Poznáme finalistov OFFICE ROKA 2020

kolaz_TS_cover_darker-01_opt

Veľký záujem o zapojenie sa do súťaže OFFICE ROKA je dôkazom toho, že spoločnostiam záleží na kvalite pracovného prostredia a reagujú na nové trendy. Z tridsiatky prihlásených spoločností vybrala odborná porota dvanásť finalistov, ktorí získali najvyšší počet bodov. V ďalšom kole bude hodnotiť priestory detailne tak, aby získala celkový obraz pred výberom víťazov jednotlivých kategórií.

Jubilejný ročník súťaže OFFICE ROKA, ktorý už po piatykrát organizuje realitno-poradenská spoločnosť CBRE. Podľa prieskumov, ktoré CBRE realizovala za ostatný rok, budú kancelárie stále žiadané, ale zmenia sa niektoré funkcie a čiastočne aj ich forma. „Firmy na Slovensku využili jedinečnú možnosť uskutočniť transformáciu pracovného prostredia. Náročný rok 2020 tak priniesol na trh komerčných realít, ale aj do súťaže OFFICE ROKA, nové rozmery a nové prvky. Celkom sa do zápolenia prihlásilo 30 firiem z celého Slovenska a môžem konštatovať, že väčšina z nich spĺňa kritériá na vysokej medzinárodnej úrovni,“ uvádza Tomáš Pecek, riaditeľ oddelenia architektúry a projektového manažmentu CBRE Slovensko.

Porota OFFICE ROKA pridelila nominovaným body po náročnom rozhodovaní a zvažovaní všetkých relevantných atribútov. Na základe celkového skóre rozhodla, že do finále postúpi až tucet spoločností. Sú nimi v abecednom poradí:

BDO – Architektom a spoločnosti BDO sa podarilo vytvoriť výrazný zapamätateľný výtvarný koncept priestorov, v ktorom sa zamestnanci cítia príjemne.

CAPCO – Hodnoty firmy stoja na štyroch pilieroch: diverzite, transparentnosti, tímovej spolupráci a kréde „Be Yourself At Work“. Nové kancelárie ponúkajú voľnosť, aby si v nich každý našiel to, čo mu pre prácu najlepšie vyhovuje.

EFFECTIVITY – Kancelárie, v ktorých má každý člen tímu svoje špecifické miesto, no zároveň má aj dostatok možností na pohyb. Priestory podnecujú kreativitu a budujú kolektív.

ERSTE GROUP IT INTERNATIONAL – Komunikácia medzi jednotlivými tímami je pri agilnom spôsobe práce nevyhnutná. Spoločnosť nahradila pôvodne veľký a hlučný open space viacerými tzv. SQUAD ZÓNAMI, teda pracoviskami rozdelenými podľa tímov s vlastnou relaxačno-meetingovou časťou.

ESET – Kancelárie spoločnosti prešli kompletnou rekonštrukciou, pričom zámerom projektu je fyzický a psychologický posun k zdravšiemu pracovnému prostrediu. Charakteristické sú intenzívne použitie zelene a prírodných prvkov a transparentné sklené priečky, ktoré opticky prepájajú ľudí v oddelených kanceláriách.

HUBHUB – Qubes sú kancelárie, zodpovedajúce požiadavkám súčasnej, rýchlo sa meniacej doby Sú odpoveďou aj na výzvy budúcej post covid éry, založenej na flexibilite, bezpečnosti a podpore well-beingu. Pre psychický oddych sú v priestoroch pripravené viaceré oddychové zóny.

MICROSOFT SLOVAKIA – Nové priestory spoločnosti sú kanceláriami pre digitálnu dobu. Pri plánovaní bolo zohľadnené to, ako ľudia pracujú a ako priestor ovplyvňuje ich správanie. Firma prepojila technológie, kultúru a kancelárie tak, aby spolu tvorili funkčný celok podporujúci spokojnosť, inovácie a výkonnosť zamestnancov.

zdroj: CBRE Office roka

MOBIL ONLINE – Otvorené vzdušné priestory plné prirodzeného svetla predstavujú podnetné a zaujímavé pracovné prostredie, v ktorom sa dobre pracuje, tvorí, ale aj rozvíjajú vzájomné vzťahy.

RESCO – Zámerom spoločnosti bolo ponúknuť zamestnancom miesto, ktoré podporí ich kreativitu, vzájomné diskusie a prácu jednotlivých tímov. Unikátnosťou firmy je neformálna priateľská atmosféra ktorú si chcela udržať aj v nových, väčších priestoroch.

TATRA BANKA – Aj v reakcii na dianie posledného roka sa spoločnosť rozhodla vytvoriť flexibilné a bezpečné pracovné priestory, ktoré reflektujú požiadavky ľudí na efektívnu prácu v danom momente, a v ktorých sa cítia príjemne Rekonštrukcia pracovných priestorov zároveň zapadá do stratégie banky v oblasti Employer promise.

TOWER 115 – Cieľom bolo vytvoriť menšie kancelárske priestory pre vopred neurčené spoločnosti v koncepte zdieľaných kancelárií so spoločným zázemím a zasadačkami vo funkčnom a reprezentatívnom vzhľade. Funkčnosť a variabilita predstavujú možnosť zmeny účelu prostredia podľa potrieb pracovného dňa.

WOOD & COMPANY – Výsledok citlivej rekonštrukcie historickej budovy je aj v detailoch šitý na mieru. Stelesňuje hodnoty spoločnosti a zároveň tvorí inšpiratívne pracovné miesto.

zdroj: CBRE Office roka

Pre zachovanie objektivity sú každý rok v porote iní odborníci, nakoľko nesú na svojich bedrách neľahkú úlohu hodnotenia a výberu tých najlepších priestorov. Tento rok sa úlohy s nadšením zhostili Jeroen Dirckx, architekt, urbanista a partner v architektonickom štúdiu KCAP Architects&Planners, Benjamín Brádňanský, Architekt a pedagóg, Ateliér N/A, Ivan Čobej, Dizajnér a spolumajiteľ firmy BRIK Kremnica, Viera Tomčíková, HR Manager, WebSupport a Filip Muška, Workplace & Change Management Leader, CBRE Česká republika.

Ďalším krokom porotcov bude výber víťazov jednotlivých kategórií: Kancelária ako DNA firmy, Inovatívna kancelária a Zdravá kancelária, a samozrejme, hlavný titul  Absolútny víťaz OFFICE ROKA. Odborná porota bude zohľadňovať nielen originalitu, praktickosť, dizajn či atmosféru, ale aj procesy, ktoré viedli k výslednej podobe priestorov finalistov.

Až 64 % respondentom prieskumu spoločnosti CBRE o fenoméne „home office“ chýba sociálna interakcia a 30 % ľudí je ľúto, že takto obmedzujú spoluprácu s kolegami. Pandémia teda ešte viac zvýraznila ľudský rozmer kancelárií a ich úlohu pri tvorbe firemnej kultúry. „Pri hodnotení prihlásených pracovných priestorov budem najviac prihliadať na funkčný dizajn – či je vizuálne zaujímavé zariadenie interiéru skutočne využívané zamestnancami, a či dizajn poskytuje dostatočný komfort a variabilitu pracovného priestoru. Inými slovami, či zamestnanci priestor skutočne používajú, alebo len „chodia okolo“ extravagantných doplnkov. Určite ma bude zaujímať, či priestor zodpovedá rôznorodým potrebám pracovnej dynamiky, či poskytuje zamestnancom tiché, kolaboratívne, ale aj voľnočasové zóny a rôzne možnosti sedenia či státia. V neposlednom rade bude pre mňa dôležité, či celková atmosféra na pracovisku zodpovedá značke a identite spoločnosti – určite pridám body navyše za čokoľvek, čo vyjadruje jedinečnosť danej spoločnosti,“ uviedla porotkyňa Viera Tomčíková, HR Manager, WebSupport.

Projekt OFFICE ROKA podporujú spoločnosti: generálny partner – Immocap, hlavní partneri Bavaris a Nespresso, ktorí sú súčasťou súťaže už pravidelne. Medzi tohtoročných partnerov patria aj spoločnosti  Froosh a Signify a mediálni partneri SME a StartitUp.

Všetky potrebné informácie o jednotlivých kategóriách, tohtoročnej porote, partneroch či minuloročných víťazoch nájdete na stránke officeroka.sk.

Najnovšie videá

Trendové videá