Rado vedie úspešný street food: Z korporátu som odišiel, aby som robil, čo ma baví, za deň sme predali aj 600 burgrov

  • Molotov Barbecue je už etablovanou značkou na lokálnej street food scéne
  • Za jej úspechom sa okrem iného ukrýva tvrdá práca, no aj lokálne suroviny
Molotov Barbecue
Molotov Barbecue, archív Startitup
  • Molotov Barbecue je už etablovanou značkou na lokálnej street food scéne
  • Za jej úspechom sa okrem iného ukrýva tvrdá práca, no aj lokálne suroviny

V dnešnom rozhovore sme sa rozprávali s majiteľom populárneho street foodu v Pezinku, Radom Uhrákom. Zakladateľ značky Molotov Barbecue sa podelil o jeho skúsenosti týkajúce sa podnikania v gastre. Začínal ako DJ, no osud ho zavial do Škótska, kde dostal príležitosť vyskúšať si pôsobenie v kuchyni.

Neskôr bol zamestnaný aj v IT, no napokon sa rozhodol pre job, ktorý ho bude skutočne napĺňať, a preto predstavil svoj street food. Jeho podnikanie je postavené na vlastných omáčkach výlučne z lokálnych surovín, mäse zo slovenskej farmy a hranolkách, aké by si inde hľadal len ťažko.

  • Ako sa dokázal presadiť na rozrastajúcej sa burgrovej scéne
  • Prečo nechal stabilnú prácu v korporáte
  • Úspešný podnikateľ porozprával aj o jedinečnosti jeho omáčok z kotlíka
  • Súčasne nám odhaľuje, prečo sa rozhodol vymeniť food truck za kamennú prevádzku

Ahoj, Rado, ty si sa v minulosti dlho venoval hudbe, konkrétne DnB, no neskôr si odišiel do Škótska, kde si získal kuchárske zručnosti v pouličnom stánku fish and chips. Čo ťa vlastne pritiahlo do Glasgowa?

Zdravím čitateľov Staritup. Áno, v minulosti som sa venoval hudobnej produkcii a DJ-ingu pod menom Soundphreakers aj s mojím kolegom Noisom. Išlo prevažne o hudobný štýl Drum&Bass.

V čase odchodu do Glasgowa som bol ešte hudobne aktívny a v tom období sme dokončovali album Empire East. Bol to rok 2008 a na Slovensku som v tom čase nemal žiadne pracovné záväzky. Zopár kamarátov už nejaký čas fungovalo v Glasgowe, tak som sa ich rozhodol navštíviť na leto a nakoniec som tam pobudol až dva roky. 

Bol problém nájsť si tam prácu? Ako vyzerali tvoje začiatky? 

Človek z východnej Európy, aj keď už má skúsenosti, často začína práve v gastre. Môj kariérny postup pozostával zo zberu jahôd, práce vo výrobe CD nosičov, mäsokombináte až nakoniec som sa ocitol v kuchyni. Prvé týždne to boli iba pomocné práce, no keď sa kuchár jedného dňa opil, dostal som ponuku, ktorá sa neodmieta.

Čo bolo najnáročnejšie na práci, ktorú si robil?

V gastre, keď je „rush hour“, treba rátať, že sa pracuje pod väčším tlakom. Je to fyzicky aj psychicky náročná práca, viem to porovnať hlavne kvôli tomu, že som v živote vyskúšal veľa pracovných pozícií. Treba si uvedomiť, že človek pripravuje jedlo pre 50 až 100 ľudí a nie je to nejaký rodinný obedík pre 5 ľudí.

zdroj: Erika Hudcovičová

Ty si bol zamestnaný aj v IT sektore. Čomu konkrétne si sa tu venoval? 

Po škole som nastúpil, ako veľa mladých ľudí v tom čase, do call centra, pracoval som pre oboch známych operátorov a po mojom návrate zo zahraničia som nastúpil ako claims analyst, následne contract management specialist. Po čase som sa dopracoval až na plannera a resource managera. Proste som kopíroval dáta v excelíku.

Nemal si obavy vymeniť perspektívnu kariéru v IT za nestabilné gastro?

Kariéra v IT sektore je perspektívna pre ľudí, ktorým to prostredie vyhovuje. Ja som sa rozhodol venovať sa niečomu, čo ma bude napĺňať.

Čo bolo prvotným impulzom, keď si si povedal, že si otvoríš vlastný street food?

K street foodu som sa dostal nepriamo, pretože už popri práci v korporáte som si začal vyrábať svoje vlastné BBQ omáčky. Snažil som sa spojiť môj produkt s jedlom, ktoré aktuálne v prevádzke ponúkam.

zdroj: Erika Hudcovičová

Koľko financií si doposiaľ do celého projektu vložil? Kedy očakávaš, že sa ti tieto peniaze vrátia späť?

Na začiatku som išiel do celého podnikania s veľmi nízkym budgetom. Išlo o približne 10 000 eur. Časť bola pôžička a druhá polovica moje úspory. Aj preto som sa snažil zo začiatku nakúpiť zariadenie z druhej ruky. Až po čase som si dokúpil aj nové zariadenie, v podstate, čo som zarobil, som investoval ďalej.

Aj preto som na tom aktuálne tak, že moje podnikanie nie je zaťažené pôžičkami. V podnikaní je to tak, že sa investuje stále, takže popravde ani neviem odpovedať, kedy očakávam návratnosť.

Koľko burgrov potrebuješ denne predať, aby bolo pre teba toto podnikanie rentabilné? Darí sa ti tento počet napĺňať? 

Toto je veľmi ťažká otázka, odpoviem diplomaticky. Prevádzky, ktoré prežili covid s jeho opatreniami, aktuálne bojujú s infláciou. Od júna pracujem opäť sám v prevádzke a takto to je rentabilné za všetkých okolností.

Koľko najviac burgrov sa ti podarilo predať za jeden deň? 

Pred rokom na festivale Pohoda, išlo o sobotu, posledný deň festivalu. Otvárali sme na obed a o ôsmej na večer bolo vypredané. Vydali sme s chlapcami 600 burgrov s hranolkami.

zdroj: Erika Hudcovičová

Burgerscéna je na Slovensku čoraz väčšia. V čom sú podľa teba tvoje burgre unikátne a jedinečné? 

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá