PRIESKUM: Takmer polovica Slovákov neplánuje vianočné nákupy, nemôže si ich dovoliť

  • Až 43% respondentov v prieskume KPMG uviedlo, že im pandémia ovplyvnila príjem a nakupujú len potrebné veci
  • Kto chce nakupovať darčeky, pravdepodobne tak urobí online
  • Nákupné centrá a prechádzky v nich Slovákom vôbec nechýbajú
vianočný stromček, vianoce, obchod nakupovanie
Pixabay/creates
  • Až 43% respondentov v prieskume KPMG uviedlo, že im pandémia ovplyvnila príjem a nakupujú len potrebné veci
  • Kto chce nakupovať darčeky, pravdepodobne tak urobí online
  • Nákupné centrá a prechádzky v nich Slovákom vôbec nechýbajú

Tento rok budeme nakupovať vianočné darčeky najmä online. Väčšine Slovákov to vyhovuje, iba tretine z nás prechádzky po obchodoch. Takmer polovica Slovákov však na darčeky ani nemyslí, 

Bitka o „vianočného“ zákazníka sa zrejme tento rok bude viesť na internete. Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti KPMG, ktorý skúmal, ako sa zmenili potreby a očakávania zákazníkov, dôvodom je bezpečnosť. Tá patrí medzi top tri kritériá, ktoré zákazníci zvažujú pri rozhodovaní, kde nakúpia.

Obchody sú už dávno out

Okrem bezpečnosti je to aj dôvera v značku a tiež zákaznícka skúsenosť. Podľa prieskumu pritom zákazníkom nechýba nakupovanie vo veľkých obchodných centrách či supermarketoch. Len jeden z troch respondentov pociťuje nedostatok tradičného nakupovania v obchodoch tak, ako sme boli zvyknutí pred vypuknutím pandémie.

zdroj: Unsplash

Odborníci sa zhodujú, že aktuálna situácia je príležitosťou pre obchodníkov s pokročilými online a digitálnymi schopnosťami. Online obchodníci však boli preferovanou voľbou už pred pandémiou.

Je zrejmé, že zo súčasnej situácie budú profitovať najmä online hráči, ktorí majú zabehnutý e-shop. Nemusia to však byť nevyhnutne predajcovia s najväčším podielom na trhu či najširšou ponukou, dôraz je kladený skôr na funkčnú logistiku a prácu na zákazníckej skúsenosti. Práve zážitok z nákupu môže byť pre zákazníka dôvod, prečo u obchodníka nakúpi opakovane,“ uviedla partnerka a sektorová líderka pre sektor maloobchod KPMG na Slovensku Ivana Mazániková.

Ako budú vyzerať tvoje vianočné nákupy tento rok?

Tento rok si nedoprajeme

Veľký otáznik tento rok podľa KPMG visí nad tým, koľko finančných prostriedkov budú mať spotrebitelia v predvianočnom období k dispozícii. Do značnej miery to závisí od toho, či im pre pandémiu vypadol príjem. Podľa prieskumu má totiž 43 % zákazníkov aktuálne finančné ťažkosti a stráži si svoje výdavky. Nakupujú len nevyhnutné veci a skôr si budú sporiť, ako bezhlavo míňať.

KPMG je globálna sieť firiem poskytujúcich služby v oblasti auditu, daní a poradenstva. Pôsobí v 147 krajinách a jej členské firmy zamestnávajú vyše 219 000 ľudí. Na Slovensku pôsobí KMPG od roku 1991. 

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá