Organizátorka festivalu Lovestream prezradila prekvapenie: Tajným hosťom bude svetová hviezda
- Nahliadni s nami do zákulisia príprav jedného z najväčších slovenských festivalov
- Jeden z interpretov si na pódium privedie tajného hosťa
- Nahliadni s nami do zákulisia príprav jedného z najväčších slovenských festivalov
- Jeden z interpretov si na pódium privedie tajného hosťa
Blíži sa ďalší ročník obľúbeného hudobného festivalu Lovestream a organizátori sľubujú, že bude opäť stáť za to. Aké hviezdy sa predstavia, čo všetko zahŕňa príprava takéhoto podujatia a s akými výzvami sa organizátori stretávajú? Prinášame ti exkluzívny pohľad do zákulisia.
Headlineri, ktorí stáli mesiace práce
Hlavnými hviezdami tohtoročného Lovestreamu budú americký raper Post Malone, kapela OneRepublic a elektronický projekt Anyma. Podľa organizátorov bola najnáročnejšia práve dohoda s Anymom, ktorý na Slovensku predvedie jednu z aktuálne najmodernejších šou na svete.
„Na dátum Lovestreamu mal Anyma viac ako 20 ponúk. Len vďaka šikovnosti a technickej vybavenosti, ktorú máme, práve Slovensko dostalo túto šou,“ vysvetľuje organizátorka Silvia Nemčovičová. Príprava tejto produkcie si vyžiadala dvojmesačnú komunikáciu medzi technickými tímami a špeciálne úpravy pódia vrátane pridania obrovského množstva LED obrazoviek.
S Post Malonom, ktorý je mimochodom najdrahším interpretom tohtoročného festivalu, organizátori komunikovali od mája 2024, pričom konečné potvrdenie prišlo až koncom januára 2025.
Čo všetko zahŕňa organizácia festivalu
Príprava Lovestreamu začína bookingom, komunikáciou s agentmi a výberom umelcov, pokračuje odsúhlasením riderov a zaplatením záloh. Následne sa pripravujú ohlasovacie materiály, koordinuje sa marketing a súbežne prebieha návrh areálu, výber dodávateľov a príprava zmlúv.
Na organizácii sa podieľa približne 25 ľudí v prípravnom tíme, no čím bližšie k festivalu, tým sa počet zapojených osôb rapídne zvyšuje. Organizátori tento rok upravili celý areál, zamerali sa na lepšie služby, prioritne pokiaľ ide o úschovne a bezpečnostné schránky, zlepšili sortiment ponúkaných jedál a optimalizovali rozmiestnenie bufetových zón.
Špeciálne požiadavky hviezd
Zaujímavosťou sú netradičné požiadavky interpretov. „Od čiernych boxeriek rôznych veľkostí alebo čiernych ponožiek cez rôzne PlayStation hry až po fotku ich psíka v rámčeku,“ prezrádza organizátorka. Zatiaľ čo pred dvoma rokmi všetci chceli vodku, posledné dva roky je v kurze gin.
Organizátori sa tiež pochválili, že jeden z interpretov si na festival privedie prekvapivého hosťa, ktorý je podľa ich slov ešte väčšie meno než samotný interpret. Navyše vystúpia spolu na pódiu. O koho ide, nám však nechceli prezradiť. Jedinou nápoveďou bolo, že ide o svetového interpreta.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Tento rok sa môžeš tešiť na viac atraktívnych zón so zaujímavým programom s rôznym štýlom hudby – DJs, latino, autogramiády, mediálnu zónu, beauty zóny, chill out zóny, kolotoče, býka, čajovňu či vínnu cestu. Oproti minulému roku pribudli tri veľké zóny a viac kolotočov.
Organizátori očakávajú minimálne 25-tisíc návštevníkov denne. V areáli bude mobilná nemocnica, vodné pointy s pitnou vodou zadarmo a prístrešky poskytujúce tieň. V prípade nepriaznivého počasia sú pripravení – majú vypracovaný bezpečnostný projekt zahŕňajúci zdravotníkov, hasičov a pokyny pre evakuáciu.
Zákulisné problémy, o ktorých si netušil
Jednou z najkomplikovanejších vecí, o ktorej málokto vie, je odsúhlasenie festivalového plagátu. „Niektorí interpreti sa snažia vydobyť si čo najväčšiu veľkosť písma na plagáte a celý tento proces nás privádza do zúfalstva a trvá doslova niekoľko mesiacov,“ priznáva organizátorka.
Problémom sú aj interpreti, ktorí sa „nemusia“ a nechcú vystupovať v rovnaký deň. Práve to bol dôvod, prečo pred dvoma rokmi museli zverejniť obyčajnú Excel tabuľku namiesto plagátu, aby ľudia vedeli, kto kedy vystupuje.
Výzvy slovenského festivalového biznisu
Organizátori sa netaja tým, že slovenské podmienky pre organizáciu festivalov patria k najhorším v Európe. „Málokto si uvedomuje, že udržať ceny lístkov podobné ako v okolitých krajinách je aktuálne takmer nemožné,“ hovorí organizátorka.
„Keď sa nad tým zamýšľam, doteraz som nenašla odpoveď na otázku, aký je rozdiel medzi divákom, ktorý sedí na štadióne a pozerá futbal, a divákom, ktorý sedí na štadióne a pozerá vystúpenie umelca. Ja naozaj na to neviem odpovedať. Ešte musím upozorniť na fakt, že nikde v Európe sa nerozdeľuje lístok na športové podujatie a lístok na kultúrne podujatie. HALÓ, je to vždy lístok.“
Slováci si pýtajú veľké hviezdy ako Madonna, Metallica či Coldplay, no tí si pýtajú aj percentá zo zisku. Keď ich manažment vidí výšku slovenskej DPH, často prichádzajú zamietavé odpovede. „Je to logické, väčší zisk pri rovnakých cenách vytvoria napríklad v susednom Rakúsku, kde je podstatne nižšia DPH z lístkov, takže idú radšej tam,“ vysvetľuje.
Napriek všetkým výzvam sa organizátorom podarilo zostaviť atraktívny program a sľubujú, že tohtoročný Lovestream bude najväčšou párty roka. Tak si nenechaj ujsť príležitosť vidieť svetové hviezdy priamo na Slovensku. Lístky kúpiš TU.
Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska