Projekt iKid – budúcnosť Slovenska

Luky Gašparík Sr. / 9. marca 2015 / Zo Slovenska

Niekto múdry raz povedal, že ak chceme investovať do našej budúcnosti, musíme investovať do našich detí. Projekt iKid je stelesnením tejto myšlienky.

 

Myšlienka stojaca za celým projektom iKid, je priblížiť našim deťom svet podnikania, vzbudiť ich kreativituzvedavosť pre nové veci a v neposlednom rade im ukázať, že vedia aj oni sami vyriešiť problémy, s ktorými sa denne stretávajú. Zakladateľ celej myšlienky sa rád drží v úzadí, ale tento krát som si istý, že sa neurazí, keď ho spomeniem, keďže si to úprimne zaslúži. Kenneth Ryan z KPMG, ktorého dobre poznáme z rôznych startupových akcií. Ken je dlhodobým podporovateľom mladých slovenských podnikateľov a preto niet divu, že sa práve u Kena zrodila pôvodná myšlienka, vytvoriť pre deti možnosť ako sa stretnúť so svetom podnikania. V čase ako jeho syn rástol a začal sa zaujímať o nové veci, sa Ken rozhodol založiť iKid. To, čo je možno bežné v zahraničí, je v slovenských podmienkach však celkom unikát. 

 

Ken (pravdepodobne) ukazuje, akú veľkú rybu včera chytil :)

 

Projekt je zameraný na deti od 10-14 rokov a trvá približne 5 až 6 mesiacov. Kenovým cieľom je priniesť podnikateľského ducha medzi všetky deti, nehľadiac na to, či žijú v meste alebo na dedinách. Práve preto nájdete projekt iKid už po celej republike – aj v menších mestečkách, ba dokonca dedinkách. 

 

Krásna myšlienka, čo vy na to…

 

 

Vďaka iKid dostanú deti možnosť vyskúšať si, aké to je byť startupistom a podnikateľom v jednom. Musia riešiť bežné problémy, s ktorými sa stretávajú aj startupisti. Celý program je postavený na 4 základných bodoch, cez ktoré sa všetky tímy musia prelúskať.

 

1) Generovanie nápadov

Dobrý startup rieši vždy nejaký problém. V tomto duchu sú vedené aj deti v iKid. Práve z takýchto riešení vzniknú neraz perfektné nápady, ako ste mohli vidieť aj na posledných Startup Awards, kde prezentovali deti svoj projekt Petguard, ktorý zožal obrovský úspech.

2) Prieskum trhu

V druhom kroku si malí startupisti musia svoj projekt zvalidovať. Stavebným kameňom kvalitného prieskumu je poznať svojho zákazníka. Zistiť, kto ich zákazník vlastne je – pritom pomáhajú deťom skúsení mentori z podnikateľského prostredia.

3) Vytvorenie produktu

V nasledujúcom kroku musia deti dať dokopy už dobre známe MVP, prototyp alebo demo verziu, s ktorou budú ďalej pracovať. 

4) Brand marketing a prezentácia

Poslednou prekážkou je pre mladých nadšencov je pripravenie správnej marketingovej stratégie, ktorá začína už pri samotnom názve a končí pri perfektnom slogane. Tu sa ozaj žiada detská fantázia a nekonvenčnosť :).

 

Celým programom sprevádzajú deti skúsení učitelia a mentori, ktorí sú im nápomocní vo všetkých fázach programu. Títo sa s deťmi stretávajú na workshopoch, chodia s nimi do terénu a pomáhajú im s prípravami na záverečný pitch pred porotou. Projektu sa zúčastnili medzi časom už rôzne firmy (okrem KPMG, ktoré podporuje projekt od samého začiatku). Aktívne prispievajú svojou účasťou aj Google, DELL, Neulogy Ventures, The Spot a mnoho ďalších. Svojim mladým nasledovníkom pomáha aj celá rada slovenských startupov ako Staffino, Anima technika, Vestigen. Sli.do či Learn2code (KPMG Startup studio). 

 

A čo má pre nás pripravené iKid na rok 2015? 

Zoznam zapojených škôl: ZŠ Narnia – Bratislava, ZŠ Ivánka pri Dunaji, ZŠ Bošany, ZŠ – Nováky, ZŠ Rudolfa Dilonga – Trstená, ZŠ Ľudovíta Fullu – Košice, ZŠ Jenisejská (Jozefa Urbana) – Košice

 

„Napriek všetkému je projekt súťažný, kde sa hrá o hlavnú cenu, ktorá je stále veľmi zaujímavá. Každoročnou hlavnou výhrou je cesta do Dublinu, kde majú deti možnosť navštíviť okrem lokálnych zaujímavých miest aj firmy ako Google a Facebook. Posledný rok sme boli práve na návšteve v Google, kde sa nám všetkým tak páčilo, že sme tam všetci chceli ostať pracovať – vrátane Kena :)“, dodala Karin Stankayová, projektová manažérka iKid.

 

Záverom celého programu je prezentácia projektov pred porotou zloženou z podporovateľov projektu, kde deti môžu predviesť výsledky svojej tvorivej a inovatívnej práce. Samozrejme pred adekvátnym publikom, ktoré má neraz aj 150 ľudí!

 

 

Za celú redakciu Startitup môžem len povedať KLOBÚK DOLE pred iKid a ľuďmi, ktorí za celým projektom stoja. Je fantastické vidieť robiť ľudí na takýchto projektoch. Celému iKid držíme nesmierne palce a tešíme sa na ďalšie skvelé projekty, ktoré nám naše deti pripravia. A z toho čo som počul sa máme naozaj na čo tešiť ;)

 

Keep going iKid

 

 

AK ŤA TENTO ČLÁNOK ZAUJAL, NEZABUDNI HO SHARNUT A DAŤ TAK O ŇOM VEDIEŤ AJ SVOJIM ZNÁMYM A KAMARÁTOM… STARTUPY DOKÁŽU SLOVENSKU PRINAVRÁTIŤ DRIVE! POMÔŽ TÝMTO AJ TY. 

 

Zdroj: ikid.sk

Pridať komentár (0)