Rado s jeho nevšedným trdelníkom pobláznil davy. Jeho značka generuje multimiliónové tržby a boduje vo svete

  • Mladý podnikateľ stavil všetky karty na čerstvé trdelníky a dobrú kávu
  • Dnes vďaka tomu expanduje do celého sveta
CEO Trdlokafe
Trdlokafe
  • Mladý podnikateľ stavil všetky karty na čerstvé trdelníky a dobrú kávu
  • Dnes vďaka tomu expanduje do celého sveta

Značka Trdlokafe z dielne Radka Kleina začala svoju cestu už v roku 2015.

Práve v tomto čase postavili prvý stánok v Brne a zrodil sa nápad nevšedných trdelníkov, pre ktoré by sa ľudia vracali nehľadiac na ročné obdobie.

„Nebolo to jednoduché. Receptúru sme deň čo deň, rok čo rok vylepšovali, až sme jedného dňa usúdili, že sme upiekli niečo špeciálne. Upiekli sme trdelník, ktorý dnes patrí k najpredávanejším českým sladkostiam.“

Ročne ich Radek a jeho tím predá viac ako milión kusov. Spolu s tímom prevádzkuje 150 pobočiek naprieč Európou a Áziou.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KÁVA | TRDELNÍK | ZMRZLINA (@trdlokafe_czsk)

„Keď myslíte inak a robíte veci inak, stanete sa nenapodobiteľnými. Dostanete šancu inšpirovať svoje okolie a zmeniť svet,“ hovorí Radek Klein.

Trdlokafe počtom pobočiek už predbehlo v Česku dokonca aj veľkých gigantov ako Costa Coffee aj Starbucks.

„Naše minikaviarne rastú ako huby po daždi. Náš trdelník si už môžete dať v Rakúsku, na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku, Nemecku, Belgicku a Spojených arabských emirátoch.“

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KÁVA | TRDELNÍK | ZMRZLINA (@trdlokafe_czsk)

Na prípravu trdelníka používajú celkom 40 ingrediencií. No ako hovoria, zloženie ich cesta na trdelník je prísne tajné.

Vlastná prevádzka

Firma teraz záujemcom ponúka aj možnosť investovať do vlastného stánku na Slovensku, v Česku, Rakúsku, Nemecku, Poľsku, Maďarsku, ale aj ďalších európskych krajinách.

„Už od roku 2017 výrazne rastieme. Za 8 rokov sme v Česku otvorili už 70 minikaviarní Trdlokafe. Teraz expandujeme do ďalších krajín v Európe.“

Spoločnosť uvádza, že ich franšízanti majú vysoké zhodnotenie v priemere 36 % p.a. Obrat prevádzok tejto značky sa v rámci českého trhu pohybuje na úrovni 8 miliónov eur ročne. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KÁVA | TRDELNÍK | ZMRZLINA (@trdlokafe_czsk)

Ako výhodu pre vstup do tohto biznisu vnímajú tiež skutočnosť, že ich stánky ako jedny z mála v celom gastroodvetví úspešne odolali aj pandemickej kríze a zostali ziskové.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KÁVA | TRDELNÍK | ZMRZLINA (@trdlokafe_czsk)

Tvrdia, že noví franšízanti nemusia mať dlhoročnú prax z gastra. „Nepotrebujete skúsenosti z gastronómie. Všetko vás naučíme a poskytneme poradenstvo v režime 24/7.“

Značka značne ťaží aj z automatizácie, napríklad ich inteligentný logistický systém Smart Trdlokafe ti bude sám kontrolovať suroviny a včas navrhovať objednávky.

Pasívny príjem

„Investíciu do franšízy Trdlokafe môžete mať späť za 2 roky a potom už iba trvalo zhodnocujete svoje imanie.“

Okrem zvyšovania hodnoty akcií dostáva franšízant pravidelnú výplatu dividend, teda podiely zo zisku. Platí tiež, že človek sa súčasťou značky môže stať prostredníctvom investície od 652 eur.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KÁVA | TRDELNÍK | ZMRZLINA (@trdlokafe_czsk)

A aký zisk môže mať slovenská franšíza Trdlokafe?

Značka poskytuje modelovú kalkuláciu, ktorú interne spočítali podľa skutočných výsledkov Trdlokafe v nákupnom centre. Predpokladaný mesačný zisk je na úrovni 3 402 eur. Predpokladaná návratnosť je 33 mesiacov, pričom za marketing sa neplatí.

Franšízingový mesačný poplatok z obratu je 5 % a vstupná investícia do vonkajšieho stánku je 120 000 eur.

Radek pre web Euro objasňuje, že každý klient od firmy dostane reálny biznis model danej predajne.

„Potenciálnych partnerov zháňame pomocou niekoľkých rôznych kanálov. Veľké percento tvorí upselling. To znamená opakovaná investícia klientov, ktorí si našu minikaviareň zaobstarali a na základe vlastných skúseností vyhodnotili, že im biznis s nami dáva veľký zmysel a prikupujú ďalšie predajne. Veľké množstvo našich partnerov má dve a viac pobočiek.“

„Otvoreniu každej pobočky predchádza starostlivá príprava. Máme akvizičné oddelenie, ktoré hľadá vhodné miesta podľa presne daných parametrov, ktoré sa odvíjajú najmä od priechodnosti ľudí. V prvej fáze sa zameriavame na exponované obchodné centrá. Otvoreniu prvej predajne potom predchádza jej predaj konkrétnemu zákazníkovi.“

Zdroje: Trdlokafe, Euro

Najnovšie videá

Trendové videá