kusov derivátu Chiron Super Sport
  • V promomateriáloch sa hovorí len o jedinom – maximálnej rýchlosti
  • Ak chceš byť medzi šťastlivcami, budeš potrebovať 3,2 miliónov eur

Bugatti Chiron nie je žiadnou novinkou. Dnes už legendárny super-šport je na trhu od roku 2016 a pomaly ale isto začína v hlavách fanúšikov a automobilových nadšencov vytláčať aj svojho predchodcu s modelovým názvom Veyron, ktorého tvary nakreslil známy slovenský dizajnér Jozef Kabaň. 

Meno Veyron pozná takmer každý, a to aj napriek tomu, že že za celých 10 rokov produkcie sa vyrobilo len 450 kusov týchto štvorkolesových monštier, a v prípade Chironu to rozhodne nebude oveľa viac. 

Šéfdizajnérom značky Volkswagen sa stáva úspešný slovenský dizajnér Jozef Kabaň

Chiron sa do hláv verejnosti dostal najmä vďaka dvojici rýchlostných rekordov. Bugatti doň v roku 2017 posadilo bývalého pilota Formuly 1 Juana Pabla Montoyu, ktorý s ním dokázal akcelerovať z nuly na 400(!) km/h a následne opäť naplno brzdiť do nuly len za 41,96 sekundy, pričom na to potreboval úsek dlhý presne 3,2 kilometra.

Parádny promo materiál lákajúci bohatých kupcov na autosalóne vo Frankfurte bol na svete. Keď už úspech trochu zošedivel, prišiel pokus prelomiť hranicu 490 kilometrov za hodinu, čím by sa Chiron mohol stať prvým sériovo vyrábaným autom, ktoré by takúto hranicu zlomilo – teda ak by išlo o produkčný model, čo je, samozrejme, nereálne. 

Na také niečo potrebuje aj auto s výkonom vyše tisíc koní špeciálne pneumatiky, úpravy redukujúce aerodynamický odpor a špeciálne kontrolované prostredie.

Bugatti Chiron Super Sport

Rok 2021 zrejme priniesol potrebu ďalšej aktualizácie, Chiron teda dostáva derivát s prívlastkom Super Sport. 

Opäť je hlavnou témou maximálna rýchlosť, hoci nevedno, kde presne ju majú zákazníci skúšať – Bugatti ju elektronicky obmedzilo na 440 km/h, čo je hodnota, ktorú nemáš šancu dosiahnuť na žiadnom z najznámejších svetových okruhov. Nie, na nemecké diaľnice ani nepomysli, hoci auto ponúka štyri jazdné režimy EB, Handling, Autobahn a Top Speed.

Je tak jasné, že za číslami je len premyslený marketing a stroj s výkonom 1 176 kW (rovných 1 600 koní) sa tak môže pochváliť stovkou koní viac než predchodca. Všetko však stále generuje unikátny 8-litrový šesťnásťvalec. 

Za atletickejšou jazdnou dynamikou hľadaj okresanie hmotnosti o 23 kilogramov, modifikácie turbodúchadiel, olejovej pimpy a hlavy motora, ktorý teraz točí o 300 otáčok viac (maximálne 7 100). Chiron Super Sport teoreticky dokáže akcelerovať za 5,8 sekundy. Z nuly na 200 km/h. Za 12,1 sekundy už môžeš letieť tristovkou.

Kritici však stále majú aj ďalší silný argument, a to fakt, že Bugatti sa síce môže chváliť šokujúcimi číslami v priamke, ale s hmotnosťou niekde okolo dvoch ton a rázvorom 2,7 metra to rozhodne nebude nič ochotné položiť sa do zákrut, respektíve zábavných horských serpentín. 

Arabským šejkom tak treba predať aspoň odstavce o tuhšom riadení umožňujúcom delikátnejšie korekcie vo vysokých rýchlostiach, v spolupráci s tuhším pružením, ktoré musí riadiť elektronika reagujúca v šiestich milisekundách.  

Spojenie rýchlosti, luxusu a vysokej ceny

Dozvedeli sme sa už aj cenovku, ktorá je na úrovni 3,2 miliónov eur. Bugatti pokračuje vo svojich tradíciách a vyrobí len 60 kusov týchto vozidiel. 

Napriek vyššie spomínaným hodnotám nejde o najvýkonnejšie, ani najrýchlejšie akcelerujúce auto súčasnosti. 

Bugatti Chiron Super Sport
zdroj: Bugatti

Tento titul už pravdepodobne navždy patrí elektromobilom, konkrétne chorvátskemu Rimacu, ktorý možno bez preháňania považovať za „európsku Teslu“.

Pôvodnému zakladateľovi Mate Rimacovi totiž vo firme zostalo už len necelých 40 % akcií. Takmer štvrtinu vlastní Porsche a 14 % konkurenčný Hyundai, takže sa zdá, že sa ho veľkí hráči báli natoľko, že si radšej svoje dominantné postavenie poistili zvnútra. 

Bugatti ale stále môže mať to, čo naozaj prezentuje. Najrýchlejšie auto. V priamke. 

Zdroj: Bugatti.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech