Obľúbená značka Justina Biebera má investora zo Slovenska, je ním Ficov kamarát Výboh

  • MiddleCap kúpila podiel v luxusnej značke športového oblečenia Nahmias
  • Značka je na trhu iba dva roky a už sa stihla stať miláčikom športovcov aj celebrít
Nahmias
MiddleCap/Nahmias
  • MiddleCap kúpila podiel v luxusnej značke športového oblečenia Nahmias
  • Značka je na trhu iba dva roky a už sa stihla stať miláčikom športovcov aj celebrít

Portfólio private equity MiddleCap sa rozšírilo o módny priemysel. Spoločnosť kúpila podiel v značke Nahmias. Informovala o tom firma. MiddleCap.

Výšku transakcie firmy nekonkretizovali. MiddleCap patrí finančníkovi Miroslavovi Výbohovi, ktorý je známy predovšetkým vďaka svojmu biznisu so zbraňami a kontaktami s bývalým premiérom Robertom Ficom.

Ikonou za dva roky

Módna značka Nahmias bola založená Donim Nahmiasom v roku 2018 v USA a zamierava sa na pánske luxusné oblečenie. Nahmias má vo svojom portfóliu štyri úspešné kolekcie, prvú sa mu podarilo vypredať za necelých 48 hodín len prostredníctvom slávneho luxusného butiku H Lorenzo v Los Angeles.

Nahmias
zdroj: MiddleCap/Nahmias

Doni chcel vytvárať pohodlné športové oblečenie pre basketbalistov, pretože sám tento šport aktívne robil. Štýl značky je originálny a inšpirovaný všetkým možným, od najslávnejších hráčov NBA, cez surferov a skejterov až po Kurta Cobaina, Lennyho Kravitza či Davida Bowieho. 

Oblečenie značky Nahmias si obľúbili nielen hviezdy basketbalu, ale aj celebrity. Azda najväčšiu slávu priniesol značke Justin Bieber, ktorý mal v známej show Carpool Karaoke na hlave ikonickú čiapku „Miracle“. Nahmias nosia aj celebrity ako P.Diddy, Usher, L. Richie ale nosia ich aj najväčšie hviezdy  NBA a NFL  ako je James Harden,  Baker Mayfield, alebo LeBron James, ktoré v USA určujú módne trendy.

Hodinky vs. smart watch: Aj inteligentné hodinky už môžu byť luxusné, ako v biznise zapôsobiť v roku 2020?

Expanzia si žiadala investora

Táto značka patrí medzi tie luxusnejšie a drahšie. Napríklad šiltovka svojí okolo 180 dolárov, tepláky 850 dolárov a mikina okolo 300-400 dolárov. Samotný Doni Nahmias je v branži ikonou, sám sa vo svojom oblečení fotí a poctivo ho aj nosí. Pre mnohých je stelesnením „amerického sna“.

„Značka Nahmias si našla svoju bázu nadšencov luxusného športového oblečenia a za pomerne krátky čas sa nám podarilo etablovať v USA a prvé kroky robíme v Európe. Modely, ktoré sme realizovali v spolupráci s top dizajnérmi a influencermi vyvolali neuveriteľný dopyt ale aj záujem najznámejších časopisov ako Vogue, Forbes, GQ a mnoho ďalších. Doterajší úspech a nasadenie, ktoré sme od začiatku do značky investovali nás motivuje neuspokojiť sa s tým čo sme dosiahli a mať ešte s Nahmias veľké plány. O krok bližšie k naplneniu týchto cieľov by sa nám nepodarilo vykročiť bez silného investora a partnera ako je MiddleCap Group, hovorí Doni Nahmias, zakľadateľ značky Nahmias.

Nahmias
zdroj: MiddleCap/Nahmias

Výbohovo impérium

Spoločnosť MiddleCap Group, S.A. je investičný holding so sídlom v Luxemburgu s kanceláriami v Londýne, Bratislave, Prahe, Dubaji, Berlíne a Monaku. Okrem poskytovania poradenských služieb skupina pôsobí aj ako dlhodobý investor so zameraním na trh s nehnuteľnosťami, investície do súkromného kapitálu a investície na kapitálovom trhu.

Možno to bude znieť ako klišé, ale vidím istú podobu medzi Nahmias a MiddleCapom. Tou je určite odvaha pustiť sa do niečo iného a pozrieť sa na veci “out of box“. Investície v skupinách majú väčšinou jasnú líniu a tou je región a konkrétne odvetvia. Som rád, že sme do skupiny zaradili prvý módny startup, ktorý je navyše z USA, čo by pravdepodobne veľa investorom nezapadlo do ich nemennej investičnej štruktúry,“ dodáva Ivan Kristeľ, Head of Venture Capital v spoločnosti MiddleCap.

Hlavným akcionárom je Miroslav Výboh, kontroverzný podnikateľ a podľa niektorých zdrojov oligarcha blízky strane Smer a Robertovi Ficovi. Jeho najznámejšou investíciou sú obchody so zbraňami, dnes sa venuje najmä poradenstvu. Ovláda MiddleCap a má dokonca ovládať aj Doprastav, ktorému robí MiddleCap reštrukturalizáciu. Známy sa stal najmä z kauzy Pandur, podľa rakúskych podnikateľov žiadal úplatok 18 miliónov eur.

Zdroj: MiddleCap

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech