Úzkosti má čoraz viac detí a dospievajúcich. Arteterapeutka prezrádza, ako na to a kto je Marley

  • Andrea Geseová sa venuje arteterapii a canisterapii
  • Jej pomoc vyhľadáva čoraz viac ľudí
  • Čím sú tieto druhy terapie výnimočné a ako prebiehajú?
arteterapeutka Andrea Geseová lieči umením
  • Andrea Geseová sa venuje arteterapii a canisterapii
  • Jej pomoc vyhľadáva čoraz viac ľudí
  • Čím sú tieto druhy terapie výnimočné a ako prebiehajú?
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Andrea Geseová je podpredsedníčkou Asociácie slovenských arteterapeutov. Venuje sa skupinovej, individuálnej, rodinnej a partnerskej arteterapii i práci s dospievajúcimi. Robí to však veľmi zaujímavou formou. Využíva na to totiž liečbu umením pri arteterapii a svojho labradora pri canisterapii. 

  • Kto je Andrea Geseová a čomu sa venuje
  • Pred tým pôsobila v školstve, prečo sa rozhodla to zmeniť
  • Akú silu má umenie
  • Ako prebieha sedenie pri arteterapii
  • Pre koho je táto terapia vhodná

Mohli by ste nám na úvod prezradiť, čomu sa venujete?

Vyštudovala som Pedagogickú fakultu UK v Bratislave – učiteľstvo výtvarných predmetov. Po rokoch praxe v školstve som sa rozhodla otvoriť si súkromný priestor pre svoju prácu, ktorú milujem.

V súčasnosti sa venujem arteterapii, individuálnej a skupinovej, lektorovaniu výtvarných kurzov a vzdelávaniu v tejto oblasti art a artefiletike.

Som podpredsedníčkou Asociácie slovenských arteterapeutov a spolu s mojimi kolegami sa aktívne snažíme etablovať arteterapiu do povedomia spoločnosti a jej kompetencie sprístupniť verejnosti.

Súčasťou mojej terapeutickej intervencie je aj canisterapia s labradorkou Marley. Výtvarná tvorba, umenie, záhrada, knihy a príroda je terapiou zase pre mňa.

zdroj: Andrea Geseová

15 rokov ste pôsobili v školstve ako učiteľka umeleckých predmetov. Čo vás priviedlo k premýšľaniu nad takouto zmenou kariéry?

Dôvod pre odchod zo systémového školstva nevychádzal len z jedného zdroja. Na jednej strane to bola nespokojnosť zo straty kompetencií učiteľa a zvyšujúce sa nároky na organizáciu vyučovania s následkom straty priestoru a zmysluplnosti pre vnútorné procesy a vzťahy vo vyučovacom procese.

O tlaku na všetky zložky (žiak, učiteľ, vedenie školy) ani nehovorím. Vnímala som, že nám v škole pribúda viac detí so sebapoškodzovaním a apatiou, ktorým sa treba venovať viac a inak.

Druhým zdrojom bola moja vlastná osobnosť alebo časť, ktorá vycíti čas pre zmenu, čas, kedy je treba posunúť sa ďalej. Oba však vyústili do psychosomatických reakcií môjho tela. A práve v tom čase mi naozaj „spadla“ arteterapia do cesty.

Vďaka čomu ste sa pre takúto zmenu napokon rozhodli definitívne?

Čítaj viac z kategórie: Rozhovory

Najnovšie videá

Trendové videá