Rekordné ceny nehnuteľností na Slovensku pomôžu novému biznisu, ktorý prichádza z Česka

  • Najväčší český portál zaisťujúci priamy predaj a prenájom nehnuteľností spúšťa po mesiacoch príprav svoju službu aj na Slovensku
  • Česká alternatíva klasickým realitným kanceláriám má u našich susedov približne pätinový podiel na realitnom trhu
  • Na Slovensku sa chcú dostať na rovnakú úroveň do 3 rokov
zdroj: Pexels
  • Najväčší český portál zaisťujúci priamy predaj a prenájom nehnuteľností spúšťa po mesiacoch príprav svoju službu aj na Slovensku
  • Česká alternatíva klasickým realitným kanceláriám má u našich susedov približne pätinový podiel na realitnom trhu
  • Na Slovensku sa chcú dostať na rovnakú úroveň do 3 rokov

V súčasnosti majú realitné portály zaužívané pravidlá vkladania inzerátov, za ktoré si prirodzene nechávajú zaplatiť. S alternatívou bezplatnej inzercie však už od mája na Slovensku oficiálne funguje česká spoločnosť Bezrealitky, ktorej sa v jej domácom prostredí mimoriadne darí. Podarilo sa jej získať až pätinový podiel na trhu s realitami a podobný scenár plánuje u nás na Slovensku dosiahnuť už za najbližšie tri roky.

zdroj: Screenshot/Bezrealitky

Veľké ambície už od začiatku

Ak máš vlastné skúsenosti s predajom či kúpou bývania prostredníctvom realitnej kancelárie, určite vieš, že v cene nehnuteľnosti je vždy zahrnutá aj provízia za služby makléra. Práve tie podľa slov Hendrika Meyera, CEO Bezrealitky umelo navyšujú už aj tak mimoriadne vysoké ceny. Dokonca tvrdí, že makléri navyšujú svoje provízie, hoci reálne odvádzajú stále menej práce. Tak ako v Česku, tak aj na Slovensku budú z inzercie striktne vylúčené ponuky realitných kancelárií a maklérom bude zakázané majiteľa kontaktovať.

„Ešte tento rok by sme ľuďom na províziách radi ušetrili niekoľko miliónov eur a zasadili sa o vyššiu transparentnosť podmienok predaja a prenájmu na slovenskom trhu,“ hovorí.

Za ideálny moment vstupu na trhu si Bezrealitky zvolili práve v čase, kedy Slováci bojujú s rekordne vysokými cenami nehnuteľností. Za meter štvorcový v bratislavskej novostavbe majiteľ zaplatí v priemere viac ako 3 000 eur, priemer celého Slovenska predstavuje 1 494 eur za meter štvorcový (viac si prečítaš TU). Odborníci sa navyše zhodujú, že ceny ešte porastú.

„V budúcom roku by sme radi mali najmenej desaťpercentný podiel na realitnom trhu a do troch rokov jeho pätinu. Medzi portálmi, ktoré sprostredkovávajú predaj a prenájom nehnuteľností, s vylúčením realitných kancelárií a maklérov, sa chceme pochopiteľne stať jednotkou,“ uvádza Meyer.

zdroj: Pexels

Čo na to konkurencia?

Na názor na vstup portálu Bezrealitky na slovenský trh sme sa opýtali portálu Nehnuteľnosti.sk, ktorý na našom trhu pôsobí už niekoľko rokov a portálu Bezrealitky bude priamou konkurenciou.

„Podľa dát, ktorými disponuje portál Nehnuteľnosti.sk nie je pre bežného občana, ktorý hľadá svoje bývanie rozhodujúcim kritériom, či nehnuteľnosť ponúka realitná kancelária, alebo súkromná osoba. Náš realitný portál ponúka priestor rovnako pre realitné kancelárie ako pre ľudí, ktorí si chcú svoju nehnuteľnosť predať sami. Svoju ponuku môžu zverejniť na portáli bez priamej účasti realitnej kancelárie,“ hovorí Milan Konečný, CEO United Classifieds.

„Za konečnú sumu 12 eur na 2 mesiace je na našom portáli inzerát pridaný súkromnou osobou prezentovaný bez obmedzenia najširšiemu publiku záujemcov o nehnuteľnosti na slovenskom trhu. A práve to je jedinečný benefit, ktorý klientom, okrem ďalších služieb, ktoré sú zdarma, poskytujeme. Inzerát sa zobrazí nielen na portáli Nehnuteľnosti.sk, ale v celej sieti našich portálov ako sú Byty.sk, Chaty.sk, Novostavby.sk, Reality.bazar.sk, a to je naša bezkonkurenčná výhoda. A navyše pre potreby kontaktovania inzerenta nie je nutné zakladať si žiadny účet ani nič platiť, “ popisuje Konečný.

Bezrealitky, ktorá v súčasnosti stojí za realizáciou asi 20 % všetkých predajov alebo prenájmov u našich západných susedov a mesačne jej web navštívi až pol milióna záujemcov o bývanie, vidí na slovenskom trhu veľký potenciál.

Zdroj: Tlačová správa

Najnovšie video