Nudným produktom dali zbohom. Kúpili si šijacie stroje a začali vyrábať trenírky a papuče, aké inde nenájdeš

  • Slippsy je československá značka, ktorá dodáva bežným produktom nový rozmer
  • Spočiatku sa zameriavala prevažne na papuče, no v ponuke nájdeš už aj iné produkty
  • Za značkou stoja dvaja veľmi dobrí kamaráti
Screenshot/Instagram/Slippsy
  • Slippsy je československá značka, ktorá dodáva bežným produktom nový rozmer
  • Spočiatku sa zameriavala prevažne na papuče, no v ponuke nájdeš už aj iné produkty
  • Za značkou stoja dvaja veľmi dobrí kamaráti

Dvojica, ktorá stojí za štýlovou značkou Slippsy sa zoznámili na Work & Travel v Amerike. Po doštudovaní sa obaja usadili v Prahe. Už vtedy vedeli, že majú spoločné záujmy, a tak sa rozhodli vytvoriť niečo, čo je praktické a dá ľuďom radosť. Keďže na zahraničnom a domácom trhu chýbali štýlové papuče, bolo rozhodnuté.

Prvý problém nastal, keď ani po roku dvojica nenašla dielňu, ktorá bola schopná ušiť produkt podľa ich predstáv. Bolo to spôsobené tým, že produkt je sčasti textilný a sčasti obuvnícky výrobok. Pre krajčírov boli teda materiály príliš hrubé a pre obuvníkov to bola „piplačka“ s látkami.

 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Slippsy🇸🇰🇨🇿 (@slippsy)

Dvojica si kúpila niekoľko šijacích strojov a výrobu skúsila vo vlastnej réžii. S podporou viacerých zručných ľudí sa im tak podarilo vyrobiť prvé papuče. Všetky chyby však výrobcom dali cenné skúsenosti. Do práce išli s jasnou predstavou a keď dal jeden z dvojice výpoveď z práce už vtedy vedeli, že nemôžu cúvnuť.

Papuče nikto nerieši

Podľa majiteľov značky sú papuče produkt, ktorý ľudia riešia bez ohľadu na dizajn a štýl. „Ľudia sa snažia obklopovať peknými vecami a chcú sa vo svojej domácnosti cítiť príjemne a pohodlne. Kupujú si dizajnové doplnky, moderný nábytok, alebo peknú posteľnú bielizeň, a tak prečo nie štýlové papuče?“ povedal nám v roku 2016. 

Pri Slippsy by si si mal teda predstaviť dobrú náladu, pohodlie a pozitívnu energiu. Slippsy sú určené pre každého bez rozdielu veku, pohlavia a štýlu. Taktiež sú pre každého, kto sa neberie príliš vážne a chce si rozžiariť svoj deň.

 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Slippsy🇸🇰🇨🇿 (@slippsy)

Nové produkty

Približne rok po predstavení papúč prišli na scénu nové produkty. Trenírky, ktoré boli určené pre páry. Podľa majiteľov išlo o skvelú myšlienku, pretože zákazníci by si mohli vytvoriť komplet dizajnový set, ktorý by okrem papúč dopĺňali aj trenírky a ponožky s rovnakými vzormi.

Keďže zákazníci chceli viac, neskôr sa k už dostupným produktom pridali aj tričká a šortky, ktoré dopĺňajú koncept pohodlného oblečenia, ktoré značka prezentuje. O obľúbenosti značky svedčí aj záujem Slovákov. 

„Najväčší záujem majú naši zákazníci o sety viacerých produktov. K dizajnovým papučiam pasujú trenírky alebo ponožky. K trenírkam si môžete zladiť tričko, doplniť to pohodlnými šortkami,“ hovorí Miroslava Buvalič zo spoločnosti Slippsy. 

Dodáva, že zákazníkom sa tak otvára oveľa viac možností, aby si vytvorili svoj jedinečný set. To je dôvod, prečo postupne značka pridáva do portfólia nové produkty pohodlného oblečenia, ktoré už nie je vyložene zamerané iba na nosenie doma.

 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Slippsy🇸🇰🇨🇿 (@slippsy)

Zahraničná expanzia

Na otázku, ktorá kolekcia je najobľúbenejšia, sa odpovedať nedá. „V každej novej kolekcii sa objavia 2-3 bestsellery, ktoré následne takmer nestíhame vyrábať. Určite sa však potom nesústredíme len na nich a pravidelne prichádzame s novými dizajnmi, pretože v móde je minuloročná kolekcia vnímaná ako včerajšie noviny,“ hovorí Miroslava. 

Hlavnými trhmi značky sú momentálne Slovensko a Česko. „Medzinárodná verzia nášho e-shopu je funkčná približne dva roky, rumunská verzia jeden rok,“ vysvetľuje Miroslava. Počty objednávok zo zahraničia sa postupne zvyšujú, no väčšiu expanziu zameranú na konkrétne krajiny značka zatiaľ len plánujú.

 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Slippsy🇸🇰🇨🇿 (@slippsy)

Správanie Slovákov sa mení

Ceny produktov sú rôzne. Zatiaľ čo za papuče dáš 19,90 eur, set s papučami, trenírkami a ponožkami ťa bude stáť takmer 80 eur. Podľa Miroslavy sa však správanie Slovákov výrazne mení. „Začínajú si uvedomovať, že pokiaľ je produkt vyrábaný lokálne, nikdy nebude možné ho vyrobiť za rovnaké náklady, ako niekde v juhovýchodnej Ázii,“ vysvetľuje.

Zároveň dodáva, že Slováci vedia, že daný produkt nebol určite vyrobený v neľudských podmienkach. Tým, že značka vyrába lokálne, vytvára nové pracovné miesta a podporuje slovenskú ekonomiku. Slováci sú ochotní zaplatiť aj trochu vyššiu cenu, ak je lokálny produkt kvalitný. Z pohľadu firmy začínajú dávať prednosť kvalite pred kvantitou.

„Jeden z našich konkurentov sa prednedávnom vyjadril, že na Slovensku prežijú len 2 najväčšie značky, ktoré cenou vytlačia ostatných. My sme presvedčení, že k tomu nedôjde. Podobne ako poctivý pekár, alebo mäsiar má svojich verných zákazníkov a miesto na trhu, rovnako aj poctivý výrobca oblečenia si nájde svojich zákazníkov,“ uzatvára. 

Zdroj: Startitup

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK