Nové Porsche Cayenne Turbo je tu. Totálne kašle na fyziku

František Pisarovič / 13. septembra 2017 / Auto

Porsche Cayenne prichádza v novej generácii, v rámci ktorej sa vo Frankfurte predstavil aj ako variant Turbo. Prinesie veľa otvorov, obrovskú tlamu a zrýchlenie, ktoré sa vyrovná totálne cestnému 911 GT3.

O Porsche Cayenne novej generácie som už maličký frk napísal dávnejšie. Vtedy som však vedel len to, ako novinka vyzerá – a ani tým som si nemohol byť úplne istý. Dnes už som si istý minimálne tým, že vyzerá úplne rovnako a zachoval si aj ďalšiu tradičnú vlastnosť: je pekelne rýchly.

O bielom, fúkanom Porsche na obrázku vyššie to platí hneď dvojnásobne. Je to totiž verzia Turbo, ktorá má pod kapotou nový osemvalec s dvomi turbami a usporiadaním „hot V“. To znamená, že namiesto toho, aby boli turbodúchadlá umiestnené na stranách motora, sa nachádzajú v strede uhla, ktorý dve rady valcov zvierajú. A tiež to znamená, že mohli konštruktéri posadiť motor, a tým pádom aj ťažisko podstatne nižšie, ako predtým. A z toho vyplýva, že sa budeš ešte viac ksichtiť za volantom.

Budeš mať totiž pod pravou nohou 404 kilowattov (550 hp) a 770 newtonmetrov krútiaceho momentu. Osemstupňová prevodovka Tiptronic S s výkonom narába tak nemecky precízne, že na stovke je Cayenne Turbo za 4,1 sekundy, resp. 3,9 s. v balíku Sport Chrono, a prestane zrýchľovať až v rýchlosti 289 km/h.

Je tu aj 48-voltový systém napájania, ktorý kŕmi stabilizačné systémy a aktívne riadenie zadnej nápravy, ak si ho zaškrtneš v ponuke príplatkovej výbavy.

Optický, aj fyzikálny klam

No a aby si toto hebedo zastavil z vysokej rýchlostí, vybavili ho obrovskými pneumatikami s profilom 285/40 vpredu a 315/35 vzadu, ktoré na mieste držia až 21-palcové disky z ľahkých zliatín.

Už dlhšie mám podozrenie, že Cayenne nie je tak úplne SUV. A vzhľad nového Cayenne Turbo to len potvrdzuje. Je to niečo také, ako keby si zobral Panameru Sport Turismo, pichol do nej slamku a fúkal dovtedy, kým z toho nevylezie toto. Nie je to však vôbec zle, v praxi máme pred sebou krivky predchádzajúcej generácie s mierne, ale podstatne vylepšenými proporciami.

Hen a tu máš videjko, aby si si mohol očko potešiť.

 

 

Tento balík schopností si môžeš objednať už teraz, no určite ti ho nedodajú skôr, ako na konci tohto roka. Cena Cayenne Turbo pre nemecký trh bola stanovená na bolestivých 138 850 €. No čo, ešte stále máš záujem?

Zdroj: Porsche Newsroom

Pridať komentár (0)