Opustený rušeň sa v Spišskej Novej Vsi samovoľne pohol. Zastavili ho až ďaleko za mestom

  • V Spišskej Novej Vsi sa samovoľne pohol rušeň
  • Zastavili ho až za Markušovcami
Vlak na koľajniciach.
Ilustračné foto, TASR/Milan Kapusta
  • V Spišskej Novej Vsi sa samovoľne pohol rušeň
  • Zastavili ho až za Markušovcami

Na železnici v Spišskej Novej Vsi došlo v sobotu večer k samovoľnému pohybu rušňa, ktorý sa podarilo zastaviť až za Markušovcami. Pre udalosť bola od 19.23 do 20.30 h prerušená železničná doprava v úseku Spišská Nová Ves – Markušovce – Spišské Vlachy.

Následne bola čiastočne obnovená po druhej traťovej koľaji. Pre TASR to uviedla hovorkyňa Železníc SR (ŽSR) Vladimíra Bahýlová. Udalosť spôsobila podľa webu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) meškanie viacerých vlakov.

Uvoľnený rušeň patril podľa železníc nákladnému dopravcovi LRL – Lokorail. „Rušeň bol odstavený a pravdepodobne nebol dopravcom zaistený. Došlo k rozrezu výhybky číslo jeden smerom na Markušovce. Upovedomil na to výpravca ŽSR,“ informovala Bahýlová.

K žiadnej zrážke nedošlo

Na zastavenie rušňa boli v Markušovciach po prvej koľaji uložené zarážky, ktoré ho však nezastavili. Ďalšie zarážky boli uložené za Markušovcami v smere na Spišské Vlachy, kde sa rušeň podarilo zastaviť.

„Rušeň mohol ísť rýchlosťou aj 60 kilometrov za hodinu. Prešiel úsek 17 kilometrov. Našťastie, k zrážke nedošlo, keďže zamestnanci ŽSR pohotovo zareagovali,“ doplnila pre TASR hovorkyňa ŽSR.

Škody spôsobené samovoľným posunom rušňa sú predmetom vyšetrovania. Na stiahnutie vozidla vyslali rušeň Železničnej spoločnosti Cargo zo Spišskej Novej Vsi.

Zmeny v cestovnom poriadku

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nedávno upozornila na niekoľko zmien v cestovnom poriadku od marca.

Zmeny sa týkajú zabezpečenia prípojov z Kysaku na vlaky InterCity (IC), ale aj zmien pri výluke do Viedne či spustenia ďalšej fázy elektrifikácie v úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné. V piatok o tom informoval hovorca ZSSK Dominik Drevický.

na snímke sú vlaky
zdroj: TASR/Miroslav Košírer

„Prvá pravidelná zmena cestovného poriadku ZSSK vstúpi do platnosti v nedeľu, 3. marca 2024. Pre obyvateľov Prešova a okolia prinesie výrazné zlepšenie prípojov na vlaky IC. Osobné vlaky na linke Košice – Prešov budú zabezpečovať v stanici Kysak počas dňa prípoje na všetky IC vlaky,“ priblížil Drevický s tým, že na prestup z IC vlaku na osobný vlak do Prešova budú mať cestujúci štyri minúty, v opačnom smere päť minút.

Alternatívy cestovania do Viedne

Železničný dopravca ďalej upozornil aj na rekonštrukciu a elektrifikáciu trate v úseku medzi bratislavskou Devínskou Novou Vsou a rakúskym Marcheggom, ktorú zabezpečujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

Pre výlukové práce nebudú od 4. marca premávať medzištátne vlaky REX v úseku Bratislava hl. st. – Marchegg – Wien Hbf. Do Marcheggu bude premávať náhradná autobusová doprava.

Drevický ďalej spresnil, že alternatívou cestovania do Viedne bude linka REX z bratislavskej Petržalky cez Kittsee do Viedne.

„Medzi hlavnou a petržalskou stanicou môžu cestujúci s cestovným lístkom do/z Rakúska využiť linku mestskej hromadnej dopravy (MHD) číslo 93 a N 93. Pri prípadnej kontrole lístkov revízorom stačí predložiť cestovný doklad na vlak,“ doplnil Drevický.

Od nedele, 3. marca prejde do ďalšej fázy aj elektrifikácia úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné. Až do ukončenia výlukových prác bude pozastavená vlaková doprava v úseku Michalovce – Strážske a predĺžená trasa náhradnej autobusovej dopravy (NAD).

„Autobusy NAD budú po novom jazdiť v úseku Michalovce – Stakčín a Michalovce – Medzilaborce mesto. Nahradené NAD budú aj vlaky na trati Prešov – Strážske v úseku Nižný Hrabovec – Humenné,“ priblížil Drevický.

Ako dodal, elektrifikácia sa dotkne aj nočných rýchlikov z Humenného do Bratislavy a opačne, a tiež vlakov EuroNight z Humenného do Prahy a späť, ktoré pôjdu len po a z Michaloviec. 

Zdroj: TASR

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá