Powerlogy prekročila 3-miliónové tržby: „Potenciál vidíme v superfoods a ich vplyve na dlhovekosť“

  • Powerlogy sa špecializuje na prírodné výživové doplnky
  • Tržby im stále rastú a zisk investujú
  • Firma pokračuje v expanzii na zahraničné trhy
Dušan Plichta
  • Powerlogy sa špecializuje na prírodné výživové doplnky
  • Tržby im stále rastú a zisk investujú
  • Firma pokračuje v expanzii na zahraničné trhy
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Slovenská spoločnosť Powerlogy, ktorá sa špecializuje na výrobu prírodných výživových doplnkov, zaznamenala v roku 2024 významný míľnik – na tržbách prekročila hranicu 3 miliónov eur.

Napriek intenzívnym investíciám do vývoja nových produktov a budovania značky, ktoré sa prejavili miernym poklesom zisku, firma pokračuje v ambicióznych plánoch na expanziu a inovácie. Pozreli sme sa bližšie na to, ako sa tejto značke darí v konkurenčnom prostredí funkčných potravín a aké má plány do budúcnosti.

Predaje ťahajú keto granoly a kolagény

Powerlogy stavia svoj úspech na neustálych inováciách a kvalitných surovinách. Spoločnosť v minulom roku zaznamenala najväčší nárast predaja v kategórii raňajkových produktov, predovšetkým pri keto a low carb granolách s prelomovým zložením, ktoré si zákazníci rýchlo obľúbili.

Darilo sa aj jej kľúčovým produktom – kolagénom. Spoločnosť predstavila nový viaczložkový Upgraded kolagén, ktorý považuje za najúčinnejší na trhu, a úplne nový Fizzy kolagén, ktorý sa rýchlo stal bestsellerom.

Zaujímavosťou je rozšírenie portfólia o kategóriu superfoods – produkty ako Organic Greens, Berries a Turmeric zaznamenali pozitívne reakcie krátko po svojom uvedení na trh, hoci ide o úplne nové typy produktov, ktoré pred nimi na Slovensku nikto neponúkal.

Úspešný rok 2024 a jasná vízia

Spoločnosť hodnotí rok 2024 veľmi pozitívne. Minuloročné strategické priority sa jej podarilo úspešne naplniť. Výrazne posilnila svoj tím a firemnú kultúru, pričom sa k nej pridali talentovaní mladí ľudia, ktorí priniesli nové nápady a energiu. Zároveň doladili množstvo kľúčových systémov a procesov vrátane výraznej digitalizácie a automatizácie, ktoré jej umožňujú pracovať efektívnejšie, či už interne alebo v spolupráci s partnermi a zákazníkmi.

Najviac času venovala vyjasneniu pozicioningu značky, čo sa jej podarilo a vďaka tomu dnes dokáže jasnejšie a konzistentnejšie komunikovať hodnotu, ktorú ponúka zákazníkom.

„Vnímame, že životné tempo sa zrýchľuje a ľudia chcú zvládať svoje každodenné aktivity naplno. Zároveň to však prináša väčšiu mentálnu a fyzickú záťaž, únavu a vyčerpanie – doslova novú pandémiu tejto doby,“ vysvetľuje spoločnosť svoju misiu. „Práve preto chceme našimi inovatívnymi, kvalitnými a vysoko nutričnými produktami ľuďom pomáhať objavovať a napĺňať ich plný životný potenciál každý deň.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Powerlogy (@powerlogy_sk)

Ambiciózne plány na rok 2025

Powerlogy plánuje v roku 2025 ešte zrýchliť tempo svojho rastu. Bude pokračovať v investíciách do piatich strategických priorít: ľudia a ich rozvoj, produktové inovácie, budovanie značky, technologické napredovanie firmy a expanzia na nové trhy.

Zaujímavé je, že zvyšovanie ziskovosti nie je jej primárnym cieľom. „Našou prioritou je oslovovať a získavať nových zákazníkov, a teda rásť najmä v tržbách,“ uvádzajú.

Nové produkty v príprave

Výskum a vývoj bežia v spoločnosti na plné obrátky. V najbližšom období pripravuje unikátne proteínové raňajkové riešenia, náhrady jedla na cesty a špecifickú líniu keto potravín bez cukru.

„Obrovský potenciál vidíme v kategórii superfoods, ktoré podľa aktuálnych výskumov významne prispievajú k dlhovekosti a zdraviu každej bunky v tele. Je načase spomaliť pandémiu vyčerpania, ktorú zažívajú najmä aktívni ľudia žijúci v mestskom prostredí – a my v Powerlogy k tomu chceme aktívne prispieť,“ vysvetľujú.

Expanzia na nové trhy

Produkty Powerlogy sú aktuálne dostupné v 15 krajinách a spoločnosť má rozpracované viaceré plány na ďalšiu expanziu. Cieľom firmy je v najbližších rokoch výraznejšie sa etablovať v Európe, no zároveň sa pozerá aj na trhy v arabskom svete a v USA, kde sa už niektoré jej produkty predávajú – konkrétne na Floride.

Hlavným rastovým trhom pre tento rok je Česko, kde sa jej aktuálne veľmi darí. V novembri bude hlavným partnerom a spoluorganizátorom Biohacking Summitu v Prahe – prvého dvojdňového podujatia na tému biohackingu v strednej Európe.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Powerlogy (@powerlogy_sk)

Rastúca konkurencia a dôraz na kvalitu

Powerlogy priznáva, že konkurencia v segmente prírodných výživových doplnkov sa rýchlo zväčšuje. Funkčné, teda vysoko nutrične hodnotné produkty sú čoraz obľúbenejšie, keďže si stále viac ľudí uvedomuje význam kvalitnej výživy a sú ochotní si za ňu aj priplatiť.

„To prirodzene láka nové firmy, aby vstúpili do tohto segmentu alebo rozšírili svoje portfólio o podobné produkty. Zároveň na Slovensko každoročne vstupuje aj viac zahraničných značiek, najmä z Česka,“ konštatuje.

Napriek rastúcemu objemu výroby si spoločnosť zakladá na udržiavaní najvyššej kvality svojich produktov. Spolupracuje s osvedčenými partnermi, ktorí disponujú potrebnými certifikátmi, majú zavedené HACCP protokoly a sú expertmi v danej výrobnej oblasti.

„Je rozdiel vyrábať greens, kolagén, granolu či orieškový krém. Preto spolupracujeme s viacerými špecialistami, aby sme zabezpečili špičkovú úroveň vo všetkých produktových líniách,“ vysvetľuje firma svoj prístup.

Výrobných partnerov majú najmä na Slovensku a v Česku. Dôkladne vyberajú suroviny a žiadny produkt nepustia do predaja, ak s ním nie sú úplne spokojní. Najväčšou výzvou zostáva dostupnosť surovín, keďže receptúry sú komplexné a často obsahujú ingrediencie, ktoré nie je jednoduché zohnať.

Zdravie s chuťou

Zaujímavým aspektom filozofie Powerlogy je dôraz nielen na nutričnú hodnotu, ale aj na chuť produktov. „Je rozdiel, či ,racionálne‘ jeme zdravo alebo naozaj máme radosť zo zdravého životného štýlu. Dlhodobo vidíme, že ľudia potrebujú, aby im zdravé jedlo aj chutilo,“ zdôrazňuje.

Tento prístup sa zdá byť úspešný, keďže spoločnosť napriek silnejúcej konkurencii naďalej rastie a plánuje ďalšie inovácie a expanziu. Powerlogy tak potvrdzuje, že aj slovenská značka môže uspieť na globálnom trhu s funkčnými potravinami, ak stavia na kvalitu, inovácie a porozumenie potrieb svojich zákazníkov.

Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá