Takmer skrachovali, no dnes tvoria zábavu pre ľudí z celého sveta: Príbeh slovenského herného giganta Pixel Federation

  • Najväčší herný developer a publisher na Slovensku stále rastie
  • Sídlo v Digital Parku si však museli poctivo vydrieť
  • Začiatky neboli ľahké, vďaka vlastným chybám takmer skrachovali
Pixel Federation
Instagram/SSicko, Facebook/Pixel Federatio
  • Najväčší herný developer a publisher na Slovensku stále rastie
  • Sídlo v Digital Parku si však museli poctivo vydrieť
  • Začiatky neboli ľahké, vďaka vlastným chybám takmer skrachovali

„Snažím sa byť neustále v strehu. Navyše, keď sa nedarí, som viac motivovaný,“ hovorí CEO Pixel Federation Šimon Šicko. Príbeh najväčšej hernej developerskej spoločnosti sa začal v roku 2007, no jej základy staval Šimon už dávno predtým. Dnes sa môže tešiť úspechu – viac než 100 miliónom hráčov po celom svete a oceneniam ako EY Podnikateľ roka či Diamant slovenského biznisu.

Ako sa dostal Pixel Federation z malej kancelárie do sveta?

Architekt sa dostal k vývoju hier

Jeden zo zakladateľov a zároveň výkonný riaditeľ Šimon Šicko je v skutočnosti vyštudovaným architektom. Napriek odlišným odvetviam však k založeniu spoločnosti Pixel Federation začali smerovať jeho kroky v čase, keď jej koncept nebol na svete. Po skončení vysokoškolského štúdia objavil Šicko čaro technológie Flash.

Začal vytvárať weby a prvé 3D vizualizácie, krátko na to dostal ponuku od nemeckej spoločnosti, ktorá zahŕňala architektonické plánovanie hry Elveon. Napriek tomu, že táto hra nezožala veľký úspech, Šicko sa od toho momentu zo sveta hier nevymanil. 

„Všetko sa to začalo v roku 2007, keď sme sa s mojou manželkou Luciou a dvomi ďalšími kamarátmi Filipom a Mariánom rozhodli, že je čas uskutočniť náš sen robiť hry,“ informuje prostredníctvom Pixel Federation webu.

Prvé priestory, ktoré si skupina priateľov prenajala a svojpomocne zariadila, boli malé a zatekalo do nich, keď pršalo. Po takmer roku sa spolupracovníkom podarilo prenajať si kvalitnejší a väčší priestor, v ktorom začala v roku 2009 vznikať ich prvá vlajková loď – TrainStation, ktorá o niekoľko rokov zožala enormný úspech. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Pixel Federation (@pixelstopixels)

Dobytie Facebooku

„Keď sme založili firmu, boli sme naivní, ako každý, kto sa o to pokúša, pretože ktokoľvek, kto sa do biznisu pustí, musí byť naivný. Ak by poznal realitu, nešiel by do toho. Naša predstava bola, že z B2B projektov si budeme hradiť naše nápady. Vtedy ten model spočíval v tom, že firma ako my bola developer a zháňala inú firmu, ktorá bola publisher. Zistili sme, že je to nereálne,“ hovorí Šicko pre HN online.

Ďalej dodáva, že spoločnosť mala od svojho začiatku vyčlenené peniaze na marketing a po zvážení možných platforiem získal vďaka jednoduchému prístupu prvenstvo Facebook.

Z viacerých konceptov hier, s ktorými by mohli na sociálnej sieti preraziť, si spoločníci vybrali TrainStation, pretože nemala v danom momente žiadnu konceptuálnu konkurenciu.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Pixel Federation (@pixelstopixels)

B2B trh

Prvé produkty spoločnosti Pixel Federation boli zamerané na B2B trh, a teda boli pripravované na základe požiadaviek tretích strán.

Čoskoro však došli k poznaniu, že na základe B2B projektov, ktorých monetizácia je obmedzená budgetom každého z klientov, je takmer nemožné vybudovať veľkú a úspešnú firmu. Na základe tejto vedomosti začala Pixel Federation vyvíjať svoje vlastné hry, ich filozofiou sa stalo „from players to players“.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: Pixel Federation, Startitup, Finstat, SME, HN Online, Hype

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá