Prečo potrebujú slovenské startupy viac žien do tímu?

Martin Bohunický / 19. novembra 2015 / Lifehacking

Rozdelenie pohlaví v oblasti startupov a celkovo tech biznisu je častou témou vášnivých debát.

 

Nechcem hovoriť prečo je to tak, pretože neviem. Chcem hovoriť o tom, čo môže žena tech spoločnosti ponúknuť a prečo by HR králi mali niektoré svoje postoje prehodnotiť.

O čo by sme boli lepší, keby sme prijímali ženy len pre vyváženosť pohlaví. Keby dosadíme na 50% pozícií ženy len preto, že nám to niekto prikázal, alebo sa to v súčasnej spoločnosti nosí? Každý tím si zaslúži dosadiť na svoje pozície tých najlepších – aj keby to malo byť 100% mužov, aj keby to malo byť 100% žien.

 

Medzi mentormi na Startup Weekend Žilina #4 bolo hneď sedem žien. Na fotke Veronika Švecová, zdroj: Startup Weekend Žilina

 

V každom prípade si myslím, že tím zložený čisto z mužov by dopadol katastrofálne a každý rozumný podnikateľ by mal vedieť, že ideálne zloženie tímu má od čisto mužského poriadne ďaleko. Mimo toho, že máme v tech biznise nesmierne šikovné ženy, je tu aj druhý faktor – to jemné, citlivé ženské vnímanie, bez ktorého žiadny produkt jednoducho nie je dosť sexy.

 

Pretože ženy majú úžasnú schopnosť empatie. Keď hovoríš, počúvajú ťa. Dokážu sa na produkt pozrieť z pohľadu zákazníka, dokážu vycítiť, ako sa asi klient cíti. Hodí sa ti takáto vlastnosť do tímu? No bez pochýb! Trúfam si tvrdiť, že napríklad na miesto produktového manažéra by som vo svojej imaginárnej firme dosadil určite ženu. Vo svete, kde sa snažíme hľadať medzery na trhu, kto dokáže zákazníka pochopiť lepšie, ako žena?

 

Inšpiratívna Veronika Janečková si prešla niekoľkými odvetviami., Zdroj: Aeromobil

 

Pretože bez žien by sa muži dotrhali. Aj keď sú v tíme dvaja muži a navonok vychádzajú dobre, niekedy je to taký tichý boj bez slov. Takéto napätie dokáže skaziť tím viac ako akýkoľvek otvorený konflikt. So ženami je to jednoduchšie, sú prirodzenými mediátorkami. „Tretí“ ženský hlas dokáže robiť v tíme zázraky.

 

Pretože ženy sú zamerané na detaily. Iba žena ti odhalí tú najmenšiu chybičku krásy, ktorú by si si buď nevšimol alebo odignoroval. No vieš kto by si to ešte všimol? Zákazník

 

 Katka Klinková je súčasťou startupu Staffino, ktorý zvíťazil na StartupAwards 2014 v kategórií Digital., zdroj: Staffino blog

 

Pretože ženy sú iné ako my chlapi. Vidíš to na e-shopoch. Muž príde, nájde čo chce a odíde. Žena príde, tri dni si robí prieskum a potom si zoberie to najlepšie. Vnímaj tieto rozdiely a prispôsob tomu svoje obchody. Aj pomocou žien. Ženy prinášajú do tímu diverzitu. Úplne nový pohľad. 

Skvelým príkladom je slovenský startup sli.do (pozri titulnú fotku). Nech je sli.do v tomto prístupe ostatným inšpiráciou. 

Ženy to majú vo svete startupov ťažšie. No sú základom každého kvalitného startupu. Sú šikovné a sú pripravené pracovať.

 

Zdroj titulnej fotografie: sli.do facebook fan page,  

Pridať komentár (0)